EK2016 in Frankrijk

Gestart door Peenvogel, mei 28, 2010, 14:46:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost

Gibraltar is toegelaten als lid van de UEFA en mag dus meedoen aan de kwalificatie voor EURO 2016!

Verwijderd lid

Citaat van: Joost op mei 24, 2013, 16:37:31
Gibraltar is toegelaten als lid van de UEFA en mag dus meedoen aan de kwalificatie voor EURO 2016!

Jammer, jammer, jammer. De voetbalkalender barst al uit elkaar en nu komt er een nieuw dwergstaatje bij wat in zeker zin de druk alleen maar zal doen toenemen. Maar ja ... niets meer aan te doen !

spons

Citaat van: Meester op mei 26, 2013, 13:46:00
Jammer, jammer, jammer. De voetbalkalender barst al uit elkaar en nu komt er een nieuw dwergstaatje bij wat in zeker zin de druk alleen maar zal doen toenemen. Maar ja ... niets meer aan te doen !

Dan moeten ze andere niet Europese landen zoals bijvoorbeeld Israël maar uit de UEFA gooien en naar de Aziatische bond overhevelen
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

ALenstra

Israel is niet welkom in de Aziatische bond.

Joost

Citaat van: Meester op mei 26, 2013, 13:46:00
Jammer, jammer, jammer. De voetbalkalender barst al uit elkaar en nu komt er een nieuw dwergstaatje bij wat in zeker zin de druk alleen maar zal doen toenemen. Maar ja ... niets meer aan te doen !

Het is pure vulling voor de kwalificatierondes. Er komt gewoon een poule bij met 1 team meer. Dat heeft in de kalender geen gevolgen.

spons

Citaat van: ALenstra op mei 26, 2013, 17:39:19
Israel is niet welkom in de Aziatische bond.

Dat is hun eigen schuld daar moeten ze ons niet mee lastig vallen
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

hgrm

Citaat van: spons op mei 26, 2013, 20:42:29
Dat is hun eigen schuld daar moeten ze ons niet mee lastig vallen

Het is een vreemde situatie en kinderachtig van beide partijen, zowel de Israeli's als de Arabische landen.

Ik ben het met je eens dat de oplossing die nu gekozen is, geen oplossing is. De FIFA had in deze een machtswoord moeten spreken: kiezen of delen: Israël opnemen in de Aziatische bond (wat zowel van Israël als van de Arabische landen een stap vraagt) of geen Aziatische landen op het WK.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

spons

Citaat van: Breda op mei 26, 2013, 21:03:25
Je hebt niet alleen geen verstand van de Franse taal, zo blijkt.

Ik heb nooit ontkent dat ik geen verstand heb van de Franse taal ( ook geen enkele behoefte aan) maar voor de rest valt het best mee volgens mij
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

cafebac

Citaat van: Meester op mei 26, 2013, 13:46:00
Jammer, jammer, jammer. De voetbalkalender barst al uit elkaar en nu komt er een nieuw dwergstaatje bij wat in zeker zin de druk alleen maar zal doen toenemen. Maar ja ... niets meer aan te doen !

Inderdaad. Wordt tijd dat die dwergstaatjes maar onderling gaan ballen om één plek in het kwalificatietoernooi.

Hugo

Citaat van: cafebac op mei 27, 2013, 20:26:00
Inderdaad. Wordt tijd dat die dwergstaatjes maar onderling gaan ballen om één plek in het kwalificatietoernooi.

Dan krijgt Platini geen stemmen meer van die dwergstaatjes, dus dat gaat niet gebeuren.

Joost

#25
Citaat van: Hugo op mei 27, 2013, 20:46:41
Dan krijgt Platini geen stemmen meer van die dwergstaatjes, dus dat gaat niet gebeuren.

Voor de komende EK's mogen 24 ploegen meedoen. Dat betekend dus dat er sowieso wat mindere landen mee gaan doen.

Volgens mij zijn er nu 54 landen die bij de UEFA horen. Voor het WK hebben we 12 plaatsen.
Er is best een modus te vinden waarmee je de grotere landen kan ontlasten. Denk aan een eerste poulefase van 8 groepen van 4 teams. De 8 winnaars stop je samen met de overgebleven 22 teams in 6 poules van 5. De 12 nummers 1 en 2 gaan naar de WK.

Poules van 4 teams betekend maar 6 duels en de tweede poulefase heeft ook maar 8 duels.

ALenstra

Je kan ook net als vroeger met poules van 4 of 5 teans spelen. Maar de commercie heerst. Meer wedstrijden is meer geld voor de bonden.

spons

#27
Met meer ploegen op het eindtoernooi voor het EK kan je in de kwalificatie meer poules maken met minder landen per poule waardoor er ook met 54 landen minder kwalificatiewedstrijden per land gespeeld hoeven te worden.

Ben alleen bang dat de poulefase tijdens het eindtoernooi absoluut niet boeiend zal zijn. Aan de andere kant kom ik nu tijdens de kwalificatiewedstrijden van Oranje in landen ( de laatste jaren o.a. Finland, Macedonië, San Marino, Estland en Andorra ) waar ik normaal gesproken niet zo gauw een wedstrijd zou komen.
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

ALenstra

Als ik het goed begrepen heb dan blijven de poules zoals ze zijn. Alleen gaan dan wel de nrs 1 en 2 door en gaan de nrs 3 playoffs spelen. En de toevoeging van Gibraltar heeft geen gevolgen voor het speelschema. Er hoeven geen extra speeldagen bij te komen.

LUFC

Citaat van: spons op mei 26, 2013, 15:56:42
Dan moeten ze andere niet Europese landen zoals bijvoorbeeld Israël maar uit de UEFA gooien en naar de Aziatische bond overhevelen
Eens.

Citaat van: hgrm op mei 26, 2013, 23:08:20
Ik ben het met je eens dat de oplossing die nu gekozen is, geen oplossing is. De FIFA had in deze een machtswoord moeten spreken: kiezen of delen: Israël opnemen in de Aziatische bond (wat zowel van Israël als van de Arabische landen een stap vraagt) of geen Aziatische landen op het WK.
Ook eens.