KNVB Beker 2013/14

Gestart door Ici c est Paris, jul 04, 2013, 14:47:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


AthleticHolanda

http://www.knvb.nl/nieuws/32310/programma-18-finales-knvb-beker

Schandalig als je het mij vraagt. Er zijn talloze opties om Cambuur-Utrecht op een moment te spelen dat supporters niet hoeven te werken. Waar een wil is, is een weg. De wil ontbreekt echter bij de KNVB.

Het ergste van alles, vind ik dat - net als bij ADO-Vitesse - het gewoon gebeurt zonder dat er weerstand wordt geboden. Uiteindelijk spreekt iedereen er schande van, maar stappen de Utrecht-supporters vrolijk de combibussen in en gaan de Cambuur-supporters vrolijk met hun kroost naar het stadion.

Dan neem ik liever een voorbeeld aan (bijvoorbeeld) de Duitse fancultuur waar dit ongetwijfeld op hevige protesten of een massala boycot was uitgedraaid. Maargoed, het gras bij de buren is altijd groener. We moeten er maar mee leren leven dat profvoetbal in Nederland al lang vergald is, voor mij tenminste.

Dinsdag 17 december 2013
20.00 uur: Excelsior – PEC Zwolle

Woensdag 18 december 2013
15.30 uur: SC Cambuur – FC Utrecht
18.45 uur: AZ – sc Heerenveen
19.45 uur: Roda JC - Vitesse
20.00 uur: JVC Cuijk – MVV Maastricht
20.45 uur: Heracles Almelo – Feyenoord

Donderdag 20 december 2012
18.45 uur: FC Groningen – N.E.C.
20.45 uur: IJsselmeervogels – Ajax

Citaat van: knvb.nlSC Cambuur – FC Utrecht

De bekerwedstrijd SC Cambuur – FC Utrecht wordt in tegenstelling tot de andere duels om 15.30 uur in de middag gespeeld. Vanwege het competitieprogramma van beide teams in de weekeinden voor en na de bekerronde, kan deze wedstrijd alleen op woensdag worden gespeeld. Het verplaatsen van de betreffende competitieduels in ronde 17 en 18 is helaas niet mogelijk in verband met onder andere Europese verplichtingen van een van de tegenstanders (PSV) alsmede wensen vanuit de betrokken clubs en lokale driehoeken met betrekking tot de openbare orde.

Ook is er - door op woensdag te spelen – sprake van maximale rust tussen de competitiewedstrijden en het bekerduel. Dit ten behoeve van de sportieve belangen van beide clubs. Vanwege de start van het Glazen Huis van 3FM Serious Request in Leeuwarden op 18 december is er geen andere speelmogelijkheid. Het duel wordt daarom in overleg met beide clubs en de gemeente Leeuwarden voorafgaand aan de start van het Glazen Huis gespeeld.

,,We zijn ons ervan bewust dat dit geen optimale situatie is voor beide clubs, alle betrokken supporters en voetballiefhebbers. Het verschuiven van competitieduels is helaas niet mogelijk. Het is erg vervelend dat donderdagmiddag half vier de enige mogelijkheid is gebleken voor dit bekerduel. De KNVB beker is bij uitstek een toernooi dat voor een zo groot mogelijk publiek toegankelijk moet zijn. Ondanks het tijdstip hopen we van harte dat supporters de mogelijkheid vinden om de wedstrijd van hun club te aanschouwen", aldus een woordvoerder van de bond.

Joost

Citaat van: AthleticHolanda op nov 06, 2013, 13:40:13
http://www.knvb.nl/nieuws/32310/programma-18-finales-knvb-beker

Schandalig als je het mij vraagt. Er zijn talloze opties om Cambuur-Utrecht op een moment te spelen dat supporters niet hoeven te werken. Waar een wil is, is een weg. De wil ontbreekt echter bij de KNVB.

Het ergste van alles, vind ik dat - net als bij ADO-Vitesse - het gewoon gebeurt zonder dat er weerstand wordt geboden. Uiteindelijk spreekt iedereen er schande van, maar stappen de Utrecht-supporters vrolijk de combibussen in en gaan de Cambuur-supporters vrolijk met hun kroost naar het stadion.

Dan neem ik liever een voorbeeld aan (bijvoorbeeld) de Duitse fancultuur waar dit ongetwijfeld op hevige protesten of een massala boycot was uitgedraaid. Maargoed, het gras bij de buren is altijd groener. We moeten er maar mee leren leven dat profvoetbal in Nederland al lang vergald is, voor mij tenminste.

Dinsdag 17 december 2013
20.00 uur: Excelsior – PEC Zwolle

Woensdag 18 december 2013
15.30 uur: SC Cambuur – FC Utrecht
18.45 uur: AZ – sc Heerenveen
19.45 uur: Roda JC - Vitesse
20.00 uur: JVC Cuijk – MVV Maastricht
20.45 uur: Heracles Almelo – Feyenoord

Donderdag 20 december 2012
18.45 uur: FC Groningen – N.E.C.
20.45 uur: IJsselmeervogels – Ajax

Ga je nu niet iets te kort door de bocht? Ik heb de indruk dat de KNVB juist alles er aan gedaan heeft om een andere datum ervoor te vinden maar het competitieprogramma en vooral de gemeente beletten dat.

watergatehopper

Citaat van: AthleticHolanda op nov 06, 2013, 13:40:13
http://www.knvb.nl/nieuws/32310/programma-18-finales-knvb-beker

Schandalig als je het mij vraagt. Er zijn talloze opties om Cambuur-Utrecht op een moment te spelen dat supporters niet hoeven te werken. Waar een wil is, is een weg. De wil ontbreekt echter bij de KNVB.

Het ergste van alles, vind ik dat - net als bij ADO-Vitesse - het gewoon gebeurt zonder dat er weerstand wordt geboden. Uiteindelijk spreekt iedereen er schande van, maar stappen de Utrecht-supporters vrolijk de combibussen in en gaan de Cambuur-supporters vrolijk met hun kroost naar het stadion.

Dan neem ik liever een voorbeeld aan (bijvoorbeeld) de Duitse fancultuur waar dit ongetwijfeld op hevige protesten of een massala boycot was uitgedraaid. Maargoed, het gras bij de buren is altijd groener. We moeten er maar mee leren leven dat profvoetbal in Nederland al lang vergald is, voor mij tenminste.

Dinsdag 17 december 2013
20.00 uur: Excelsior – PEC Zwolle

Woensdag 18 december 2013
15.30 uur: SC Cambuur – FC Utrecht
18.45 uur: AZ – sc Heerenveen
19.45 uur: Roda JC - Vitesse
20.00 uur: JVC Cuijk – MVV Maastricht
20.45 uur: Heracles Almelo – Feyenoord

Donderdag 20 december 2012
18.45 uur: FC Groningen – N.E.C.
20.45 uur: IJsselmeervogels – Ajax

Complete onzin inderdaad. Er spelen vast belangen van FOX voor de sppelrondes 17 en 18 en wellicht ook nog wel van Serious Request wat de KNVB niet naar buiten wil brengen. Gewoon op andere partijen gooien zonder ze te noemen (lokale driehoek en clubs) en klaar is Kees KNVB.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

AthleticHolanda

Citaat van: Joost op nov 06, 2013, 16:45:19
Ga je nu niet iets te kort door de bocht? Ik heb de indruk dat de KNVB juist alles er aan gedaan heeft om een andere datum ervoor te vinden maar het competitieprogramma en vooral de gemeente beletten dat.

Waarom niet een, twee, drie, vier of vijf weken eerder op woensdagavond?

Daarbij, als Cambuur en de gemeente geen thuiswedstrijd kunnen organiseren (bekerschema en Serious Request liggen samen al minstens vier maanden vast), waarom dan niet het thuisrecht omruilen of spelen op neutraal terrein, net zoals Ajax en Vitesse vorig seizoen moesten?

De KNVB maakt er weer een leuk verhaaltje van en speelt zelf de vermoorde onschuld, maar als ze écht willen dan kan er een oplossing gevonden worden.

Ik heb de indruk dat de clubs, KNVB en lokale autoriteiten het echter zo wel prima vinden. Geen vervelende fanatieke supporters en toch een vol stadion, wat willen ze nog meer?

cafebac

Inderdaad, als Leeuwarden niet kan, dan moet het maar elders op een normaal tijdstip. Nu is Utrecht de dupe.

Hugo

Citaat van: AthleticHolanda op nov 06, 2013, 17:25:54
Waarom niet een, twee, drie, vier of vijf weken eerder op woensdagavond?

Daarbij, als Cambuur en de gemeente geen thuiswedstrijd kunnen organiseren (bekerschema en Serious Request liggen samen al minstens vier maanden vast), waarom dan niet het thuisrecht omruilen of spelen op neutraal terrein, net zoals Ajax en Vitesse vorig seizoen moesten?

De KNVB maakt er weer een leuk verhaaltje van en speelt zelf de vermoorde onschuld, maar als ze écht willen dan kan er een oplossing gevonden worden.

Ik heb de indruk dat de clubs, KNVB en lokale autoriteiten het echter zo wel prima vinden. Geen vervelende fanatieke supporters en toch een vol stadion, wat willen ze nog meer?

Vol stadion zal het sowieso niet worden, 's middags of 's avonds.

Hugo

Citaat van: AthleticHolanda op nov 06, 2013, 17:25:54
Daarbij, als Cambuur en de gemeente geen thuiswedstrijd kunnen organiseren (bekerschema en Serious Request liggen samen al minstens vier maanden vast), waarom dan niet het thuisrecht omruilen of spelen op neutraal terrein, net zoals Ajax en Vitesse vorig seizoen moesten?

Het is inderdaad al langer bekend. Een ander "groot" evenement in combinatie met SR is dus al vier maanden geen optie, een mogelijke Elfstedentocht zal dus in december ook niet plaatsvinden, al ligt er 2 meter ijs op de route.

Het was dus op deze manier in Leeuwarden of niet.

Wat mij betreft geven we Utrecht een bye, de beker is dit seizoen totaal onbelangrijk.

spons

Citaat van: cafebac op nov 06, 2013, 19:49:41
Inderdaad, als Leeuwarden niet kan, dan moet het maar elders op een normaal tijdstip. Nu is Utrecht de dupe.

Utrecht de dupe ? Ik denk juist dat Cambuur de dupe is. Minder toeschouwers betekenen minder steun en minder inkomsten.
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Terranova

Woensdag 18 december op naar JVC Cuijck - MVV. Zou mooi zijn als MVV de laatste 8 weet te bereiken en dan RODA thuis of uit loot. Ajax of Feyenoord mag ook ;-)

spons

Citaat van: Terranova op nov 11, 2013, 10:14:29
Woensdag 18 december op naar JVC Cuijck - MVV. Zou mooi zijn als MVV de laatste 8 weet te bereiken en dan RODA thuis of uit loot. Ajax of Feyenoord mag ook ;-)

Ik teken ook voor MVV - Feyenoord dus regel het maar bij de KNVB
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Luccie

Citaat van: Terranova op nov 11, 2013, 10:14:29
Woensdag 18 december op naar JVC Cuijck - MVV. Zou mooi zijn als MVV de laatste 8 weet te bereiken en dan RODA thuis of uit loot. Ajax of Feyenoord mag ook ;-)

Ik ben ook van plan om naar deze wedstrijd te gaan. Heb net op de website gekeken van JVC Cuijck, maar wordt niet niet gerept over kaartverkoop. Ik ga er dan ook vanuit dat het kassaverkoop wordt en dat er (hopelijk) voldoende kaarten beschikbaar zijn.
Al neem ik aan dat er best wel wat volk op af zal komen.

Iemand ervaring met wedstrijden bij JVC Cuijck?

AthleticHolanda

Citaat van: Luccie op nov 11, 2013, 10:32:08
Ik ben ook van plan om naar deze wedstrijd te gaan. Heb net op de website gekeken van JVC Cuijck, maar wordt niet niet gerept over kaartverkoop. Ik ga er dan ook vanuit dat het kassaverkoop wordt en dat er (hopelijk) voldoende kaarten beschikbaar zijn.
Al neem ik aan dat er best wel wat volk op af zal komen.

Iemand ervaring met wedstrijden bij JVC Cuijck?

Je kan gewoon een kaartje aan de kassa kopen.

Terranova

En anders even Hansie Hansie mailen via de website van VI.

Han

Je maakt als supporter van PEC Zwolle niet elk jaar een bekerfinale mee of een kwalificatie voor Europa. Clubsucces wordt gedoseerd als betrof het honing die traag afdruipt van een lepel. Je raakt er ook niet voldaan van.

Je wordt kampioen van de eerste divisie of bereikt als club uit de tweede divisie de finale in 1977. En dat is het wel zo'n beetje als het gaat om extase of euforie. En ik koester dat.

Pasen 2014. Een clubje uit Zwolle ziet kans om heel Nederland te charmeren met aanstekelijkheid.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed