Vintage Shots

Gestart door Han, nov 05, 2009, 22:20:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han

Bobby Moore. My girlfriend's best friend. Beau Boy. Trini Lopez zong ooit : 'If I had a hammer'. We schrijven Mei 1964. West Ham United heeft de FA Cup final met 3-2 gewonnen ten koste van Preston North End.


Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

Mei 1973. Wembley maakt zich op voor de FA Cup finale tussen tweede divisionist Sunderland en Leeds United. Voor aanvang van de wedstrijd bezweert Frankie Vaughan, geheel volgens traditie, het stadion met Abide With Me.


Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

De foto is genomen in 1930 op de Boleyn Ground, de voetbalakker van van West Ham United. Toen de turnstiles pas werden gesloten als de eerste toeschouwers flauwvielen onder de immense druk op de staanplaatsen; er nog geen skyboxen waren met patjepeëers van sanitairgroothandels die zich op uitnodiging helemaal gratis vol laten lopen met rosé van de Hema en tóch een gemanipuleerd btw-bonnetje indienen voor fiscaal aantrekkelijke declaratie.


Kinderen werden over de hoofden van mannen met petten en gematteerde sigaren al crowdsurfend naar de rand van het veld getild.


Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

Balletfoto. 1920. Featuring Sunderland's en Arsenal's Charles Buchan. Illustreert treffend het beeld van een vervlogen epoque toen niemand een punthoofd kreeg van de punt naar achteren, voetbalschoenen stijfselkistjes waren, shirts van Jansen & Tilanus-kwaliteit en je een wenkbrauw-dwarsleasie opliep van een kopstoot tegen een lederen monster.

Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

Een sixtet afbeeldingen waarop voormalige hoofdtribunes zijn afgebeeld; op het punt staand om uiteindelijk onvermijdelijk en onverbiddelijk geabsorbeerd te worden door de vervangende stand.

Achtereenvolgens:
Fir Park           Motherwell
County Ground   Swindon Town
Rugby Park      Kilmarnock
Goodison Park   Everton
Field Mill      Mansfield Town
Molineux      Wolverhampton Wanderers















Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

Industrial backdrop at Valley Parade:

Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

Zwart-wit foto's tarten de verbeelding. Voor George Chilvers, een Wigan Athletic supporter van het eerste, tweede en elk volgende uur aanleiding om zijn fantasie een vrij loopje te geven. Dat leverde onder andere de volgende ingekleurde impressies op.


1911 England v Scotland Goodison Park





1912 Kenilworth Road LutonTown





1914 Cup Final Crystal Palace Grounds





1914 Highbury Woolwich Arsenal





1923 Cup Final Wembley




1935 England v Germany  White Hart Lane




1948 Stamford Bridge







Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Saltacampos

Prachtig ! Echt mooi, thnx for sharing them.
Als je die oude foto's ziet, besef je hoe lelijk al die reclame van tegenwoordig is, om gek van te worden soms. Alles staat vol, tot de spelers toe...
Over land and sea

Han

Citaat van: rrcg1899 op jan 25, 2014, 11:35:02
Prachtig ! Echt mooi, thnx for sharing them.

Als je die oude foto's ziet, besef je hoe lelijk al die reclame van tegenwoordig is, om gek van te worden soms. Alles staat vol, tot de spelers toe...


Je doelt vermoedelijk op shirtjes als uithangbord van reclameboodschappen. De Franse competitie is  daar een lichtend voorbeeld van. In België vind ik de kleurrijke reclameborden langs de velden een verrijking. Nu 'we' toch even hopeloos off-topic gaan: dit zijn de Tacoma Tigers uit 1918, een baseball team uit Canadees British Columbia. Tegen een prachtige achtergrond.



Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

Eastville



Goodison Park



Hillsborough



Stamford Bridge



The Valley



Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Hugo

Kingsway van Biship Auckland in 2003.














Han

Citaat van: Hugo op jul 13, 2014, 11:05:54
Kingsway van Bishop Auckland in 2003.



Wonderful.

Deze foto heeft mij van mijn stuk gebracht. Als rechtgeaard iconoclast probeer ik me verre te houden van superlatieven en verering. Maar woorden schieten mij nu te kort. Dit is zó mooi.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Its Matchday

Selhurst Park bestaat vandaag 90 jaar.
@ViezeVis