Verlanglijst/vooruitzicht 2018-2019

Gestart door De Twaalfde Man, mei 14, 2018, 11:04:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bier und Bratwurst

Citaat van: FCT1980 op jul 09, 2018, 15:01:19
Met het bezoeken Blackburn en Everton half september hoop ik mijn verlanglijstje wat kleiner te maken.
Zijn niet veel stadions in Engeland die ik perser nog wil zien maar deze twee staan wel op de lijst.
Verder hoop ik onder andere Bradford, Burnley, Bristol Rovers en York snel een keer te kunnen bezoeken.

Dat zijn mooie vooruitzichten
Het ene stadion is het andere niet!

Voetbalman

Citaat van: FCT1980 op jul 09, 2018, 15:01:19
Verder hoop ik onder andere Bradford, Burnley, Bristol Rovers en York snel een keer te kunnen bezoeken.

Speciale reden voor je bezoek aan York?

Sinds ik vader ben van onze prachtige dochter is het allemaal wat minder. Voor eind juli komt baby twee eraan, dus ik maak me weinig illusies, ook al omdat de vriendin elke zaterdag werkt en weekendtrips dus weinig kans maken. Toch heb ik enkele targets op de lijst, alsook een nieuw project tussen het 'afvincken' van de Belgische teams.

In november tracht ik tickets te bekomen voor Ierland - Noord-Ierland, vanuit Dublin verder te reizen naar Belfast om daar FC Crusaders - Glenavon en Noord-Ierland - Oostenrijk mee te pikken. Zou een mooie zijn voor mij, zeker Belfast trekt me al een tijdje.

Puur opportunistisch ga ik de Nederlandse Eerste Divisie completeren (vrijdag en maandag kan ik gemakkelijker weg).

Verder op de lijst voor dit seizoen of de volgende:

- YB SK Beveren
- Bradford City
- Quick Boys
- Ijsselmeervogels
- Neuchâtel Xamax
- Legia Warschau of Wisla Krakow
- Kosovo & Albanië, beide lijken me nogal duur voor vluchten maar 'k zou toch graag één van de twee eens bezoeken
- de twee nieuwe clubs waarin 'Lierse' is verder gegaan
- Charlton Athletic
- Shamrock Rovers
- ...

Ik ben vooral op zoek naar clubs (of steden) waar verhalen aan vast hangen. Als de kwantiteit omlaag moet, dan mag de kwaliteit wel wat omhoog ;) Dus tips voornamelijk buiten België & Nederland, heel graag!

Nort

Ik zou in Ierland eerder naar Shelbourne (Tolka Park) gaan, mits je daar nog niet geweest bent. Dat stadion is een mengelmoes van tribunes en zal binnen 2 jaar afgebroken worden.

Is er een specifieke reden dat je naar Neuchatel wilt gaan? Stadion is niet bijzonder, het land schreeuwend duur en qua supporterscultuur niet echt interessant.

Krakow kan ik zeker aanraden, prachtige binnenstad met veel historie. Vanaf daar kun je ook gemakkelijk een dagtrip naar Auswitch i.c.m. zoutmijnen te doen.

Ajacied

Citaat van: Freebird op jul 14, 2018, 22:14:29

- Kosovo & Albanië, beide lijken me nogal duur voor vluchten maar 'k zou toch graag één van de twee eens bezoeken

valt wel mee denk ik. Vanaf Charleroi of Eindhoven kun je goedkoop naar Skopje. Vanaf daar een bus pakken, kan prima.
voor de Nederlanders vliegt Transavia goedkoop op Tirana vanaf Schiphol.

Voetbalman

Citaat van: Nort op jul 15, 2018, 08:19:39
Ik zou in Ierland eerder naar Shelbourne (Tolka Park) gaan, mits je daar nog niet geweest bent. Dat stadion is een mengelmoes van tribunes en zal binnen 2 jaar afgebroken worden.

Is er een specifieke reden dat je naar Neuchatel wilt gaan? Stadion is niet bijzonder, het land schreeuwend duur en qua supporterscultuur niet echt interessant.

Krakow kan ik zeker aanraden, prachtige binnenstad met veel historie. Vanaf daar kun je ook gemakkelijk een dagtrip naar Auswitch i.c.m. zoutmijnen te doen.

Shelbourne goeie tip! Ga ik zeker nakijken. Ierland - Noord-Ierland is vooral een 'feesttrip'. Ook ranzig duur in Temple Bar maar 'k heb toch deels m'n hart verloren aan die Ieren. Dublin easy to get to, en zeker ook Shamrock Rovers staat op de agenda.

Xamax geen verklaring voor. Komt in het rijtje met o.a. Avenir Beggen en Ijsselmeervogels. Door een onbekende reden interesse gewekt in m'n jeugdjaren en altijd al eens willen bezoeken. Maar waarschijnlijk zal dat enthousiasme bij het inplannen en informatie zoeken terug wegzakken precies :D

Krakow & de combinatie met Auschwitz is inderdaad eentje waar ik op mik.


Voetbalman

Citaat van: Ajacied op jul 15, 2018, 09:09:54
valt wel mee denk ik. Vanaf Charleroi of Eindhoven kun je goedkoop naar Skopje. Vanaf daar een bus pakken, kan prima.
voor de Nederlanders vliegt Transavia goedkoop op Tirana vanaf Schiphol.

Skopje als tussenpunt nog niet bekeken. Tx voor de tip.

hgrm

Citaat van: Freebird op jul 15, 2018, 22:07:49
Krakow & de combinatie met Auschwitz is inderdaad eentje waar ik op mik.

Dan wil ik je wel als tip meegeven: ga naar Auschwitz op een dag dat je 's avonds geen voetbalwedstrijd gepland hebt. Je hebt echt wel even tijd nodig om te verwerken wat je daar gezien hebt, weet ik uit eigen ervaring.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Jeje

Zijn er in Engeland trouwens nog stadions die op de nominatie staan te worden vervangen/verbouwd op korte termijn? (aankomende 2/3 seizoenen)

Jef400

Vakantieplannen 2018

1. 4/8 RW Essen - Wuppertaler SV
2. 7/8 Fortuna Köln - Karlsruher SC
3. 11/8 Arminia Bielefeld - Dynamo Dresden

wekke

Citaat van: Freebird op jul 14, 2018, 22:14:29
...

Ik zou zeggen, hou me op de hoogte ivm Polen en de Eerste Divisie. Nu ik dichter bij de Nederlandse grens woon, zouden de twee prof competities eindelijk eens afgevinkt moeten worden. Polen staat dan weer al lange tijd op de to do list. Idem voor Albanie en Kosovo maar die hoop ik een keertje met de Rode Duivels te vinken.

Hoe staat het trouwens met je plan om alle nationale reeksen van Belgie af te vinken? Heb je wat progressie kunnen maken?

Ruudjeee

Citaat van: jdebruin96 op jul 05, 2018, 12:14:41
Zojuist kaarten geregeld voor de derby Hammarby IF - Djurgardens op 2 september.
Lijkt me een te gekke wedstrijd!

Mag ik vragen hoe je deze al geregeld hebt. Volgens de site zijn ze volgens mij nog niet in de verkoop.
Deze derby staat ook op mijn lijst voor 2 september namelijk ;)

Nort

Citaat van: Jeje op jul 15, 2018, 22:57:38
Zijn er in Engeland trouwens nog stadions die op de nominatie staan te worden vervangen/verbouwd op korte termijn? (aankomende 2/3 seizoenen)
Uit mijn hoofd:
- Scunthorpe
- Bath City
- Boston United
- Aldershot Town

jdebruin96

Citaat van: Ruudjeee op jul 16, 2018, 06:16:50
Mag ik vragen hoe je deze al geregeld hebt. Volgens de site zijn ze volgens mij nog niet in de verkoop.
Deze derby staat ook op mijn lijst voor 2 september namelijk ;)

Ik heb de club een mailtje gestuurd met de vraag wanneer de kaartverkoop begon en of ik een member moest zijn. Toen kreeg ik binnen no time een mail terug dat ik geen member hoeft te zijn. Zij zeiden dat ze een uitzondering konden maken en een reservering kon geregeld worden. Ik heb het vak doorgegeven waar ik wil zitten en het was geregeld. Super vriendelijke mensen daar :)

Als ik jou was zou ik het ook op deze manier doen ;-)

Cyclebob

#103
Verlanglijst 2018-2019: 1. leuke wedstrijden, liefst van gevallen topclubs in oudere stadions in reeds geplande reizen waar voetbal extra toetje is: Roemenië , Moldavië, Oekraine (1e wk sep), Zuid-Italië (eind sep/1e wk okt) en Cuba (feb) 
2. Uitwedstrijden met SVV naar de nieuwe ploegen in de poule: VVIJ IJsselstein (dank, KNVB!), RKDEO Nootdorp, Wippolder Delft, TOGB Berkel en Hillegersberg. 3. Paar thuiswedstrijden hopelijk nog geen laatste seizoen RC Mechelen op OVK en uitwedstrijden bij Tienen / Lyra-Lierse en wat er qua kalender nog meer gunstig valt.
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Joost

De opname van VVIJ in jullie 2e klasse schijnt een keuze van de club zelf te zijn. Logisch ook want die indeling is zo apart, dat kan uit geen enkel model gekomen zijn.