Hoofdmenu

Welke camera?

Gestart door Berend11, sep 30, 2013, 18:47:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Berend11

Ik weet niet of het al vaker gevraagd is, of dat er een topic over is, zoja verontschuldig ik mij alvast. Maar ik wil graag weten welke camera gebruiken jullie en hoe duur is deze ongeveer?
Ik maak nu de foto's met mijn mobiele telefoon maar deze heeft 5MP camera. Raden jullie als voetballiefhebber die een aantal keer per jaar een andere telefoon/camera aan of niet?

Alvast bedankt

Luccie

In het begin fotografeerde ik ook met mijn mobiele telefoon, maar ik was ontevreden over het resultaat.

Uiteindelijk heb ik een handzame fotocamera van circa € 150,-- aangeschaft, waar ik zeer tevreden over ben.
Het merk is overigens Panasonic Lumix DMC-SZ1. Deze camera bezit de optie om bewegende sporten te fotograferen, wat natuurlijk zeer handig is.

Daarnaast biedt het de mogelijkheid om panorama beelden te maken, wat leuk is om een stadion volledig te fotograferen.

Joost

Ik ben erg fan van de Panasonic Lumix serie. Ik had eerst een TZ5 maar ben heb begin dit jaar een nieuwe gekocht, de TZ30. Handige aan deze camera is dat hij een groothoeklens heeft waardoor je stadions er beter op krijgt.

Waar je vooral op moet letten in de reviews is de kwaliteit van fotos in het donker zonder flits.

Hugo

Iemand ervaring met de Panasonic Lumix TZ35?

Footballromantic

#4
Heren,

We zijn inmiddels 2,5 jaar verder en inmiddels ben ook ik toe aan een camera die beter is dan mijn smartphone. Dit met name voor de groundhop tripjes:)

Helaas heb ik echt geen flauw idee van fotografie. Ik ben op zoek naar een camera van 200-300 euro. Heeft iemand aanbevelingen? Ik loop aardig vast namelijk!

Ik ben benieuwd...
Groundhopping & Feyenoord Rotterdam

Nort

#5
Ik heb in februari een Sony DSC-HX60 voor €210,- bij Mediamarkt gekocht. Op mijn Facebookpagina kun je de kwaliteit zelf beoordelen (https://www.facebook.com/refontour/). Ben er tevreden mee, alleen in het donker heb ik (in combinatie met de felle lampen in het stadion) nog wel eens moeite om scherpe foto's te maken!

Edit: Camera past overigens in de broekzak, wat voor mij een must is (hierdoor komt deze ook in elk stadion binnen).

Defender

Ik heb geen camera.. of smartphone..
klinkt raar maar ben er niet mee opgevoed (al de multimedia artikelen)
moet telkens rekenen op een maat die foto's neemt of nadien op internet zoeken maar ben niet echt iemand die veel belang hecht aan foto's van mij in een stadion of stad, het is natuurlijk wel plezant om soms een album door te nemen en terug te denken aan de mooie trips maar die komen tussen pot en pint ook even snel boven.

Misschien in de toekomst een goedkope makkelijke camera aanschaffen of smartphone (maar dat is men ding niet)
There are loads of Uniteds, lots of City's and Towns,
a good sprinkling of Wanderers and Rovers and even a few of Albions.

But there's only one Villa

Footballromantic

Citaat van: nort op mei 23, 2016, 20:43:48
Ik heb in februari een Sony DSC-HX60 voor €210,- bij Mediamarkt gekocht. Op mijn Facebookpagina kun je de kwaliteit zelf beoordelen (https://www.facebook.com/refontour/). Ben er tevreden mee, alleen in het donker heb ik (in combinatie met de felle lampen in het stadion) nog wel eens moeite om scherpe foto's te maken!

Edit: Camera past overigens in de broekzak, wat voor mij een must is (hierdoor komt deze ook in elk stadion binnen).

Lijkt me een prima aankoop zo te lezen (en te zien) inderdaad! Dankjewel!
Groundhopping & Feyenoord Rotterdam

Bakkie

Ik had ook nog een vraagje over camera's. Hoe zit het tegenwoordig eigenlijk met de toegankelijkheid van camera's in de stadions?
Kom je overal binnen met je camera of worden die geweigerd.
Ik zit er namelijk ook aan te denken om er een aan te schaffen maar als ik nergens binnenkom heeft dat weinig zin.

Bier und Bratwurst

Citaat van: Bakkie op mei 26, 2016, 14:40:40
Ik had ook nog een vraagje over camera's. Hoe zit het tegenwoordig eigenlijk met de toegankelijkheid van camera's in de stadions?
Kom je overal binnen met je camera of worden die geweigerd.
Ik zit er namelijk ook aan te denken om er een aan te schaffen maar als ik nergens binnenkom heeft dat weinig zin.

Een gewone pocketcamera mag je wel meenemen maar een spiegelreflex is vaak niet toegestaan. Ik heb nog nooit problemen gehad wat betreft een camera
Het ene stadion is het andere niet!

Jeje

Ik ga ook een camera kopen om wat mooiere foto's van voetbalstadions etc te maken

Ik twijfel tussen de Panasonic DMC-SZ10 (120 euro) en de Sony Cyber-Shot DSC-WX350

Iemand die deze camera(s) heeft en er iets over kan zeggen?

MartijNFR

Gebruik zelf de Sony Cybershot DSC-WX350, redelijk eenvoudig van gebruik.
Foto's zijn over het algemeen van goede kwaliteit, alleen tegen licht (stadionlampen oid) wil nog wel eens problemen opleveren.

Hier zou je een paar resultaten van mij kunnen bekijken:
https://www.flickr.com/photos/131390302@N08/albums
Laatste ground: 09/12/2017 Sportpark de Wetering (SC Genemuiden - vv Staphorst)

hgrm

De camera'd van de grote merken ontlopen elkaar niet veel. En verder geldt: hoe duurder, hoe beter. Betere lens, beter ccd-chip, meer optische zoom, betere software.

Drie dingen die ik belangrijk vind:
1) kun je ver genoeg uitzoomen om vanaf de lange zijde de lange zijde aan de overkant er helemaal op te krijgen? 1:2,8 heb je dan wel nodig. Uitzoomen vind ik belangrijker dan inzoomen.
2) als je dan wel naar het inzoomen kijkt: Aan digitale zoom heb je niet zo veel. Met een fotobewerkingsprogramma op de PC kun je dat zelf ook. Kijk dus alleen naar de optische zoom.
3) koop alleen een camera als deze echt beter foto's maakt dan je telefoon.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

TeeZee

Ik heb kort geleden de Panasonic Lumix DMC-LX100 gekocht. Een slag groter dan de meeste andere compactcamera's, maar met een 4/3" sensor en de beste manier van instellingen veranderen ooit (niet per se via een menu!) ben ik er erg tevreden mee.

watergatehopper

#14
Citaat van: Jeje op jun 05, 2016, 16:36:39
Ik ga ook een camera kopen om wat mooiere foto's van voetbalstadions etc te maken

Ik twijfel tussen de Panasonic DMC-SZ10 (120 euro) en de Sony Cyber-Shot DSC-WX350

Iemand die deze camera(s) heeft en er iets over kan zeggen?

Ik overweeg de Sony CyberShot DSC-W810 gezien mijn Panasonic Lumix DMC-SZ8 het heel snel heeft begeven. Heeft iemand ervaring met dit toestel of andere uit de cybershot serie?
🇧🇪 Eerste klasse B ✅