FC Bleid-Molenbeek & BX Brussels

Gestart door Breda, sep 03, 2012, 00:46:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hgrm

Citaat van: Breda op apr 11, 2013, 22:06:29
Nochtans kan ik me de teleurstelling voorstellen. Ik stel me voor dat BX Brussels net zo'n club wordt als FC Charleroi: grote jeugdwerking, maar een eerste elftal zonder functie / supporters.

Als die jeugdwerking culmineert in een eerste team dat (over een jaar of wat) grotendeels bestaat uit lokale, zelf opgeleide spelers, dan komen de supporters vanzelf. Maar in de tussentijd zal het behelpen zijn.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

rwdm

Citaat van: Breda op apr 11, 2013, 22:06:29
Degenen die hangen aan de naam 'RWDM' kunnen (nog steeds) terecht bij de heroprichting RWDM 2003 die in 4e provinciale speelt.

Nochtans kan ik me de teleurstelling voorstellen. Ik stel me voor dat BX Brussels net zo'n club wordt als FC Charleroi: grote jeugdwerking, maar een eerste elftal zonder functie / supporters.
Wel , wij als supporters zijn op zoek op nieuwe club over te kopen om de oude naam te behouden . We hadden eerder gehoopt op bv . BX-Rwdm o..

Joost

Waarom geen nieuwe club oprichten?

Wanneer je een club koopt richt je bij de supporters daarvan juist dezelfde schade aan als jullie is aangedaan.

cafebac

Zit er überhaupt nog ergens geld dan om een club te kopen? Ik neem aan dat het boek De Wolf nu ook gesloten is sinds hij de tent verkocht heeft?

rwdm

Citaat van: cafebac op apr 16, 2013, 20:38:21
Zit er überhaupt nog ergens geld dan om een club te kopen? Ik neem aan dat het boek De Wolf nu ook gesloten is sinds hij de tent verkocht heeft?

Wel , die naam spreek ik niet meer uit , het is het groot man waarvoor ik veel respect heb maar wat hij nu doet op enkele weken? Eerst verkoopt hij Fc Bleid-Molenbeek aan dhr Kompany  . Ik sprak hem hierover aan maar hij blokkeerde me direct via facebook wat zeer laf is . Bovendien is dit voor Michel een zeer winstgevende zaak , zelf blijft hij wel actief binnen "de club" . Een club kan je het echter niet noemen, eerst was er Fc Bleid-Gaume , nu Fc Bleid-Molenbeek en volgend jaar het nu al mislukte " BX Brussels" . Alle supporters spreken massaal hun ongenoegen uit maar ja .. We worden getroost dat er nog een 'RWDM' is in de Belgische 4 provinciale , de allerlaagste divisie ...

Joost

Citaat van: rwdm op apr 16, 2013, 20:53:36
Wel , die naam spreek ik niet meer uit , het is het groot man waarvoor ik veel respect heb maar wat hij nu doet op enkele weken? Eerst verkoopt hij Fc Bleid-Molenbeek aan dhr Kompany  . Ik sprak hem hierover aan maar hij blokkeerde me direct via facebook wat zeer laf is . Bovendien is dit voor Michel een zeer winstgevende zaak , zelf blijft hij wel actief binnen "de club" . Een club kan je het echter niet noemen, eerst was er Fc Bleid-Gaume , nu Fc Bleid-Molenbeek en volgend jaar het nu al mislukte " BX Brussels" . Alle supporters spreken massaal hun ongenoegen uit maar ja .. We worden getroost dat er nog een 'RWDM' is in de Belgische 4 provinciale , de allerlaagste divisie ...

Waarom is BX een mislukt project? Zoals ik begrepen heb wil Kompany de club vanaf de grond opbouwen zonder problemen van vroeger mee te nemen. Juist met hem als Brusselse jongen als boegbeeld zou het project wel kunnen slagen.

En dat er alleen een RWDM in 4e provinciaal is, dat is nogal een merkwaardige uitspraak. RWDM is schijnbaar alleen je club als die op nationaal niveau speelt?

rwdm

Citaat van: Joost op apr 16, 2013, 18:11:51
Waarom geen nieuwe club oprichten?

Wanneer je een club koopt richt je bij de supporters daarvan juist dezelfde schade aan als jullie is aangedaan.
Inderdaad , vind ik zeer jammer , de club verwachten supporters maar die moet je verdienen . Dit jaar heb ik ongeveer 250 euro aan Fc Bleid-Molenbeek gestopt best veel voor 3 de klasser . En wat krijgen we ervoor? Een nieuwe "moderne" superflop genaam BX Brussels..
Je mag toch wat geschiedenis verwachten voor DE club van de hoofstad van Europa . Waarom de volledige naam geldt : Brussel Brussels klinkt er stom als je het mij vraagt.. Zit dan nu maar zonder club

rwdm

Citaat van: Joost op apr 16, 2013, 20:58:51
Waarom is BX een mislukt project? Zoals ik begrepen heb wil Kompany de club vanaf de grond opbouwen zonder problemen van vroeger mee te nemen. Juist met hem als Brusselse jongen als boegbeeld zou het project wel kunnen slagen.

En dat er alleen een RWDM in 4e provinciaal is, dat is nogal een merkwaardige uitspraak. RWDM is schijnbaar alleen je club als die op nationaal niveau speelt?
RWDM is een club waar ik voor supporters , niet waar ze me vragen om er zelf bij te spelen

Cyclebob

Heeft RWDM2003 inmiddels zo weinig spelers en aanhang?
Ik kan me herinneren dat er de eerste jaren nog wel redelijk draagvlak was onder de RWDM supporters
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

rwdm

Citaat van: Cyclebob op apr 16, 2013, 21:17:42
Heeft RWDM2003 inmiddels zo weinig spelers en aanhang?
Ik kan me herinneren dat er de eerste jaren nog wel redelijk draagvlak was onder de RWDM supporters
De eerste jaren viel dat best mee,.Nu loopt het volledig leeg met. het misluktetdd "RWDM' project . De supporters zijn het kostbeu om steeds te moeten veranderen van club...

Terranova

En ben eerlijk; wie wil er nu supporter zijn van een club met de naam BX Brussels.
Alsof je een Citroen koopt.

cafebac

Het is natuurlijk wél een naam die eventueel op de lange termijn, mocht het project een succes blijken, in de volksmond gewoon Brussels kan gaan heten. Het Brussels van Vermeesch zie ik niet zo lang meer leven.

Cyclebob

Of... Bruxelles, gezien het Franstalige zwaartepunt.  2014:  FC Brussels - Bruxelles in 3e?
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

HRM1880

Citaat van: rwdm op apr 16, 2013, 21:56:03
De eerste jaren viel dat best mee,.Nu loopt het volledig leeg met. het misluktetdd "RWDM' project . De supporters zijn het kostbeu om steeds te moeten veranderen van club...
Niemand verplicht hen om van club te veranderen. RWDM is kapot, zeer jammer, maar het is nu eenmaal zo.

rwdm

Ben helemaal van de weg , nu zal het een gevecht worden om de naam R.W.D.M. te MOGEN  dragen..