Oefenduels 2011 (NL)

Gestart door AthleticHolanda, mei 13, 2011, 15:54:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vladimir1973

Citaat van: spons op jul 19, 2011, 17:29:58
Ik weet dat Feyenoord ongeveer 35.000 euro vraagt voor een wedstrijd bij een amateurclub en volgens mij Ajax zo rond de 45.000 euro. Wat dat is bij een bezoek aan een eerste divisie club zou ik niet weten

toch een heleboel geld als je het mij vraagt. Je moet toch al een heleboel toeschouwers trekken om uit de kosten te komen.....
Top 10 Visited: Wembley  Signal Iduna Park  BernabĂ©u  Old Trafford  Stade VĂ©lodrome  Aviva Stadium Etihad Stadium  San Siro White Hart Lane  Craven Cottage

Last New Stadium: Vicarage Road (ENG) 27 01 12
Last in European Cup: PSG - ATL Bilbao 14 12 11
Next: AZ - RSC Anderlecht 16 02 12

Koning Kriel

Citaat van: Vladimir1973 op jul 19, 2011, 17:31:51
toch een heleboel geld als je het mij vraagt. Je moet toch al een heleboel toeschouwers trekken om uit de kosten te komen.....

Je draait ook nog een behoorlijke winst op drank en eten. Er zijn profclubs die de entree vragen waarna voor de amateurclub de horecainkomsten overblijven.

spons

Citaat van: Vladimir1973 op jul 19, 2011, 17:31:51
toch een heleboel geld als je het mij vraagt. Je moet toch al een heleboel toeschouwers trekken om uit de kosten te komen.....

De amateurclubs verdienen er dik aan er is zelfs een jarenlange wachtlijst. In de regio Rotterdam is de publieke belangstelling meestal wat minder maar de afgelopen weken in bijvoorbeeld Erica ( SC Erica ) en Ermelo ( FC Horst ) waren er minsten 4000 toeschouwers ( ze geven volgens mij altijd minder op om op die manier ook weer de zwarte kas te vullen voor het betalen van spelers ) maal 15 euro voor een simpele staanplaats tel uit je winst.

Verder zijn er natuurlijk wel de nodige bijkomende kosten maar er worden ook tribuneplaatsten verkocht ( bij FC Horst niet want die hebben geen tribune ) sponsorarrangementen en niet te vergeten de omzet van eten en drinken.

2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

AthleticHolanda

Citaat van: Joost op jul 18, 2011, 23:21:06
FC Eindhoven v Roda JC. 10 euro.

Waar hebben we het over?

En dan te bedenken dat FC Eindhoven - NEC zaterdag gratis entree is :-D.

Joost

Citaat van: AthleticHolanda op jul 19, 2011, 21:37:41
En dan te bedenken dat FC Eindhoven - NEC zaterdag gratis entree is :-D.

Dat is de open dag.

Ik was zeer verrast over de publieke opkomst. Toch wel een mannetje of 1500 schat ik. Aardig potje voetbal ook. Eindhoven speelde zeker niet slecht.

Wel een mooi staaltje stewarding meegemaakt. Wilde naar een bekende lopen in het enige dure vak (10 euro) in de pauze maar ik mocht er met geen mogelijkheid doorheen. Ik wilde het verschil zelfs bijbetalen, 1 hele euro, maar de drie mannen waren onvermurwbaar. Een speciaal kaartje kopen voor het vak was ook onmogelijk.

Het argument van de drie in pak was dat als, net zoals in Enschede, het dak zou inzakken ze precies wisten hoeveel mensen er zaten. En dat vertelde de steward precies nadat hij gezegd had dat de bekende wel aan de overkant mocht zitten want met een kaartje voor het dure vak mocht iedereen overal zitten.

Toen ze dreigden me eruit te gooien is de bekende samen met mij aan de overkant gaan zitten. Gelukkig is daar het dak niet ingezakt...