Hoofdmenu

Belgie

Gestart door Joost, feb 10, 2008, 00:33:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Joost

KV Mechelen dat er met gestrekt been inging richting alles en iedereen in de degradatiestrijd is nu zelf de grote verdacht van matchfixing.

In totaal draait het om 3 zaken;
- Matchfixing door personen rondom KV Mechelen
- Verdachte transfers door Mogi Bayat
- Verdachte transfers door Dejan Veljkovic

wekke

KV Mechelen en Waasland Beveren zitten zwaar in de problemen. Bewezen match fixing staat gelijk aan een degradatie. Bovendien dreigt een schrapping als een meerderheid van het bestuur op de hoogte bleek te zijn.

FCT1980

Citaat van: wekke op okt 11, 2018, 19:36:33
KV Mechelen en Waasland Beveren zitten zwaar in de problemen. Bewezen match fixing staat gelijk aan een degradatie. Bovendien dreigt een schrapping als een meerderheid van het bestuur op de hoogte bleek te zijn.

Dat laatste is wel heel erg serieus. Alleen denk ik wel dat niet een hee club moet worden gestraft door de ellende die een paar mensen hebben veroorzaakt. Ik vergelijk het met de situatie bij ons (FC Twente). Een paar individuen hebben alles op het spel gezet en wij moeten daar als supporters voor bloeden.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

wekke

Tot een schrapping zie ik het nooit komen. Enerzijds zie ik de KBVB een traditieclub zoals KV Mechelen nooit schrappen. Anderzijds moet je dan bewijzen hebben tegen een merendeel van het bestuur. Momenteel zouden er 4 personen rondom KV Mechelen in verdenking zijn gesteld, waarvan er 2 in de gevangenis zitten. 

Dat is ook het grote verschil tussen de zaak Ye en deze zaak. Bij de zaak Ye kon men nooit bewijzen dat het bestuur van Lierse op de hoogte was waardoor er ook nooit een sanctie voor de club is geweest. In deze zaak zou er wel bewijslast zijn tegen bestuursleden.

Als Lierse supporter heb ik dus ook een zaak van match fixing meegemaakt. Lierke plezierke werd prompt dé paria van het Belgische voetbal. Beschimpt en belachelijk gemaakt in elk stadion en het imago heeft zich nooit meer hersteld. KV Mechelen is dé rivaal en ik heb er een bloedhekel aan, maar dit wens ik ze absoluut niet toe.

watergatehopper


Echt zo jammer dit. Zoveel positiefs nog afgelopen zomer met het nationale team en dan nu dit. Zonde!
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Koning Kriel

Citaat van: FCT1980 op okt 12, 2018, 08:01:43
Dat laatste is wel heel erg serieus. Alleen denk ik wel dat niet een hee club moet worden gestraft door de ellende die een paar mensen hebben veroorzaakt. Ik vergelijk het met de situatie bij ons (FC Twente). Een paar individuen hebben alles op het spel gezet en wij moeten daar als supporters voor bloeden.

Welke straf heeft Twente gekregen dan waar jij als supporter last van hebt? De degradatie kwam door het wanbeleid (gebeurt bij meer clubs waarond mijn clubje Willem II). Het schrappen van een club zou wel heel drastisch zijn maar een degradatie lijkt mij een hele passende straf, hoe rot dat ook mag zijn voor de supporters.

Joost

Hoewel het natuurlijk een fopstraf was, is er wel een straf gegeven; Twente mag geen Europees spelen.


rogo_breda

Citaat van: FCT1980 op okt 12, 2018, 08:01:43
Dat laatste is wel heel erg serieus. Alleen denk ik wel dat niet een hee club moet worden gestraft door de ellende die een paar mensen hebben veroorzaakt. Ik vergelijk het met de situatie bij ons (FC Twente). Een paar individuen hebben alles op het spel gezet en wij moeten daar als supporters voor bloeden.
Als die paar individuen zorgen voor goede spelers terwijl er eigenlijk geen geld is, en je daarmee kampioen wordt, staan de supporters toch ook te feesten?

FCT1980

Citaat van: Koning Kriel op okt 15, 2018, 07:58:05
Welke straf heeft Twente gekregen dan waar jij als supporter last van hebt? De degradatie kwam door het wanbeleid (gebeurt bij meer clubs waarond mijn clubje Willem II). Het schrappen van een club zou wel heel drastisch zijn maar een degradatie lijkt mij een hele passende straf, hoe rot dat ook mag zijn voor de supporters.

Daar zeg je het toch zelf al. Wanbeleid door een paar individuen.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Joost

Citaat van: FCT1980 op okt 15, 2018, 11:34:28
Daar zeg je het toch zelf al. Wanbeleid door een paar individuen.
Volgens mij haal je twee dingen door elkaar.

FC Twente is gedegradeerd door wanbeleid. Maar de club heeft daarnaast ook nog de hele boel bij elkaar gefraudeerd en is daar op wanstaltige wijze mee weggekomen.

FCT1980

Hou toch op man. De club is meer dan genoeg gestraft met 3 jaar geen Europees en vele boetes.
Het gaat mij erom dat supporters altijd de dupe worden van wat er door een paar individuen wordt bekokstooft. En of dat nu degradatie is door wanbeleid of wat er nu gebeurt in België (en eerder bij ons) maakt helemaal niets uit. Jan met de pet, de normale supporters, is hier de dupe van.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Joost

Er zit voor mij echt een wereld van verschil tussen frauderen en totaal incapabel zijn om een fatsoenlijk technisch beleid te voeren.

Jehoentelaar

Als drie jaar geen Europees voetbal mogen spelen de enige straf is voor het in de maling nemen van het complete vaderlandse profvoetbal zou ik bij deze iedere club onder de top zes aanraden om net zo hard te frauderen als FC Twente. Je wordt er landskampioen mee en de enige straf is dat je eventjes niet naar FC Sheriff of BATE Borisov mag afreizen. Prima deal voor alle pakweg 28 clubs die niet op eigen kracht landskampioen kunnen worden en verder in Europa alleen in augustus tegen de nummer zes van Roemenië aantreden.

Als ik TOP Oss was had ik Munsterman al gebeld.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

ALenstra

Volgens mij werd FC Twente kampioen voordat Joop Munsterman die rare dingen ging doen.

Koning Kriel

Citaat van: FCT1980 op okt 15, 2018, 11:46:56
Hou toch op man. De club is meer dan genoeg gestraft met 3 jaar geen Europees en vele boetes.
Het gaat mij erom dat supporters altijd de dupe worden van wat er door een paar individuen wordt bekokstooft. En of dat nu degradatie is door wanbeleid of wat er nu gebeurt in België (en eerder bij ons) maakt helemaal niets uit. Jan met de pet, de normale supporters, is hier de dupe van.

Bij goed beleid pluk je als supporter ook de vruchten toch? 3 jaar geen Europees is geen straf.