Oefenduels 2011 (NL)

Gestart door AthleticHolanda, mei 13, 2011, 15:54:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GiertjeNL

Let op Sporting - Ankaragucu is verplaatst naar 18.00uur en word gespeeld bij WHC

Verwijderd lid

Citaat van: GiertjeNL op jul 18, 2011, 14:15:14
Let op Sporting - Ankaragucu is verplaatst naar 18.00uur en word gespeeld bij WHC

3-0, 1 x Van Wolfswinkel uit een strafschop
(bron: livescore.com)

Joost

FC Eindhoven v Roda JC. 10 euro.

Waar hebben we het over?

Verwijderd lid

Citaat van: Joost op jul 18, 2011, 23:21:06
FC Eindhoven v Roda JC. 10 euro.

Waar hebben we het over?

Je hoeft er niet naar toe ... die keuze maak je zelf.
Als een tientje te veel is, dan hou je het lekker bij je en blijf je thuis (of zo), wil je Roda wel graag zien spelen bij FC Eindhoven, dan zal je een tientje moeten lappen ...

Ter vergelijking ... oefenduels van (bijvoorbeeld) Feyenoord tegen een simpele amateurclub kost al 12 tot 15 euro voor een staanplaats ...

GiertjeNL

Citaat van: Meester op jul 18, 2011, 22:51:26
3-0, 1 x Van Wolfswinkel uit een strafschop
(bron: livescore.com)

Klopt andere waren van Postiga en Rubio. Die van Helder Postiga was een juweeltje.
Maar 7 euro entree belachelijk..

Verwijderd lid

Citaat van: GiertjeNL op jul 18, 2011, 23:28:15
Klopt andere waren van Postiga en Rubio. Die van Helder Postiga was een juweeltje.
Maar 7 euro entree belachelijk..

Zie mijn verhaal hierboven als reactie op een post van Joost ...

spons

Citaat van: Joost op jul 18, 2011, 23:21:06
FC Eindhoven v Roda JC. 10 euro.

Waar hebben we het over?

In de hoofdklasse amateurs betaal je ook al 6 of 7 euro en in de topklasse ook 10 euro voor een wedstrijd.

Licht waarschijnlijk ook vooral aan de vergoeding die Roda voor zo'n wedstrijd vraagt
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

hgrm

Wie een keer naar Engeland is geweest zeurt noooooooit meer over toegangsprijzen in Nederland.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

6 of 7 euro voor een wedstrijd in de Hoofdklase en 10 in de Topklasse vind ik een mooie prijs. Maar voor een oefenwedstrijd op dinsdagavond tussen een Eerste Divisie team en een Eredivisieteam vind ik het erg hoog.

Het is niet zo dat we 's werelds beste spelers te zien krijgen. Deze wedstrijd is er puur als voorbereiding op een nieuwe seizoen en is niet meer dan een veredelde training. Roda krijgt voor het eerst wat echte tegenstand, voor Eindhoven is het lekker om tegen een betere ploeg te voetballen.

De Stichting Promotie Weerter Voetbal heeft ongeveer 7000 euro neergeteld om Roda  te ontvangen afgelopen zaterdag. Geen idee of dat marktconform is maar bij die wedstrijd heeft de omzet de kosten ruimschoots overtroffen. Of zulke vergoedingen terecht zijn is een andere discussie.

Maar ik kan me niet voorstellen dat FC Eindhoven eenzelfde bedrag heeft betaald. Dit is voor Roda namelijk ook een goede testcase in de voorbereiding. Als Eindhoven überhaupt iets betaald heeft dan schat ik dat het niet meer dan 2000 euro is.

Maar wat me dan nog het meeste stoort is de verdeling van de toegangsprijzen. Uitvak achter het doel, normaliter zijn dat mindere plaatsen dus goedkoper, is 2 euro duurder dan lange zijde voor FC Eindhoven supporters.

Vladimir1973

Citaat van: hgrm op jul 19, 2011, 08:56:07
Wie een keer naar Engeland is geweest zeurt noooooooit meer over toegangsprijzen in Nederland.

daar betaal je voor sommige friendlies schandalig veel geld.
Top 10 Visited: Wembley  Signal Iduna Park  Bernabéu  Old Trafford  Stade Vélodrome  Aviva Stadium Etihad Stadium  San Siro White Hart Lane  Craven Cottage

Last New Stadium: Vicarage Road (ENG) 27 01 12
Last in European Cup: PSG - ATL Bilbao 14 12 11
Next: AZ - RSC Anderlecht 16 02 12

GiertjeNL

Citaat van: hgrm op jul 19, 2011, 08:56:07
Wie een keer naar Engeland is geweest zeurt noooooooit meer over toegangsprijzen in Nederland.

Ik ben deze winter naar Blackburn - West Ham geweest mooie wedstrijd zat aan het veld en hoefde niet meer dan 20 euro neer te tellen.
Dat zijn nog prijzen, kijk ik geef het geld er wel voor uit want wil die wedstrijd gewoon zien, maar goed het gaat om het principe.

spons

Citaat van: Joost op jul 19, 2011, 09:42:07

Maar wat me dan nog het meeste stoort is de verdeling van de toegangsprijzen. Uitvak achter het doel, normaliter zijn dat mindere plaatsen dus goedkoper, is 2 euro duurder dan lange zijde voor FC Eindhoven supporters.

Dan is het toch simpel en ga je gewoon lange zijde zitten
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Vladimir1973

Citaat van: spons op jul 19, 2011, 14:09:20
Dan is het toch simpel en ga je gewoon lange zijde zitten
[/quote

als uitsupporter is dat wat moeilijk, toch?
Top 10 Visited: Wembley  Signal Iduna Park  Bernabéu  Old Trafford  Stade Vélodrome  Aviva Stadium Etihad Stadium  San Siro White Hart Lane  Craven Cottage

Last New Stadium: Vicarage Road (ENG) 27 01 12
Last in European Cup: PSG - ATL Bilbao 14 12 11
Next: AZ - RSC Anderlecht 16 02 12

Joost

Ik ga inderdaad ook lange zijde zitten denk ik.

De 6 Eindhovense Hooligans zullen me vast niet te pakken nemen.

spons

Citaat van: Joost op jul 19, 2011, 09:42:07
De Stichting Promotie Weerter Voetbal heeft ongeveer 7000 euro neergeteld om Roda  te ontvangen afgelopen zaterdag. Geen idee of dat marktconform is maar bij die wedstrijd heeft de omzet de kosten ruimschoots overtroffen. Of zulke vergoedingen terecht zijn is een andere discussie.


Ik weet dat Feyenoord ongeveer 35.000 euro vraagt voor een wedstrijd bij een amateurclub en volgens mij Ajax zo rond de 45.000 euro. Wat dat is bij een bezoek aan een eerste divisie club zou ik niet weten
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen