Plannen voor de nabije toekomst

Gestart door TeeZee, okt 14, 2007, 08:55:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

ALenstra

Voor de geinteresseerden onder ons: finaleronde Nations League wordt in Porto en Guimaraes gehouden tussen 5 en 9 juni.

Joost

Citaat van: ALenstra op nov 18, 2018, 11:28:31
Voor de geinteresseerden onder ons: finaleronde Nations League wordt in Porto en Guimaraes gehouden tussen 5 en 9 juni.

Guimareas is wel een betrekkelijk klein stadion daarvoor.

ALenstra

Ik denk precies groot genoeg voor zo'n toernooi.

Koning Kriel

Citaat van: ALenstra op nov 18, 2018, 11:28:31
Voor de geinteresseerden onder ons: finaleronde Nations League wordt in Porto en Guimaraes gehouden tussen 5 en 9 juni.

Ik ben vooral benieuwd naar de finaleronde van de D groep. Die kunnen toch een EK ticket verdienen dan?

Nort

#3109
Citaat van: Koning Kriel op nov 19, 2018, 08:12:02
Ik ben vooral benieuwd naar de finaleronde van de D groep. Die kunnen toch een EK ticket verdienen dan?
Nee, dat is pas in een play-off drie maanden voor het EK. In de finaleronde in Juni worden geen ek-tickets verdeeld, eerst volgt de reguliere kwalificatie en daarna de play-offs in iedere groep.

Koning Kriel

Citaat van: Nort op nov 19, 2018, 08:16:40
Nee, dat is pas in een play-off drie maanden voor het EK. In de finaleronde in Juni worden geen e-tickets verdeeld, eerst volgt de reguliere kwalificatie en daarna de play-offs in iedere groep.

Jezus wat een concept en wie doen er mee aan die play-offs. De hoogst geplaatste van iedere groep zonder EK ticket? In dat geval is het voor Groep D toch gewoon opnieuw de finaleronde (een wonder in de kwalificatie uitgezonderd).

Nort

Citaat van: Koning Kriel op nov 19, 2018, 10:42:57
Jezus wat een concept en wie doen er mee aan die play-offs. De hoogst geplaatste van iedere groep zonder EK ticket? In dat geval is het voor Groep D toch gewoon opnieuw de finaleronde (een wonder in de kwalificatie uitgezonderd).
Groep B,C & D spelen geen finale ronde in Juni, dat is enkel voor de groepswinnaars van poule A.

De play-offs in Maart 2020 gaan tussen de vier landen (winnaar nr 1. vs nr.4 - winnaar nr. 2 vs nr. 3) hoogstgeplaatste landen in een poule en worden indien noodzakelijk (bij minder dan 4 deelnemers) opgevuld met landen uit een andere poule.

Joost

Citaat van: Koning Kriel op nov 19, 2018, 10:42:57
Jezus wat een concept en wie doen er mee aan die play-offs. De hoogst geplaatste van iedere groep zonder EK ticket? In dat geval is het voor Groep D toch gewoon opnieuw de finaleronde (een wonder in de kwalificatie uitgezonderd).

Ik kan het je in 1 minuut uitleggen hoor :)

* Alle poulewinnaars promoveren, de nummers laatst degraderen
* De poulewinnaars van League A spelen in een mini-eindtoernooitje om de algemene zege

* kwalificatie voor het EK verloopt zoals altijd met 10 poules waarvan de beste 2 zich plaatsen

Dan zijn er aan het eind nog 4 EK tickets te verdelen via een play-off en dat gaat via de Nations league.
* de poulewinnaars per league spelen die play-off
* zijn de poulewinnaars van de League al via de gewone kwalificatie al geplaatst dan wordt de play-off aangevuld, eventueel vanuit een lagere league.



Koning Kriel

Helder. Overigens wel echt fan van het idee van de Nations League met promotie en degradatie. Levert veel leukere wedstrijden op dan landen tegen elkaar met veel te grote niveauverschillen. Ik vind al jaren dat we naar een dergelijk systeem moeten met vaker wedstrijden die ergens om gaan en minder vaak kwalificatiewedstrijden die je ook op papier kan afdoen.

Jehoentelaar

Eens. Ik heb de werking even moeten bestuderen maar ben groot fan van de Nations League. Zeker League D kan ik van genieten (maar dat zal voor meer mensen hier gelden).

Overigens: de volgende Nations League wordt als het goed is gespeeld in de aanloop naar een WK, geen EK. Dat zal gevolgen hebben voor de waarde van het toernooi m.b.t. eventuele kwalificatiemogelijheden.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Rick

Citaat van: Jehoentelaar op nov 19, 2018, 12:15:18
Overigens: de volgende Nations League wordt als het goed is gespeeld in de aanloop naar een WK, geen EK. Dat zal gevolgen hebben voor de waarde van het toernooi m.b.t. eventuele kwalificatiemogelijheden.

Daar is de UEFA nog over een oplossing/invulling aan het nadenken:

"It is also thought that two of Europe's 13 qualifying places for the 2022 World Cup may also be decided via the top two divisions of the Nations League." (uefa site).


Jehoentelaar

Ah, helder. Lijkt mij inderdaad wel goed dat er een soort constructie in verwerkt wordt (maar ook dat je geen League D-landen per ongeluk via die route naar het WK laat gaan).
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Jef400

Het voordeel is wel dat je dan echte divisies van ploegen kunt gaan voeren. Wat je dan hypothetisch zou kunnen krijgen.

A-Divisie - 12 landen. Top 9 handhaaft zich en gaat naar WK. Nr. 10 speelt play-off tegen land B voor plek WK en plaats divisie A en nrs. 11 en 12 degraderen zonder eer.
B-divisie - 12 landen. Nrs. 1 en 2 promoveren naar divisie A en gaan naar het WK. Nr. 3 speelt nacompetitie voor de WK plaats en promotie. Degradatie gelijk aan divisie A.
C-divisie - 15 landen Nrs. 1 en 2 promoveren. Nr. 3 nacompetitie naar boven, nr. 13 naar beneden. Nrs. 14 en 15 degradatie.
D-divisie - 16 landen Nrs. 1 en 2 promoveren. Nr. 3 nacompetitie en de nummer laatst een wooden spoon.

Jeje

Citaat van: Jef400 op nov 19, 2018, 15:23:04
Het voordeel is wel dat je dan echte divisies van ploegen kunt gaan voeren. Wat je dan hypothetisch zou kunnen krijgen.

A-Divisie - 12 landen. Top 9 handhaaft zich en gaat naar WK. Nr. 10 speelt play-off tegen land B voor plek WK en plaats divisie A en nrs. 11 en 12 degraderen zonder eer.
B-divisie - 12 landen. Nrs. 1 en 2 promoveren naar divisie A en gaan naar het WK. Nr. 3 speelt nacompetitie voor de WK plaats en promotie. Degradatie gelijk aan divisie A.
C-divisie - 15 landen Nrs. 1 en 2 promoveren. Nr. 3 nacompetitie naar boven, nr. 13 naar beneden. Nrs. 14 en 15 degradatie.
D-divisie - 16 landen Nrs. 1 en 2 promoveren. Nr. 3 nacompetitie en de nummer laatst een wooden spoon.
Dit is echt wel het domste idee dat ik in tijden gelezen heb, en dit zal ook nooit gaan gebeuren natuurlijk. Voor elk WK heeft elk land gewoon het recht op een gelijke kans op plaatsing voor het WK. In deze opzet zou het voor een D-divisie land dus ff 2 WK's duren voordat ze überhaupt kans maken op een ticket voor het WK?

Nort

Het voorstel van Jef400 is creatief, maar slaat in mijn ogen nergens op inderdaad. Wat natuurlijk wel een uitdaging is dat, zoals Koning Kriel al stelde, de kwalificatiewedstrijden (mits je geen Blind als bondscoach hebt) tegen de 'kleine landen' dodelijk saai zijn.