EK2016 in Frankrijk

Gestart door Peenvogel, mei 28, 2010, 14:46:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FCT1980

MAar dan moeten ze het niet alleen bij Israel houden. Wat te denken van al die andere landen achter Turkije?
Weg ermee en niet meer druk om maken. Georgië, Armenië, Azerbeidzjan enz. Dat is toch geen Europa meer!
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

spons

Citaat van: FCT1980 op mei 29, 2013, 08:38:04
MAar dan moeten ze het niet alleen bij Israel houden. Wat te denken van al die andere landen achter Turkije?
Weg ermee en niet meer druk om maken. Georgië, Armenië, Azerbeidzjan enz. Dat is toch geen Europa meer!

Ja, die horen inderdaad ook niet bij Europa dus die bedoelde ik ook alhoewel deze nog een historische band hebben omdat ze onderdeel zijn geweest van de Sovjet Unie dus dat valt nog een klein beetje uit te leggen
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Joost

Citaat van: spons op mei 29, 2013, 08:50:53
Ja, die horen inderdaad ook niet bij Europa dus die bedoelde ik ook alhoewel deze nog een historische band hebben omdat ze onderdeel zijn geweest van de Sovjet Unie dus dat valt nog een klein beetje uit te leggen

Ik heb altijd geleerd dat de scheiding tussen Europa en Azie ligt bij de rivieren de Oeral en de Koera en het gebergte de Oeral. Dat betekend dat een (klein) deel van Kazakhstan tot Europa behoort net als een redelijk deel van Azerbeizjan en Georgie. Alleen Armenie valt er net helemaal buiten.

Overigens valt ook Cyprus volgens mij onder Azie en twijfel ik over IJsland.

spons

2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

LUFC

Citaat van: Joost op mei 29, 2013, 09:19:32Overigens valt ook Cyprus volgens mij onder Azie en twijfel ik over IJsland.
Een Europese wedstrijd naar Cyprus valt anders, ondanks de prijs, zeer aan te raden hoor :D Maar ligt inderdaad heel dicht bij Syrie. Kazachstan en zo snap ik geen reet van, je zou er maar heen moeten. Maar het beleid van de UEFA en FIFA is toch al niet helemaal pluis vind ik. Ben wel benieuwd naar de loting voor de kwalificatie. Hoop ook dat Nederland een beetje in het noorden zal spelen. Naar Marseille op en neer reizen gaat me iets te ver dan moet je echt overnachten.

Koning Kriel

Ik ben een groot voorstander van de indeling in A, B en C landen die in veel sporten wordt gehanteerd. Op die manier ben je van de hele kwalificatie af. Laatst al een keer gekeken hoe dat er uit zou zien. Hieronder het resultaat. Ik weet zeker dat ook poule B nog genoeg toeschouwers en tv-kijkers oplevert. Je zou zelfs de poule fases uit en thuis kunnen spellen door het jaar heen (net als nu de kwalificatie) en alleen de knock-out fase in een organiserend land.

Poule A: Spanje, Duitsland, Kroatië, Portugal, Engeland, Italië, Nederland, Rusland, Griekenland, Zwitserland, België, Frankrijk, Denemarken, Bosnië, Zweden en Tsjechië.
Opzet als een traditioneel EK. Beste 12 landen naar WK, laatste 4 landen degraderen naar poule B.

Poule B: Montenegro, Noorwegen, Hongarije, Roemenië, Oekraïne, Ierland, Servië. Albanië, Turkije, Wales, Bulgarije, Slowakije, Slovenië, Israël, Polen, Wit-Rusland.
Opzet als een taditioneel EK. Kampioen naar WK, Beste 4 landen naar poule A, laatste 4 landen naar poule C.

Poule C1: Oostenrijk, Finland, Macedonië, Georgië, Letland, Ierland, Moldavië, Kazachstan, Malta, Faeroër en Gibraltar.
Poule C2: IJsland, Schotland, Armenië, Estland, Litouwen, Azerbeidzjan, Cyprus, Liechtenstein, Luxemburg, Andorra en San Marino.
Ek in twee verschillende poules die ik nu op coëfficiënt heb gemaakt. Bovenste twee landen promoveren naar poule B.

FCT1980

Ierland heb je twee keer genoemd.
Moet één van deze twee Noord Ierland zijn?
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Koning Kriel

Citaat van: FCT1980 op mei 30, 2013, 09:55:08
Ierland heb je twee keer genoemd.
Moet één van deze twee Noord Ierland zijn?

Ik gok (weet het bijna zeker) de tweede (die in poule C1) maar in het wikipedia overzicht van de ranglijst (mijn bron) staat ook twee keer Ierland genoemd dus 100% zeker weet ik het niet.

Hugo

Citaat van: LUFC op mei 29, 2013, 09:28:17
Hoop ook dat Nederland een beetje in het noorden zal spelen. Naar Marseille op en neer reizen gaat me iets te ver dan moet je echt overnachten.

Een zuidelijke speelstad is juist veel beter, vergroot de kans op (betaalbare) kaartjes aanzienlijk.

LUFC

Citaat van: Hugo op mei 31, 2013, 09:13:04
Een zuidelijke speelstad is juist veel beter, vergroot de kans op (betaalbare) kaartjes aanzienlijk.
Denk dat dat niet uitmaakt. Als je zag dat het in Oekraïne al bijna uitverkocht was, dan zal zuid-frankrijk sowieso geen probleem zijn voor de oranje clowns. Zeker niet voor degenen die daar zomers hun vakantie vieren. Kaarten reken ik zelf niet op in Frankrijk, maar wil wel een dagje Parijs op en neer op zich.

Hugo

Citaat van: LUFC op jun 05, 2013, 14:07:16
Denk dat dat niet uitmaakt. Als je zag dat het in Oekraïne al bijna uitverkocht was, dan zal zuid-frankrijk sowieso geen probleem zijn voor de oranje clowns. Zeker niet voor degenen die daar zomers hun vakantie vieren. Kaarten reken ik zelf niet op in Frankrijk, maar wil wel een dagje Parijs op en neer op zich.

Voor de dagjesmensen zal zeker uitmaken. In Marseille (98) en Braga (04) kon je voor faire prijzen naar binnen.

LUFC

Dat zou mooi zijn. Ben laatst voor de eerste keer een interland geweest (NL - Estland), was me niet echt bevallen maar wil het wel tijdens een EK of WK proberen. Brazilië gaat me niet lukken met geld.

FC_Emmen

Citaat van: Hugo op jun 06, 2013, 11:32:30
Voor de dagjesmensen zal zeker uitmaken. In Marseille (98) en Braga (04) kon je voor faire prijzen naar binnen.
Wat is een faire prijs in jouw ogen?
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'


LUFC

We zullen het zien. Brazilië had ik graag heen gewild, maar komt te vroeg voor mij qua financiën.