Hoofdmenu

Wedstrijdtopic Han

Gestart door Han, jan 14, 2009, 17:00:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han




Vanwege overweldigende belangstelling en de daaruit voortvloeiende stack overflow van mijn pb-inbox een update van de bezochte Nubische potten en een verdwaalde match in Engeland.



Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Hugo

#1
Nou vooruit dan, wat is de betekenis van de meest linkse kolom?

Sebastiaan_W

aantal wedstrijden welke Han bezocht heeft?

AthleticHolanda

Waarom bezoek je weinig uitwedstrijden van El Gouna en Grand Club? Of heb je alle Egyptische stadions al gehad?

En is het overigens makkelijk om vanuit jouw standplaats andere landen in de regio te bezoeken of ligt dat allemaal te gecompliceerd i.v.m. visa etc?

En hoe zijn de toeschouwersaantallen in de 2e divisie van Egypte, een paar honderd man per wedstrijd?

Han

Citaat van: witte leeuw op mrt 30, 2009, 16:25:03
aantal wedstrijden welke Han bezocht heeft?
Correct.


Citaat van: Athletic HolandaWaarom bezoek je weinig uitwedstrijden van El Gouna en Grand Club? Of heb je alle Egyptische stadions al gehad?
De afstanden zijn nauwelijks te overbruggen. Het aantal stadions dat ik hier in Egypte heb bezocht bedraagt 27, waarvan 14 met een wedstrijd.

Bovendien is zelfstandig reizen voor een Europeaan een loterij vanwege de vele police checkpoints waarmee de wegen gelardeerd zijn; ook al ben ik in het bezit van een werkvergunning, een geldig visum én bewijs van residentie.

Overmorgen, woensdag, reis ik af naar het 350 kilometer verderop gelegen Quous, vlakbij Luxor. Ik weet niet eens of ik dat haal. Het zou niet de eerste keer zijn dat ik onverrichterzake volstrekt willekeurig wordt geweigerd en weer heen wordt gezonden.

Citaat van: Athletic HolandaEn is het overigens makkelijk om vanuit jouw standplaats andere landen in de regio te bezoeken of ligt dat allemaal te gecompliceerd i.v.m. visa etc?
Ik weet niet welke naburige landen gevoelig zijn qua visa.

Citaat van:  Athletic HolandaEn hoe zijn de toeschouwersaantallen in de 2e divisie van Egypte, een paar honderd man per wedstrijd?
Dat is een goede schatting. De uitzonderingen naar boven trekken rond de vijf tot zes duizend man. Dan hebben we het over de stadsderby Beni Suef vs Telefonad Beni Suef en die van Fayoum vs Misr Al Maqasa.

Die eerstgenoemde derby is overigens zéér beladen; het betreft hier het Swansea City vs Cardiff City van Egypte.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Hielke

Han, misschien een rare vraag, maar ik stel hem toch. Ik volg altijd aandachtig jouw digitale sfeerbeelden en verhalen vanuit Egypte. Naast de mooie derby's zie ik soms ook clubs en stadions voorbij komen waarvan dat het contrast met Engeland erg groot is, dat gaf je hier ook al eens aan. Wat is dan toch de charme van het bezoeken van zo'n zwaar gesubsidieerde club met een handjevol mensen op de tribune?

Han

Citaat van: Hielke op apr 07, 2009, 09:17:18
Han, misschien een rare vraag, maar ik stel hem toch. Ik volg altijd aandachtig jouw digitale sfeerbeelden en verhalen vanuit Egypte. Naast de mooie derby's zie ik soms ook clubs en stadions voorbij komen waarvan dat het contrast met Engeland erg groot is, dat gaf je hier ook al eens aan. Wat is dan toch de charme van het bezoeken van zo'n zwaar gesubsidieerde club met een handjevol mensen op de tribune?

Die charme wordt gevoed vanwege het feit dat ik bijna vanaf het eerste uur daadwerkelijk betrokken ben bij de dorpsclub, (website, fotografie, reports, screenen van fifa-makelaars, halve tolk) waarme de rijke eigenaar zich overigens niet inhoudelijk bemoeit. Ik heb er onder oud-spelers goede kennissen aan overgehouden die mij tot op de dag van vandaag als lifeline gebruiken voor de resultaten. De voormalige coach is zelfs 'vriend' te noemen. Het is meer dan 90 minuten.

Bovendien zie ik graag voetbal. Zo simpel is dat eigenlijk.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Hielke

Dat maakt het voor mij een stuk helderder. Je kunt als Egyptische club een slechtere clubreporter treffen, denk ik zo.

Citaat van: Han op apr 07, 2009, 17:56:25Bovendien zie ik graag voetbal. Zo simpel is dat eigenlijk.

En overal ter wereld rolt die bal, mooi is dat.

Hugo

Citaat van: Han op apr 06, 2009, 23:53:27
Die eerstgenoemde derby is overigens zéér beladen; het betreft hier het Swansea City vs Cardiff City van Egypte.

Gaan de bezoekende fans hier ook zwemmend naar huis?

Han

Citaat van: Hugo op apr 08, 2009, 23:27:12
Gaan de bezoekende fans hier ook zwemmend naar huis?


Het stadion van Beni Suef staat  met haar grondvesten bijna in de Nijl; het antwoord laat zich derhalve raden.

http://maps.google.com/maps?ll=29.061521,31.0986&z=16&t=h&hl=nl

Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

#10
Met nog slechts twee wedstrijden te gaan heeft El Gouna FC inmiddels een voorsprong van vijf punten opgebouwd op naaste belager Misr Al Maqasa. Op woensdag aanstaande reis ik af naar Naq Hammadi aan de Nijl waar de Bustanians het op moeten nemen tegen het plaatselijke Aluminium, tevens 'bogey' team.

Bij een zege is El Gouna FC verzekerd van promotie naar de Momtaz, de equivalent van de eredivisie. Het zou de eerste keer in de geschiedenis zijn dat een club uit de 'Red Sea Governorate' dat huzarenstukje uithaalt.

Misr Al Maqasa speelt thuis tegen het reeds gedegradeerde Quos, afkomstig uit het district Luxor. Het is voorstelbaar dat dat een overwinning gaat opleveren voor de club uit het voetbalgekke Fayoum.

Indien El Gouna FC níet wint wacht dan de laatste thuiswedstrijd in Bustan tegen, juist, Misr Al Maqasa, met een voorsprong van twéé of dríe punten. Een gelijkspel zou dan voldoende zijn.




Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

#11
The perfect showdown. PEC in Zwolle tegen Fortuna Vlaardingen en Excelsior tweemaal kampioen zien worden van de eerste divisie in Nederland en Preston North End tegen Millwall in Engeland van de derde divisie. A trilogy beckons. 

El Gouna FC zag in Naq Hammadi namelijk kans om twee strafschoppen níet te verzilveren en daardoor op 1-1 te blijven steken tegen Angstgegner Aluminium. Volgende week de ultimate decider, thuis tegen Misr Al Maqasa. Een gelijkspel is voldoende; ik verheug me nú al op de dunne scheidslijn van vreugde of verdriet. De collectieve euforie en extase en tranen bij promotie; of die tijdelijk diepe individuele verslagenheid en eenzame tranen van teleurstelling.

Het fascinerende verschil, gedicteerd in 'extra time'; na slechts negentig minuten.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

Kampioen. Eindelijk.

Wat mij betreft werd de gebeurtenis helaas deels overschaduwd door buitensporig dictatoriaal optreden van geuniformeerd politietuig in deze kutdictatuur. In de rust verliet ik het stadionnetje om iets uit mijn auto te halen en bij terugkeer besloten drie overijverige dienstplichtige kutsoldaten, volkomen stijf van de instructies, mij de toegang te ontzeggen ondanks het feit dat ik getooid was met een zogenaamd pershesje. Twee ervan heb ik volledig buiten zinnen ze helemaal de tering scheldend tegen de grond gewerkt want ik laat mij door geen enkel tandeloos zoogdier mijn bewegingsvrijheid ontzeggen in deze kutdictatuur waar alles gericht is op onderdrukking en het ontnemen van levensplezier. Vijf jaar lang wedstrijden bezoeken en op het moment supreme als persona non grata verklaard worden door anoniem overheidstuig. Fuck off.

Uiteraard ontstond de nodige beroering en als de geuniformeerde lafbekjes op tegenstand stuiten weten ze zich geen raad. Dat zijn ze namelijk niet gewend omdat de lokale bevolking volledig murw is geïndoctrineerd door gezag. Fuck off. Mij belendende omstanders wisten mij tot bedaren te brengen en de epaulettenhufters ervan te overtuigen dat het misschien een goed plan was om mij toch maar weer binnen te laten.



Strangely Devoted or Mentally Disturbed

TeeZee

Intussen, op een Egyptisch forum voor kutsoldaten:

Citaat van: Ahmed Hossam Hussein AbdelhamidKampioen. Eindelijk.

Wat mij betreft werd de gebeurtenis helaas deels overschaduwd door buitensporig geweldadig gedrag van een op klompen getogen kuthollander in onze welvaartsstaat. In de rust wilde dit sujet het stadion verlaten om iets uit zijn auto te halen, terwijl hij zou moeten weten dat hij er dan niet meer in kan. Wij besloten hem als plichtsgetrouwe dienders hem de toegang te ontzeggen. Deze man begon hysterisch in een voor ons onbegrijpelijke gorgeltaal dingen te schreeuwen. Met consumptie. Vervolgens hebben we hem tegen de grond gewerkt, want niemand staat in deze democratie boven de wet. Na deze heer duidelijk gemaakt te hebben hoe het werkt in dit beschaafde land bond hij in, hij was duidelijk niet gewend aan enig gezag. Ook de verbijsterde omstanders wisten hem tot bedaren te brengen en wisten hem ervan te overtuigen dat het een goed plan was om huiswaarts te keren.

Han

Citaat van: TeeZee op apr 23, 2009, 09:18:26
Intussen, op een Egyptisch forum voor kutsoldaten:


Deze parodie typeert de culture clash.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed