Hoofdmenu

Vraag het maar...

Gestart door TeeZee, jun 30, 2008, 21:46:14

Vorige topic - Volgende topic

Koning Kriel en 2 gasten bekijken dit topic.

Hugo

Citaat van: FC_Emmen op jan 21, 2013, 15:24:50
Iemand ervaring met kaartjes kopen voor Charlton Athletic? Was aan het kijken voor de wedstrijd tegen Millwall op 16 maart en heb naar de club gemaild over hoe ik aan kaartjes kan komen en/of ik moet reserveren maar je hebt helaas een ''red card'' met bookinghistory nodig. Iemand een idee hoe je dit op de 1 of andere manier kan omzijlen?

Stuur maar ff een PB, mss kan ik wel helpen.

FCT1980

Kun je ook helpen met Liverpool tickets?
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

cafebac

Ik heb Monaco in ieder geval wel als apart land genomen. Dat een stadion dicht tegen de grens ligt doet er volgens mij niet echt toe. De bal moet toch ook helemaal over de lijn?
Genoeg stadions te verzinnen overigens die vlak tegen een grens liggen.

Ici c est Paris

Citaat van: cafebac op jan 21, 2013, 20:29:50
Ik heb Monaco in ieder geval wel als apart land genomen. Dat een stadion dicht tegen de grens ligt doet er volgens mij niet echt toe. De bal moet toch ook helemaal over de lijn?
Genoeg stadions te verzinnen overigens die vlak tegen een grens liggen.

Dat was ook niet serieus bedoeld hè. Maarre, welke stadions nog meer dan? Weet alleen dat Roda en VVV er vlakbij liggen.

Joost

Citaat van: Ici c est Paris op jan 21, 2013, 21:05:25
Dat was ook niet serieus bedoeld hè. Maarre, welke stadions nog meer dan? Weet alleen dat Roda en VVV er vlakbij liggen.
Moeskroen, Burghausen, chester.

Of als je het op de grens wil Leonidas Wolder, Rimburg en KVC Oranje. Maar dat zijn geen stadions.

FC_Emmen

Citaat van: FCT1980 op jan 21, 2013, 19:14:35
Moet je na gaan. Dat is de grote concurrent en toen was het niet eens uitverkocht.
Ik zou het aandurven om gewoon te gaan en bij het stadion wat te fixen.
Doen we dat wel!
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

AthleticHolanda

Heb eens wat op Duitse groundhopsites rondgeneusd tussen het kijken van Betis-Athletic door, en de Duitsers tellen allemaal Monaco mee als 'Frankrijk', maar bijvoorbeeld de Welshe teams wel als Wales, en Vaduz (spelend in Zwitserland) als Liechtenstein. Ik snap er weinig meer van...

hgrm

#892
Citaat van: AthleticHolanda op jan 21, 2013, 22:17:58
Heb eens wat op Duitse groundhopsites rondgeneusd tussen het kijken van Betis-Athletic door, en de Duitsers tellen allemaal Monaco mee als 'Frankrijk', maar bijvoorbeeld de Welshe teams wel als Wales, en Vaduz (spelend in Zwitserland) als Liechtenstein. Ik snap er weinig meer van...

Vaduz doet mee aan de Liechtensteinse beker en speelt op een Liechtensteinse licentie mee in de Zwitserse competitie. Ze spelen ook vrijwel jaarlijks namens Liechtenstein in de EL. Dus dat die als apart land telt, snap ik.

Monaco is een Franse club (speelt op Franse licentie en als ze Europees spelen doen ze dat namens Frankrijk).

De zes Welshe clubs in de Engelse competitie* zijn lastig: Ze zijn lid van de FAW (Welshe voetbalbond) en als ze een rode kaart oplopen, bepaalt de FAW en niet de FA de schorsing, ook al is het voor wedstrijden in de (Engelse) Football League. In het verleden speelden deze clubs in de Welsh Cup, die recht gaf op deelname aan de EC II namens Wales (vergelijkbare situatie met Liechtenstein, dus).

Toen de Welsh Premierleague werd gesticht, wilde de FAW dat alle clubs uit Wales mee zouden doen. De 6 genoemde clubs weigerden en na wat geharrewar werd toegestaan dat ze in de Engelse piramide bleven. Wisselgeld was dat ze niet meer mee mochten doen in de Welsh Cup en dus niet meer voor Wales Europees mochten spelen.

Om het nog ingewikkelder te maken toen Cardiff enkele jaren geleden de finale van de FA-cup haalde, was niet duidelijk of zij namens Engeland Europees mochten spelen als ze de finale zouden winnen. Omdat ze van Portsmouth verloren, deed de situatie zich niet voor en ik weet ook niet of er destijds een beslissing is genomen voor het geval ze zich wel via de FA Cup of de Engelse competitie zouden plaatsen.

*De vijf clubs zijn: Swansea, Cardiff, Wrexham, Newport, Colwyn Bay en Merthyr Town.

Om het nòg ingewikkelder te maken: Newport ging in 1989 failliet en is heropgericht. De club heeft een aantal jaren z'n thuiswedstrijden in Engeland moeten afwerken omdat de FAW niet toestond dat een nieuwe club aan de Engelse competitie zou deelnemen. Dat bestaande clubs dat deden, was al erg genoeg....Inmiddels speelt Newport weer in Newport en staat het op het punt terug te keren in de League. Ik weet echter niet of ze nu formeel een Welshe club of een Engelse club zijn.

Merthyr Tydfil ging enkele jaren geleden ook failliet. Dit keer deed de FAW niet moeilijk en stond Merther Town direct toe om door te starten in de Engelse piramide.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

HRM1880

Je hebt het heel de tijd zo mooi over vijf clubs, maar zet er dan wel zes.

hgrm

Citaat van: HRM1880 op jan 21, 2013, 22:37:22
Je hebt het heel de tijd zo mooi over vijf clubs, maar zet er dan wel zes.

Ik kan niet tellen. Ik ben dan ook wiskundeleraar van beroep.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Citaat van: hgrm op jan 21, 2013, 22:44:43
Ik kan niet tellen. Ik ben dan ook wiskundeleraar van beroep.
Had ook gelijk TNS genoemd. Een fusie tussen een Welshe en Engelse club die in Engeland in de League of Wales speelt.

Ik tel gewoon het land waar het stadion staat, wie er dan thuisspeelt doet er niet zo toe.

HRM1880

Citaat van: Joost op jan 21, 2013, 23:16:41
Had ook gelijk TNS genoemd. Een fusie tussen een Welshe en Engelse club die in Engeland in de League of Wales speelt.

Ik tel gewoon het land waar het stadion staat, wie er dan thuisspeelt doet er niet zo toe.
Ik ook, hou een lijstje bij van de bezochte stadions en niet van de bezochte clubs. Dan lijkt het mij logisch om de plaats te nemen waar die stadions liggen.

hgrm

Citaat van: Joost op jan 21, 2013, 23:16:41
Had ook gelijk TNS genoemd. Een fusie tussen een Welshe en Engelse club die in Engeland in de League of Wales speelt.

Het omgekeerde komt inderdaad ook voor.

The New Saints is ontstaan als fusie tussen het Welshe TNS (voorheen Llansantffraid F.C., vervolgens TNS genoemd naar sponsor Total Network Solutions) en het Engelse Oswestry Town, uit het gelijknamige stadje dat tegen de grens met Wales aan ligt en aan drie kanten door Welsh grondgebied wordt begrensd. Oswestry Town speelde ook voor de fusie al in de Welshe competitie.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

cafebac

Citaat van: Ici c est Paris op jan 21, 2013, 21:05:25
Dat was ook niet serieus bedoeld hè. Maarre, welke stadions nog meer dan? Weet alleen dat Roda en VVV er vlakbij liggen.

Lommel, Jeunesse Esch(stade de la Frontière).

AthleticHolanda

Citaat van: HRM1880 op jan 21, 2013, 23:40:29
Ik ook, hou een lijstje bij van de bezochte stadions en niet van de bezochte clubs. Dan lijkt het mij logisch om de plaats te nemen waar die stadions liggen.

Same here, dus op het einde van de rit zou ik ze dus gewoon als Monaco, en niet als Frankrijk moeten tellen!?

@hgrm, interessant om te lezen!