Week 6 : maandag 03 t/m zondag 09 februari

Gestart door spons, jan 26, 2014, 09:02:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FCT1980

There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Joost

Citaat van: voetbalfan op jan 28, 2014, 23:40:11
Als je dan toch uitsupporters wil weren uit het stadion lijkt mij het beste dat je EN in bezit moet van een clubcard van Roda EN slechts één ticket per CC EN je moet een booking-history hebben die wedstrijden bevat uitgezonderd de Roda - Feyenoord uit het verleden.
Je discrimineert niemand die uit een andere provincie komt en het wordt veel en veel moeilijker om kaarten te bemachtigen. Wedstrijden als deze zijn dus ook onmogelijk om te bezoeken vanuit het buitenland zonder contacten wat ik persoonlijk niet vind kunnen maar hedendaags trekken clubs zich blijkbaar steeds minder en minder aan van hun supporters.
De booking history is niet mogelijk, juist omdat de clubcard zo'n vervelend instrument blijkt kiezen veel clubs ervoor om voor een groot deel van de wedstrijden deze niet te gebruiken. Wie dus dit seizoen naar pak em beet Roda v NAC geweest is en Roda v Go Ahead Eagles heeft zonder een pas te overleggen een ticket gekocht en dus geen booking history.

Dat Roda zich in dit geval niets aantrekt van haar supporters klopt niet, het is juist omgekeerd. Er zijn al jaren heel veel klachten van Rodasupporters over Feyenoordsupporters die in een thuisvak zitten en steeds vaker voor problemen zorgen. Middels deze actie wordt juist geprobeerd om de thuissupporters tegemoet te komen. Wij zijn maar een betrekkelijk kleine club, 95% van onze supporters die wedstrijden bezoeken woont binnen 20km van het stadion en van de overige 5% woont hooguit 0,5% niet binnen Limburg. Daarnaast zijn deze maatregelen heel breed gecommuniceerd. Het aantal probleemgevallen zal dus vrijwel nihil zijn en mocht er iemand een probleem hebben dan kan hij met de club contact opnemen.




headout

Citaat van: Joost op jan 29, 2014, 13:52:28Er zijn al jaren heel veel klachten van Rodasupporters over Feyenoordsupporters die in een thuisvak zitten en steeds vaker voor problemen zorgen.
Regel een groter uitvak (Roda - Feyenoord is de laatste jaren niet uitverkocht geweest, ruimte is geen probleem); zorg voor een normale vervoersregeling en behandel uitsupporters nu eens als "gasten". Een bloemetje hoeft echt niet ;-) Een knuppel, politiehond of belachelijke restricties: het kan echt iets minder.
http://groundhop.nl - Just another groundhop blog

Joost

Citaat van: headout op jan 29, 2014, 20:54:19
Regel een groter uitvak (Roda - Feyenoord is de laatste jaren niet uitverkocht geweest, ruimte is geen probleem); zorg voor een normale vervoersregeling en behandel uitsupporters nu eens als "gasten". Een bloemetje hoeft echt niet ;-) Een knuppel, politiehond of belachelijke restricties: het kan echt iets minder.

Ons uitvak is groot genoeg, groter zelfs dan strict noodzakelijk. Dat er geen normale vervoersregeling is klopt niet, Feyenoordfans mogen zelf naar Born rijden en vanaf daar worden ze met een bus naar Kerkrade gebracht. Dat is nog net geen geheel vrij vervoer.

Jullie supporters worden bij het uitvak ook prima ontvangen, Roda wil alleen geen uitsupporters in het thuisvak.

Joost

Vanochtend stond er nog een stuk in de krant over de verscherpte maatregelen. Wat ik nog niet wist is dat de club de internetverkoop al ruim een week geleden gestopt heeft en dat alle aanvragen gecontroleerd worden. Wanneer op een betreffende clubcard de afgelopen jaren alleen een ticket voor Roda v Feyenoord is gekocht wordt dat ticket geblokkeerd.

Niels1977

Citaat van: Joost op jan 29, 2014, 22:24:43
Ons uitvak is groot genoeg, groter zelfs dan strict noodzakelijk. Dat er geen normale vervoersregeling is klopt niet, Feyenoordfans mogen zelf naar Born rijden en vanaf daar worden ze met een bus naar Kerkrade gebracht. Dat is nog net geen geheel vrij vervoer.

Jullie supporters worden bij het uitvak ook prima ontvangen, Roda wil alleen geen uitsupporters in het thuisvak.

Ik ben geen feyenoord fan, maar zelf naar Born rijden en dan in een bus heeft helemaal niets met vrij vervoer te maken.
Het gaat erom dat wij in Nederland alles tot in de treuren willen regelen en alles reglementair willen dichtspijkeren. We slaan door zonder het probleem echt op te lossen.
Vroeger kon ik gewoon bij een uitwedstrijd van de Eagles aan de kassa een kaart kopen voor het uitvak. Geen clubcard, geen uitkaartregistratie, geen combi's, wel politie. Ik ben heel veel naar wedstrijden geweest en het aantal incidenten dat ik heb mee gemaakt verschilt nu echt niet ten opzichte van de jaren 90. Je hebt namelijk altijd een groep die voor problemen zorgt en een hele grote groep supporters die zich netjes gedraagt. Dat is altijd zo geweest en zal ook altijd wel zo blijven.
Nu wordt het elke supporter steeds moeilijker gemaakt om naar een wedstrijd te gaan, vooral uit. Stadions zijn gemoderniseerd, maar vanuit het uitvak is het zicht vaak nog steeds slecht. Daarnaast voel je je toch vaak niet echt welkom, komt vaak door het belachelijke irritante gedoe van stewards. Tot slot moet je aan zon ontzettend veel eisen voldoen, dat het nog makkelijker is om een verblijfsvergunning in de VS te regelen.
Daar hebben veel lui geen zin in, zeker niet omdat je toch vaak heel makkelijk aan een kaart voor een thuisvak kan komen. Kan ik lekker de stad in voor de wedstrijd met vrienden en 5 minuten voor aanvang binnen druppelen. Hoe meer uitsupporters in de thuisvakken hoe groter de kans op gezeik. Makkelijkere kaartverkoop, minder zichtbaar aanwezige politie, beter zicht vanuit uitvakken en zeker minder uitermate laag opgeleide irritante stewards en de uitvakken zullen voller zitten.
De angst regeert, men ziet alle supporters als tuig en dit in combinatie met het onvermogen het probleem van geweld en incidenten rondom wedstrijden echt op te lossen, resulteert in belachelijke regels en eisen van alle clubs t.o.v (uit)supporters.

Het grote probleem is dat we er aan gewend zijn, met de auto naar Born en dan de bus in wordt al gezien als praktisch geheel vrij vervoer. Ik verbaas me elke keer weer dat er nog steeds supporters in het uitvak te vinden zijn.

Joost

Citaat van: Niels1977 op jan 30, 2014, 12:56:38Hoe meer uitsupporters in de thuisvakken hoe groter de kans op gezeik. Makkelijkere kaartverkoop, minder zichtbaar aanwezige politie, beter zicht vanuit uitvakken en zeker minder uitermate laag opgeleide irritante stewards en de uitvakken zullen voller zitten.
De angst regeert, men ziet alle supporters als tuig en dit in combinatie met het onvermogen het probleem van geweld en incidenten rondom wedstrijden echt op te lossen, resulteert in belachelijke regels en eisen van alle clubs t.o.v (uit)supporters.

Het grote probleem is dat we er aan gewend zijn, met de auto naar Born en dan de bus in wordt al gezien als praktisch geheel vrij vervoer. Ik verbaas me elke keer weer dat er nog steeds supporters in het uitvak te vinden zijn.

Ik denk niet dat je Go Ahead Eagles gelijk kan stellen aan Feyenoord. Wanneer jullie een verplichte combi in wat voor vorm dan ook naar Kerkrade zouden krijgen dan had ik dat ook belachelijk gevonden. Al moet ik daar wel gelijk bij zeggen dat ondanks alle lovende woorden over de Vetkampstraat het GAE uitzwaaipubliek ook niet echt het meest fraaie van Nederland is.

Dat het beter kan voor uitsupporters ben ik helemaal met je eens. Nog altijd zijn er teveel combi's bij duels die dat helemaal niet rechtvaardigen.

Wat betreft Roda v Feyenoord zijn de maatregelen wél te rechtvaardigen. Wij hebben overigens wel een prachtig uitvak met uitstekend zicht maar de fouillering van stewards schijnt inderdaad wel beter te kunnen maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. Dat Feyenoord niet helemaal op eigen vervoer mag komen is een voortvloeisel uit de ongeregeldheden bij het uitvak in een eerdere ontmoeting.

In de thuisvakken vormen de Feyenoordsupporters al jaren een probleem, vandaar deze maatregelen. Wanneer jij als Go Ahead supporter in een thuisvak zou komen zitten zou dat waarschijnlijk helemaal geen probleem opleveren.

HRM1880

Op dat vlak heb ik nog altijd veel respect voor Westerlo dit seizoen en Kortrijk een paar jaar terug in de beker. Ah de vraag is groot? Dan geven we Antwerp gewoon een groter bezoekersvak en laten we ze met zo veel mogelijk komen. En allemaal zonder combi. Zo hoort het! Wie mensen als beesten behandelt, creëert beesten.

spons

#38
Citaat van: HRM1880 op jan 30, 2014, 18:03:35
Op dat vlak heb ik nog altijd veel respect voor Westerlo dit seizoen en Kortrijk een paar jaar terug in de beker. Ah de vraag is groot? Dan geven we Antwerp gewoon een groter bezoekersvak en laten we ze met zo veel mogelijk komen. En allemaal zonder combi. Zo hoort het! Wie mensen als beesten behandelt, creëert beesten.

Is in Nederland ook regelmatig gebeurd, bij clubs als NEC ( voor de beker ) en RKC kreeg Feyenoord in het verleden ook wel eens de gehele korte zijde en gewoon vrij vervoer.

Het laatste gedeelte ben ik volledig mee eens

Ook met de opmerking van Joost overigens. Kan het niet helemaal vergelijken omdat ik bij een hoop nieuwe(re) stadions ( Groningen, ADO, Vitesse, Twente ) nog nooit in het uitvak heb gezeten maar Roda heeft naar mijn mening een relatief publieksvriendelijk uitvak met goed zicht. Van vervelende stewards staat me daar overigens niets bij maar is wel een algeheel beeld. Als je echt niets kan, kan je altijd nog steward worden
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

headout

Citaat van: HRM1880 op jan 30, 2014, 18:03:35
Op dat vlak heb ik nog altijd veel respect voor Westerlo dit seizoen en Kortrijk een paar jaar terug in de beker. Ah de vraag is groot? Dan geven we Antwerp gewoon een groter bezoekersvak en laten we ze met zo veel mogelijk komen. En allemaal zonder combi. Zo hoort het! Wie mensen als beesten behandelt, creëert beesten.
Hulde.
http://groundhop.nl - Just another groundhop blog

Ici c est Paris

Bij Roda word je doorgaans prima behandeld, geen slecht woord daarover, wat alleen vervelend is is dat ze je na de wedstrijd nog doodleuk een halfuur in het uitvak laten wachten voordat je naar buiten mag. Vrij vervelend als je weet dat je nog 2 uur naar huis moet rijden.

Niels1977

Citaat van: Joost op jan 30, 2014, 15:13:35
Ik denk niet dat je Go Ahead Eagles gelijk kan stellen aan Feyenoord. Wanneer jullie een verplichte combi in wat voor vorm dan ook naar Kerkrade zouden krijgen dan had ik dat ook belachelijk gevonden. Al moet ik daar wel gelijk bij zeggen dat ondanks alle lovende woorden over de Vetkampstraat het GAE uitzwaaipubliek ook niet echt het meest fraaie van Nederland is.


Tot nu toe geldt voor elke uitwedstrijd van de Go Ahead Eagles een combi, ook Roda uit was ook een verplichte combi (volgens mij auto).
We hebben met de Eagles ook vorig jaar en de 2 jaar ervoor in de eerste divisie voor elke uitwedstrijd een combi gehad.
De 2 seizoenen daarvoor telkens op 1 wedstrijd na (Fortuna en respectievelijk RBC) was alles een combi. Dit weekend is NEC een verplichte buscombi, ook Groningen (16 feb) is een verplichte buscombi, terwijl er vrije verkoop is voor de thuisvakken. Er wordt dus zoals ik al zei heel makkelijk met combi's gestrooid. Ik ga er ook niet vanuit dat er dit seizoen een combi loze uitwedstrijd bij zit.

Tot slot ben ik het met je eens dat het uitzwaaipubliek niet fraai is, ik snap daar nooit iets van.

hgrm

08-02: Swansea-Cardiff
09-02: Newport-Edinburgh (rugby)
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Effzeh

08/02 Willem II - Achilles '29
09/02 1. FC Köln - SC Paderborn 07

NickHart

04/02/2014 - Roda JC - Feyenoord.
08/02/2014 - Feyenoord - NEC.