Welke stadions heb je bezocht?

Gestart door Sebastiaan_W, mrt 22, 2008, 08:35:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stadionhopper

Heb het toendertijd gelezen in de Sport-Bild maar kan het nergens meer terugvinden.

Gladbach zal (na PSV) altijd mijn club blijven ook na het verlaten van de Bökelberg. Waarom ik de laatste tijd minder wedstrijden van Gladbach bezoek ligt aan het financiele plaatje. In de Bökelbergtijd betaald ik voor een seizoenkaart 145 euro. In het Borussia Park waar de staanplaatsen altijd uitverkocht zijn, plus het feit dat ik geen zin meer heb om in het gedrang van de Nordkurve te gaan staan, betaalde ik 300 euro voor een seizoenkaart (tribune boven de staanplaatsen).

Uitwedstrijden van Gladbach ging in combinatie met het groundhoppen. Zo ben ik naar Rostock, Berlijn, Stuttgart en Bayern München (Olympiastadion) geweest.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Joost

Jongens wat een gevloek. Keulen, Gladbach...

Alemannia Aachen dáár moet je zijn!

Stadionhopper

Citaat van: Joost op okt 10, 2008, 00:31:13
Jongens wat een gevloek. Keulen, Gladbach...

Alemannia Aachen dáár moet je zijn!

Je bedoeld het lachertje van de 3?:-)
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Sebastiaan_W

#48
Citaat van: Dennis1981 op okt 09, 2008, 22:21:03
Dit is overal in Duitsland..

Dat is dus niet helemaal waar dat er overal in Duitsland supportersgroepen ongestoord door elkaar een biertje kunnen drinken.

Laatst bij Dortmund - Schalke werden ook 'gewone' supporters aangevallen en lastig gevallen door de Ultras van Dortmund. En bij de Ostderby in 2006 tussen Cottbus en Dresden werden de fans ook zeer goed gescheiden gehouden door een zeer grote overmacht aan politie.

Hetzelfde geldt voor de wedstrijden Fortuna Düsseldorf - Carl Zeiss Jena en Carl Zeiss Jena - Fortuna Düsseldorf(de promotiewedstrijd van Jena) beiden in het seizoen 05/06 de supportersgroepen gescheiden werden gehouden. Na beide wedstrijden liep het ook aardig uit de hand.

Maar over het algemeen gaat het aardig goed in Duitsland en staan supporters voor en na de wedstrijd in hetzelfde café een biertje te drinken. Ook is het voordeel dat je op de wedstrijddag bij het uitvak een kaartje kan kopen. Zo heb ik zelf bij meerdere wedstrijden in Duitsland de wedstrijd vanuit het gastenvak bekeken.

Joost

Citaat van: Dennis1981 op okt 10, 2008, 07:52:12
Je bedoeld het lachertje van de 3?:-)
Niet zo succesvol hoeft niet direct minder leuk te betekenen. Als ze toch in die hoek willen gaan dan kunnen ze beter naar het mooiste stadion van de drie gaan.

Stadionhopper

Citaat van: witte leeuw op okt 10, 2008, 10:09:33
Dat is dus niet helemaal waar dat er overal in Duitsland supportersgroepen ongestoord door elkaar een biertje kunnen drinken.

Laatst bij Dortmund - Schalke werden ook 'gewone' supporters aangevallen en lastig gevallen door de Ultras van Dortmund. En bij de Ostderby in 2006 tussen Cottbus en Dresden werden de fans ook zeer goed gescheiden gehouden door een zeer grote overmacht aan politie.

Hetzelfde geldt voor de wedstrijden Fortuna Düsseldorf - Carl Zeiss Jena en Carl Zeiss Jena - Fortuna Düsseldorf(de promotiewedstrijd van Jena) beiden in het seizoen 05/06 de supportersgroepen gescheiden werden gehouden. Na beide wedstrijden liep het ook aardig uit de hand.

Maar over het algemeen gaat het aardig goed in Duitsland en staan supporters voor en na de wedstrijd in hetzelfde café een biertje te drinken. Ook is het voordeel dat je op de wedstrijddag bij het uitvak een kaartje kan kopen. Zo heb ik zelf bij meerdere wedstrijden in Duitsland de wedstrijd vanuit het gastenvak bekeken.

Bij de Schalke - Dortmund waar ik ben geweest liep ook iedereen doorelkaar, in het centrum van Gelsenkirchen stonden Dortmund en Schalke fans gezamenlijk een biertje te drinken. Het moet heel gek gaan in Duitsland als supporters gescheiden worden gehouden.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Stadionhopper

Citaat van: Joost op okt 10, 2008, 12:39:56
Niet zo succesvol hoeft niet direct minder leuk te betekenen. Als ze toch in die hoek willen gaan dan kunnen ze beter naar het mooiste stadion van de drie gaan.

Qua club kan Alemannia nog lang niet tippen aan een Gladbach of Köln. Binnen een mum van tijd staat er in Aachen ook een nieuw stadion (waar ze al jaren plannen voor hebben). Nu is het Tivoli stadion het stadion waarin het meest "geleefd" is. Jammer dat de Bökelberg weg is.....
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Sebastiaan_W

Citaat van: Dennis1981 op okt 10, 2008, 13:51:25
Bij de Schalke - Dortmund waar ik ben geweest liep ook iedereen doorelkaar, in het centrum van Gelsenkirchen stonden Dortmund en Schalke fans gezamenlijk een biertje te drinken. Het moet heel gek gaan in Duitsland als supporters gescheiden worden gehouden.

Het woord 'ook' bij in de zin over de wedstrijd Cottbus en Dresden staat fout. Bij Dortmund - Schalke liepen de fans ook door elkaar, maar voor de ingang van de tribune bij het uitvak stonden iets van 400 Ultras van Dortmund, Schalke fans lastig te vallen. Na de wedstrijd was het een kleine 1,5 km van het stadion goed raak, zoals in mijn verslag is te lezen.

De fans van Cottbus en Dresden werden wel gescheiden gehouden en bij Carl Zeiss Jena - Fortuna Düsseldorf hetzelfde al liep het na de wedstrijd ook uit de hand.

Joost

Citaat van: Dennis1981 op okt 10, 2008, 13:53:30
Qua club kan Alemannia nog lang niet tippen aan een Gladbach of Köln. Binnen een mum van tijd staat er in Aachen ook een nieuw stadion (waar ze al jaren plannen voor hebben). Nu is het Tivoli stadion het stadion waarin het meest "geleefd" is. Jammer dat de Bökelberg weg is.....
Alemannia heeft qua club nooit kunnen tippen aan grootmachten als 1. FC Koln en Borussia Monchengladbach zo eerlijk wil ik best zijn. Hopelijk blijft de typische sfeer op Tivoli wel gewoon bestaan volgend jaar.

Joost

Citaat van: witte leeuw op okt 10, 2008, 14:07:23
Het woord 'ook' bij in de zin over de wedstrijd Cottbus en Dresden staat fout. Bij Dortmund - Schalke liepen de fans ook door elkaar, maar voor de ingang van de tribune bij het uitvak stonden iets van 400 Ultras van Dortmund, Schalke fans lastig te vallen. Na de wedstrijd was het een kleine 1,5 km van het stadion goed raak, zoals in mijn verslag is te lezen.

De fans van Cottbus en Dresden werden wel gescheiden gehouden en bij Carl Zeiss Jena - Fortuna Düsseldorf hetzelfde al liep het na de wedstrijd ook uit de hand.
Er zijn altijd wedstrijden waaromheen iets gebeurt. Het is alleen zo dat het in Duitsland betrekkelijk weinig voorkomt en er niet gelijk maatregelen van de regering komen.

Sebastiaan_W

Citaat van: Joost op okt 10, 2008, 14:33:36
Alemannia heeft qua club nooit kunnen tippen aan grootmachten als 1. FC Koln en Borussia Monchengladbach zo eerlijk wil ik best zijn. Hopelijk blijft de typische sfeer op Tivoli wel gewoon bestaan volgend jaar.

Al denk ik dat als je dit seizoen een wedstrijd gaat bezoeken en je maakt de keuze uit 1. FC Köln, BMG en Alemannia Aachen, dat het dan het leukst is om naar Alemannia Aachen te gaan.

Het is de enige van de 3 waar ik geweest ben, over Köln en BMG kan ik niet oordelen, maar ze spelen niet lang meer op Tivoli en de stadions van Köln en BMG zijn vrij nieuw. Daarbij is Tivoli een ontzettend leuk stadion om te bezoeken.

Stadionhopper

Citaat van: Joost op okt 10, 2008, 14:33:36
Hopelijk blijft de typische sfeer op Tivoli wel gewoon bestaan volgend jaar.

Dit zal helaas niet het geval zijn. Het stadion maakt grotendeels de sfeer waarin je je vertoeft.
De geur van bratwurst, rook, bier, het gerinkel van bierflessen op de grond, het gezang (andere akoestiek), het zal allemaal niet meer hetzelfde zijn. De spelersopkomst etc, etc.

Ben zelf 1x bij Alemannia geweest en het was ternauwernood geen stadionramp geworden. Een paar jaar geleden thuis tegen Osnabrück onweerde het hevig, de scheidsrechter liet de wedstrijd gewoon doorgaan. Bij elke bliksemflits kraakten de speakers, een keer viel bijna het licht uit en bij enkele bliksemflitsen kwamen flinke vonken uit de luidspeakers. Veilig voelde ik me daar niet...
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

3434

wauw bedankt voor de vele replies! Hmm.. als ik hoor dat Aachen binnenkort niet meer op Tivoli speelt, misschien dan als eerste 'groundhop' naar daar gaan. Kwestie van toch eens dat stadion en de ploeg in dat stadion te zien. Nu heb je me wel benieuwd gemaakt.

Uiteindelijk zullen we ook wel naar Koln en MGB gaan denk ik.

Volgend weekend staat Aachen-Mainz op het programma. Dit zal wel een topper zijn denk ik? Mar maak maar een kruis in je agenda voor die dag.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Hugo

Citaat van: 3434 op okt 10, 2008, 17:48:55
wauw bedankt voor de vele replies! Hmm.. als ik hoor dat Aachen binnenkort niet meer op Tivoli speelt, misschien dan als eerste 'groundhop' naar daar gaan. Kwestie van toch eens dat stadion en de ploeg in dat stadion te zien. Nu heb je me wel benieuwd gemaakt.

Uiteindelijk zullen we ook wel naar Koln en MGB gaan denk ik.

Volgend weekend staat Aachen-Mainz op het programma. Dit zal wel een topper zijn denk ik? Mar maak maar een kruis in je agenda voor die dag.

Is op den maandagavond en wellicht al uitverkocht. Maar daar weet Joost waarschijnlijk meer over.

3434

Ja dat kan natuurlijk ook, maar omdat ik soms lees dat je tickets kunt kopen aan de kassa (uitvak) en dat ik hier ook ergens gelezen heb dat als je heel vroeg gaat nog kaartjes kan kopen? Natuurlijk voor zo een topper is misschien alles al de deur uit.

Köln-Cottbus is op zaterdag geloof ik. Is dat ook zo snel uitverkocht? Wat raden jullie aan op voorhand tickets kopen? Ikzelf heb dit nog nooit gedaan via internet vandaar...
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11