Hoofdmenu

Joost in Belgie

Gestart door Joost, jun 20, 2009, 23:19:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost

Nog even terug naar die roerige zondagmiddag in Ophoven.

Het provinciaal comité is bijeen geweest een heeft besloten:

1.3.SCHORSINGEN UITGESPROKEN IN ZITTING P.C. VAN 02/02/2012
Eén speeldag:
Joosten Bert 15/06/1989 Kessenich
Zes speeldagen:
Coumans Pascal 31/05/1990 Kessenich

2. BOETES
€ 25 boete aan Kessenich (6730): aanleiding stop zetten wedstrijd

4. GEWIJZIGDE EN TOEGEKENDE UITSLAGEN
4de prov. B
15/01/12 Exc . Ophoven – Bl. Kessenich 5-0 ipv. stopgezet

Mar

Citaat van: Joost op feb 13, 2012, 14:29:10
Nog even terug naar die roerige zondagmiddag in Ophoven.

Het provinciaal comité is bijeen geweest een heeft besloten:

1.3.SCHORSINGEN UITGESPROKEN IN ZITTING P.C. VAN 02/02/2012
Eén speeldag:
Joosten Bert 15/06/1989 Kessenich
Zes speeldagen:
Coumans Pascal 31/05/1990 Kessenich


Coumans heeft vorig jaar nog in mijn ploeg gespeeld. Normaal tikt die gast niet, een leuk weetje: hij is van over de maas ;-)

2. BOETES
€ 25 boete aan Kessenich (6730): aanleiding stop zetten wedstrijd

4. GEWIJZIGDE EN TOEGEKENDE UITSLAGEN
4de prov. B
15/01/12 Exc . Ophoven – Bl. Kessenich 5-0 ipv. stopgezet

Joost

Dat vermoeden had ik destijds al.

Joost

Ik was gisteren al heel de dag in Zuid-Limburg voor andere dingen en de enige wedstrijd die nog redelijk te doen was na het eten was Huy v Deinze. Daar wel alle grounds die ik al eens bezocht heb van af geteld. Mijn vader ook mee gevraagd en even voor zeven richting Hoei gereden. Keurig op tijd aangekomen onder de rook van de kerncentrale, een kaartje gekocht en naar binnen gegaan. Tot zover het enige wél geslaagde deel van de avond.

Hoei is vooral bekend van de Muur maar haar voetbalclub speelt al jaren op relatief hoog niveau van Derde en Vierde klasse. Sterker nog, buiten 5 opeenvolgende seizoenen eind jaren 60 en nog eens 5 rond de eeuwwisseling in 1e Provinciaal heeft Huy en haar voorganger nooit ergens anders gespeeld. Voorgangers want het huidige RFC Huy is een fusie tussen Union Hutoise en Huy Sport in 1995. Hutoise is de grote voorloper dat stamnummer 76 droeg. Dit is overigens ook een fusie van meerdere clubs, de voetbalroots van Huy liggen eind 19e eeuw.

Het complexe sportif Huy is een van de meest sfeerloze, saaie en donkere complex waar ik ooit was. achter het doel een graswal met een soort looppad halverwege. Aan de lange zijde een kleine staantribune met een dak vol gaten en het fraaiste onderdeel is de betonnen kantine op poten. Onder deze poten ligt een donkere, kleine, claustrofobische zittribune.

De kantine zelf is de minst sfeervolle, lelijkste die ik in jaren zag. Een oostblokflat heeft meer charme.

Wij zochten plaatsje op de staantribune en zagen een verschrikkelijk slechte wedstrijd op een knollenveld waarvoor de terreinbeheerder van iedere andere ploeg zich zou schamen. Het wedstrijdverlsag op de site van Deinze is echter wel erg goed en het lezen meer dan waard:
http://www.skdeinze.com/seizoen/wedstrijd.aspx?wedstrijdId=9713

Laat ik toch positief afsluiten. Er hing een Rodavaantje in de kantine en het scorebord was in de clubkleuren en werd met de hand bijgehouden.

AthleticHolanda

Jij geen Boulette Artisanale geprobeerd? Had je dag misschien nog goed kunnen maken? :-D

Ben benieuwd hoe ze van Deinze 's nachts nog thuis zijn gekomen, als de heenreis al 3,5 duurt per trein dan is terugreizen 's nachts - per trein - toch onmogelijk lijkt me, dat is het enige dat ontbreekt in hun verslag!

Joost

Nee ik had net te voren zelf pannenkoeken gebakken en laat ik daar nu erg goed in zijn...

Gek dat ze de trein namen, er stond gewoon een supportersbus.

AthleticHolanda

Citaat van: Joost op apr 01, 2012, 22:31:21
Nee ik had net te voren zelf pannenkoeken gebakken en laat ik daar nu erg goed in zijn...

Ik ben benieuwd... ;-)

Joost


hgrm

Voel ik hier een pancake forum meeting aankomen?

Je moet overigens van goed huize komen om de spekpannenkoeken van m'n moeder te verslaan.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Niet heel ver onder Luik ligt het Waalse stadje Sprimont. Echt zo'n plaats waar je de Ardennen al voelt en het door de Franse taal echt buitenland is. De wielerkenners weten dat Sprimont net ten noorden van La Redoute ligt. Vaak de scherprechter in de wielerklassieker Liège-Bastogne-Liège. Maar heel ver rijden is het vanuit Zuid-Limburg niet. Samen met AH had ik mijn vriendin afgezet bij haar moeder te Heerlen en via het heuvelland trokken we richting het stadje. Daarbij tussenstops makend bij R. Aubel FC en Etoile Elsautoise. Het terrein van Elsaute was verlaten, iedereen was namelijk naar Sprimont om ervoor te zorgen dat Elsaute niet al na 2 jaar weer terugkeert naar de 1e Provinciaal Luik.

Het complexe Tultay is een van de vele terreinen waar Sprimont-Comblain Sport haar wedstrijden speelde. Wel werd hier op 1 jaar na de volledige tijd in nationale gespeeld, dat is sinds 1996. Sprimont-Comblain was zelfs enkele keren dichtbij promotie naar 2e Klasse maar is inmiddels voor het 4e jaar op rij in Bevordering actief.

Bij Chez Thierry kochten we een heerlijke hamburger op een half stokbrood en toen kon het spektakel beginnen. Dat was in de eerste helft niet zo veel. Het veld was erbarmelijk en beide teams maakten veel fouten. De 1-0 voor Sprimont tegen de rust was haast het enige hoogtepunt.

Na de rust werd het beter. Elsaute, drie dagen eerder nog 4-0 winnend van Faymonville, kroop meer uit haar schulp en kreeg wat kansjes. Het laatste kwartier stelde Sprimont nog orde op zaken zodat het van een eindspurt niet meer kwam.

Een vooral in de tweede helft vermakelijk potje in een prachtige omgeving, een prima tweede Paasdag dus.

Aubel:




Elsautoise:








Sprimont




















Joost


spons

Bij Luik - Bastenaken - Luik zal het drukker zijn in Huy
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

AthleticHolanda

Citaat van: spons op apr 16, 2012, 08:22:59
Bij Luik - Bastenaken - Luik zal het drukker zijn in Huy

Je bedoelt vast de Waalse Pijl :-).

Niels_Zitterd

De foto die je gemaakt hebt van de eenzame ultra met fakkel bij Sprimont is schitterend.

georgesv

Citaat van: Niels_Zitterd op apr 16, 2012, 19:24:07
De foto die je gemaakt hebt van de eenzame ultra met fakkel bij Sprimont is schitterend.

indeed :-)