week 22: ma 25 t/m zo 31 mei

Gestart door Vaig, mei 09, 2009, 18:33:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost

Dadelijk naar Cambuur, inclusief Hotelovernachting..

Vaig

Misschien dat ik vanavond even bij Willem 2 naar binnen loop. Daar wordt de kampioenswedstrijd Eredivisie Dames gespeeld tussen Willem II en AZ. Laatste duel, beide staan in punten gelijk. Gratis toegang en een heel programma erom heen. Georganiseerd door wat studiegenoten. Ze verwachten duizenden mensen.
Laatst bezochte nieuwe ground: Stade Jacques Lechat, Malmedy

Hugo

Citaat van: Joost op mei 28, 2009, 13:06:15
Dadelijk naar Cambuur, inclusief Hotelovernachting..

Zondag naar Roda JC - Cambuur, zonder hotelovernachting....

Kunnen we om 14:00 uur nog naar Heerlen Sport?

Hielke

Wat liet Cambuur het gisteren liggen, onvoorstelbaar. Zo'n goede wedstrijd móet je winnen, wil je promoveren. Roda oogde nog fletser dan het uitshirt waar ze in ronddolen. Ik heb bewondering voor mensen die zo'n zielloos elftal achterna reizen (het is nou eenmaal je club, ik weet het wel) en daar ook nog een hotelovernachting voor overhebben.

Hugo

Citaat van: Hielke op mei 29, 2009, 11:36:00
Wat liet Cambuur het gisteren liggen, onvoorstelbaar. Zo'n goede wedstrijd móet je winnen, wil je promoveren.... 
Juist, als je wat wil als 1e Divisie club tegen een club uit de Ere Divisie moet je thuis winnen. Sandor, De Vries, Ter Heide, 1 van die ballen moet er gewoon in, ik vrees dat Roda het a.s. zondag thuis "gewoon" gaat afmaken.

Citaat van: Hielke op mei 29, 2009, 11:36:00
..Roda oogde nog fletser dan het uitshirt waar ze in ronddolen. Ik heb bewondering voor mensen die zo'n zielloos elftal achterna reizen (het is nou eenmaal je club, ik weet het wel) en daar ook nog een hotelovernachting voor overhebben.
Joost komt gewoon graag bij Cambuur.

Joost

Citaat van: Hielke op mei 29, 2009, 11:36:00
Wat liet Cambuur het gisteren liggen, onvoorstelbaar. Zo'n goede wedstrijd móet je winnen, wil je promoveren. Roda oogde nog fletser dan het uitshirt waar ze in ronddolen. Ik heb bewondering voor mensen die zo'n zielloos elftal achterna reizen (het is nou eenmaal je club, ik weet het wel) en daar ook nog een hotelovernachting voor overhebben.

Het was mijn favoriete 0-0 in jaren. Vooraf was er grote vrees dat de furie van Cambuur dit Roda volledig zou overlopen. Die angst was gegrond want er wordt het hele seizoen al slecht gespeeld en in Dordrecht gebeurde exact hetzelfde. Ik sloeg Cambuur hoger in dan Dordrecht dus ik was echt bang met 3-0 de boot in te gaan met dat fanatieke publiek erachter en het opportunisme van de spelers. Komt bij dat er bij Roda voorin nauwelijks iemand fit is. Yulu-Matondo is geblesseerd net als Oper en Cisse speelt op zijn tandvlees.

Gelukkig voor mij had Roda het duel goed onder controle zonder zelf gevaarlijk te worden. Maar is Cambuur zovaak echt gevaarlijk geweest? Ik herinner mij een omhaal van van der Heide, een pegel op de lat en rebound, een kopkans die naast gaat en een kopkans die naast gaat. van een stormloop op het einde kwam ook niets terecht omdat Roda alleen maar rondspeelde achterin.

Hotelovernachting is overigens meer voor mezelf. Als ik terugrijd 's nachts ben ik om 3 uur thuis. Dan kan ik echt niet om half 9 beginnen met werken dus ik had sowieso vanochtend vrij. Dan blijf ik liever daar overnachten en rijd 's ochtends terug. Is evenveel slaap maar je blijft wel in je ritme.

Joost

Citaat van: Hugo op mei 29, 2009, 11:21:35
Zondag naar Roda JC - Cambuur, zonder hotelovernachting....

Kunnen we om 14:00 uur nog naar Heerlen Sport?

Amateurs beginnen hier altijd om 14:30, dus dat ga je niet halen. Je zou wel op 'de Berg'  eventjes bij Pinkpop kunnen meeluisteren.

Vaig

Ik moet zeggen dat de equipe van Bayern me ook tegenviel. Wist dat Toni, Ribery en de duitse internationals niet speelden, maar er blijft dan nog genoeg over ( Demichelis, Breno, Lucio etc). Ik moet Breda gelijk geven dat het een gezapige sfeer was. Ik denk niet dat de supporters zich er bij neergelegd hebben. We zullen blijven vechten tot de laatste kans. Heb verder nog wel een voornamelijk aardige 1e helft gezien. 2e helft was mede door de vele wisselingen meer woonerfvoetbal. Na het laatste fluitsignaal had ik een vreemd gevoel. Was dit nu een benefietwedstrijd of de afscheidswedstrijd van Fortuna als profclub. Ben in ieder geval nog maar even wat langer blijven staan. Kon het me niet voorstellen dat dit dan echt de allerlaatste was...
Laatst bezochte nieuwe ground: Stade Jacques Lechat, Malmedy

Hielke

Ook zojuist terug uit Sittard. Ik kan me vinden in het hierboven geschrevene. Het viel wat tegen. Toch is een dagje Limburg met stralend mooi weer natuurlijk altijd prima.

Ik heb nog de nodige foto's. Mocht het de moeite zijn dan zal ik ze hier later nog plaatsen.

TeeZee

Hoe was Groningen, Breda?
Hoe was Cambuur/Roda, Joost/Hugo?

Joost

Citaat van: TeeZee op mei 31, 2009, 22:13:26
Hoe was Groningen, Breda?
Hoe was Cambuur/Roda, Joost/Hugo?

Tsja, het was bijzonder vermakelijk voor de neutrale fan denk ik. De sfeer zat er goed in maar helaas viel die tweede goal maar niet. Nijhuis liet alweer zien dat hij beter hoofdklasse kan gaan fluiten.

Hugo

Citaat van: TeeZee op mei 31, 2009, 22:13:26
Hoe was Groningen, Breda?
Hoe was Cambuur/Roda, Joost/Hugo?

Ik ben lekker wezen gloryhunten, na 3 jaar weer eens een uitwedstrijd bezocht. Tsja die scheidsrechter.... Anyway woensdag nog maar een keertje tegen Roda JC.   

Joost

Citaat van: Hugo op mei 31, 2009, 23:54:22
Ik ben lekker wezen gloryhunten, na 3 jaar weer eens een uitwedstrijd bezocht. Tsja die scheidsrechter.... Anyway woensdag nog maar een keertje tegen Roda JC.   

En ik zou echt niet durven zeggen wie er de favoriet is.

AthleticHolanda

Eind vorige week gehoord dat ik toch niet hoefde te werken afgelopen zaterdag, dus tijd over.
Eigenlijk wilde ik naar Boussu - Woluwe-Zaventem in Boussu, maar de heenwedstrijd vond helaas in Zaventem plaats. Toen ik dat nog niet door had kwam ik uit bij een leuke zaterdagavondwedstrijd, Lille speelde thuis tegen Nancy. Toen ik daar eenmaal achter was kwam ik er ook achter dat Boussu niet thuis speelde, maarja, toen had ik al te veel zin gekregen om naar Lille te gaan, dus werd het Lille met op de terugweg Woluwe-Zaventem-Boussu.

Nog nooit heb ik zo goed waar voor m'n geld gehad. Voor slechts €13 zag ik dat Lille zich kwalificeerde voor de Europa League door op de laatste speeldag Stade Rennes en PSG (moeten ze maar niet lachen met Ch'tis, haha) in te halen. PSG kwam thuis niet verder dan 0-0 tegen nummer 13 Monaco, Lille versloeg Nancy met 3-2 en dat was dus net genoeg. Een volksfeest barstte los in Villeneuve d'Ascq, de gratis vlaggen die iedereen voor de wedstrijd kreeg kleurden het stadion rood, het veld werd bestormd en de avond werd afgesloten met een fantastische vuurwerkshow. Ik had me geen beter debuut in Frankrijk voor kunnen stellen, van tevoren leek kwalificatie voor Europa een onmogelijke opgave, maar doordat het toch gebeurde was de vreugde veel groter...

Trouwens even een vraag. Voor de wedstrijd heb ik het prachtig gelegen stadion Grimonprez-Jooris bezocht waar ik helaas niet in kon komen. Er fietste continu politie over de citadel en een bejaarde man kwam uit een vervallen kassahokje gestrompeld om me te zeggen dat ik er tot zijn spijt echt niet in mocht.
Iemand die weet waarom Lille is gaan spelen in Villeneuve d'Ascq? Dit stadion zag er veel mooier en groter uit...
Iemand die toevallig ook weer wat er met het Grimonprez-Jooris gaat gebeuren?

Ben erg benieuwd maar kan het nergens vinden... weet wel dat Lille in 2012 in een nieuw multifunctioneel stadion wil gaan spelen.

Citaat van: Joost op jun 01, 2009, 11:18:59
En ik zou echt niet durven zeggen wie er de favoriet is.

Voor mij is dat toch Cambuur, Roda speelde elke uitwedstrijd dit seizoen zielloos terwijl Cambuur in een kolkend eigen stadion bijna niet ten onder kán gaan... maar misschien herhaalt het wonder van Rotterdam zich wel in Leeuwarden... ik heb geen voorkeur overigens. Zou het zonde vinden Roda te zien verdwijnen uit de Eredivisie, maar vind Cambuur dan weer een welkome nieuwkomer.

Joost

In het kolkende Cambuurstadion heeft Roda in de heenwedstrijd niet gespeeld en Cambuur won toen niet. Thuis vond ik Roda beter en zat er een goede spirit in het team. Op papier heeft Roda meer kwaliteit al doen woensdag Cisse en Meeuwis niet mee. Ik heb er dus weinig vertrouwen in.