Beste uitgaansstad Groot-Brittanie

Gestart door Hoekie_B, sep 21, 2013, 21:03:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Hoekie_B

Jaarlijks pakken we met ons voetbalteam een uitje aan de andere kant van het kanaal.Het gaat hierbij dus vooral om bier drinken en kut roepen en moet dus vooral niet te serieus zijn. We zijn al in Londen, Glasgow, Liverpool en Cork geweest. Dit jaar weer wat anders. Heeft iemand een suggestie? Ik heb positieve verhalen gehoord over Birmingham , Manchester, Bristol, Nottingham, Cardiff en Blackpool. Iemand ervaring mee?

Cyclebob

Blackpool vol met hen-and-stag parties. Cardiff modern, tegen het posh aan. Birmingham is heerlijk rauw... hardrocktenten en een kleine gracht waarbaan veel kriegen liggen. Verder geldt: het zit in de Britse genen om zaterdag avond los te gaan: zowel in Workington, Inverness, Elgin, Derby als South Shields leuke avonden beleefd. Kortpm: niet te toeristisch, des te leuker
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

voetbalfan

Cardiff is in ieder geval de moeite, voor ieders wat wils: gewone cafétjes, ruigere cafés, discotheken. Wel allemaal raar en kortgeklede vrouwen, met kleding in alle kleuren die je jezelf maar kan bedenken.

Ook Newcastle schijnt de moeite te zijn.

HRM1880

Nottingham vond ik tot hier toe het leukste gevolg door Birmingham en Southend. Maar zoals reeds gezegd is vooral zaterdag de avond.

Joost

Volgens mij kun je je in iedere Engelse stad wel goed vermaken. Leeds was erg leuk maar Henley ook. Ik zou wel kiezen voor een wat noordelijker gelegen stad.

wekke

Citaat van: voetbalfan op sep 21, 2013, 22:36:19
Cardiff is in ieder geval de moeite, voor ieders wat wils: gewone cafétjes, ruigere cafés, discotheken. Wel allemaal raar en kortgeklede vrouwen, met kleding in alle kleuren die je jezelf maar kan bedenken.

Ook Newcastle schijnt de moeite te zijn.

Hangt er vanaf. De eerste keer waren we er op een maandag. Na wat rond geslenterd te hebben langs bars waar het vol stond met zatte kotsende grieten op naaldhakken kozen we voor een club genaamd 'The Power House'. Natuurlijk hadden we niet op de regenboogkleurtjes aan de voorgevel gelet. Toen we constateerden dat we als hetero's in een holebi tent zaten was het wel even schrikken, maar we hebben ons kostelijk geamuseerd.

De tweede keer gingen we voor de derby tegen Sunderland. De boot zat toen al vol met, no offence naar de noorderburen hier op het forum, losgeslagen Hollanders van het ergste soort. Ze gingen in Newcastle stad dan ook volledig los met de plaatselijke sletjes. Té marginaal en té druk naar mijn goesting. Ik ben van miserie na 3 pinten gewoon in mijn bed gekropen.

FCT1980

Allles buiten Londen is de moeite waard volgens mij. Hoe minder toeristen hoe leuker het is.
Kostelijk vermaakt in bijv. Brum, Southend, Rotherham, Wolverhampton, zeker ook Norwich.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

ALenstra

Klopt, alleen al die ordinaire Britse wijven zijn de moeite waard. Overigens is het nachtleven in Nottingham berucht aangezien dat het meest gewelddadige nachtleven van het VK schijnt te zijn.

Hoekie_B

Hier kunnen we wat mee, bedankt allen. Iemand ervaring met Bristol? Zie veel goeie verhalen op Engelse sites

HRM1880

Citaat van: Hoekie_B op sep 22, 2013, 21:16:23
Hier kunnen we wat mee, bedankt allen. Iemand ervaring met Bristol? Zie veel goeie verhalen op Engelse sites
Bristol ook al wezen stappen. Geweldige stad! Verwacht geen discotheken maar de pubs zijn zeker goed.
In Nottingham nooit iets gewelddadig gezien. Ik ken het gewoon als de stad bij uitstek voor vrijgezellenavonden. Al kan ik misschien gewoon drie keer geluk/pech gehad hebben.

Han

Citaat van: Hoekie_B op sep 21, 2013, 21:03:00
Het gaat hierbij dus vooral om bier drinken en kut roepen.


Citaat van: Hoekie_B op sep 22, 2013, 21:16:23
Hier kunnen we wat mee, bedankt allen. Iemand ervaring met Bristol?

Je armoedige plebejerscriteria zijn zó laagdrempelig dat elk etablissement aan de overkant voldoet. 
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Hoekie_B

Dat zou je wellicht denken Han. Echter is het de kunst op de juiste plaats op de juiste tijd te belanden om een onvergetelijke avond te beleven.  En dat jij de criteria armoedig vind kan ik niet veel mee. Zonde van je tijd om hierop te reageren , of wil je door je woordkeuze laten zien dat het ver onder je niveau is?

Cyclebob

Han beschouwt e.e.a. op passend niveau vanuit Egypte? :-)
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Han

Citaat van: Hoekie_B op sep 23, 2013, 17:28:51
Dat zou je wellicht denken Han. Echter is het de kunst op de juiste plaats op de juiste tijd te belanden om een onvergetelijke avond te beleven.  En dat jij de criteria armoedig vind kan ik niet veel mee. Zonde van je tijd om hierop te reageren , of wil je door je woordkeuze laten zien dat het ver onder je niveau is?


Ik zou geen conclusie verbinden en al te zwaar tillen aan mijn woordkeuze; van een verborgen agenda is uiteraard geen sprake. 


Veel plezier met het 'kut' roepen!
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

cafebac

Citaat van: Hoekie_B op sep 23, 2013, 17:28:51
Dat zou je wellicht denken Han. Echter is het de kunst op de juiste plaats op de juiste tijd te belanden om een onvergetelijke avond te beleven.   En dat jij de criteria armoedig vind kan ik niet veel mee. Zonde van je tijd om hierop te reageren , of wil je door je woordkeuze laten zien dat het ver onder je niveau is?

Volledig mee eens. Ik kom bijna nooit meer in uitgaansgelegenheden, maar als ik er wel ben is het vaak abroad moet het wel direct goed zijn. Vaak kom je dat inderdaad tegen in wazige oorden met weinig toeristen, maar als de toeristen uit Engeland komen is het vaak ook raak.