Hoofdmenu

Duitsland

Gestart door hgrm, feb 18, 2008, 23:23:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

FCT1980

Waarschijnlijk weten 69.500 mensen daar niets van die vriendschap.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

spons

Citaat van: FCT1980 op dec 18, 2015, 14:23:29
Waarschijnlijk weten 69.500 mensen daar niets van die vriendschap.

Zoals 59.500 mensen bij Schalke niets van een vriendschap met Twente weten ? :-)
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Robbie

Citaat van: spons op dec 18, 2015, 14:32:38
Zoals 59.500 mensen bij Schalke niets van een vriendschap met Twente weten ? :-)

Ik heb de indruk dat de meeste Schalke supporters wel weet hebben van een band tussen Twente en Schalke. Wat ik wel wat vreemd vind is dat Twentenaren in Gelsenkirchen ook kumpels genoemd worden. Nu weet ik wel dat kumpel een wijd begrip kan zijn en ook vrind/kameraad kan betekenen in het algemeen, maar meestal en vooral auf Schalke wordt kumpel gebruikt voor mede-mijnwerker. En naar mijn weten staat/stond Twente niet bekend als een mijnenstreek. Zouden ze in Schalke onterecht denken dat Twentenaren (ex-) mijnwerkers zijn? Wel stond Twente bekend om de textiel- en metaalindustrie, wellicht dat fabrieksarbeiders ook onder "kumpels" vallen.

Penders

Zit er dik in inderdaad

Citaat van: FCT1980 op dec 18, 2015, 14:23:29
Waarschijnlijk weten 69.500 mensen daar niets van die vriendschap.

FCT1980

Citaat van: spons op dec 18, 2015, 14:32:38
Zoals 59.500 mensen bij Schalke niets van een vriendschap met Twente weten ? :-)

Denk je dat?
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

FCT1980

Citaat van: Robbie op dec 18, 2015, 15:06:22
Ik heb de indruk dat de meeste Schalke supporters wel weet hebben van een band tussen Twente en Schalke. Wat ik wel wat vreemd vind is dat Twentenaren in Gelsenkirchen ook kumpels genoemd worden. Nu weet ik wel dat kumpel een wijd begrip kan zijn en ook vrind/kameraad kan betekenen in het algemeen, maar meestal en vooral auf Schalke wordt kumpel gebruikt voor mede-mijnwerker. En naar mijn weten staat/stond Twente niet bekend als een mijnenstreek. Zouden ze in Schalke onterecht denken dat Twentenaren (ex-) mijnwerkers zijn? Wel stond Twente bekend om de textiel- en metaalindustrie, wellicht dat fabrieksarbeiders ook onder "kumpels" vallen.

Tukkers worden daar als vrienden zo genoemd. Wij hebben echt helemaal niets met de koempels zoals ze dat bij Roda en in de mijnstreken van Duitsland hebben.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Penders

Zag vandaag bij Schalke toevallig nog groot spandoek met Nederlandse tekst vanuit Twente in Nord Kurve worden uitgevouwen

spons

Citaat van: FCT1980 op dec 18, 2015, 18:24:16
Denk je dat?

Nou dan zal ik er een paar naast zitten en zullen het er 59.000 zijn
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

FCT1980

De vriendschappen die Schalke heeft met Twente en Nürnberg zijn bij vrijwel alle supporters daar wel bekent. Afgelopen vrijdag nog een groot doek op de Nordkurve om Twente een hart onder de riem te steken.

There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

ALenstra

Hoe zit dat met een vriendschap als beide bevriende teams tegen elkaar spelen? Juichen als de tegenpartij scoort?

Sebastiaan_W

Citaat van: ALenstra op dec 20, 2015, 08:48:07
Hoe zit dat met een vriendschap als beide bevriende teams tegen elkaar spelen? Juichen als de tegenpartij scoort?

Nog niet zo lang geleden speelde Twente tegen Schalke(oefenwedstrijd buiten beschouwing gelaten) voor de Europa League. Ik zou zeggen zoek de samenvatting eens op.

Verder zijn die vriendschappen over het algemeen iets van die Ultra groeperingen. In Polen is het nog erger.

Bossche Bol

Citaat van: Semper Fidelis op dec 16, 2015, 17:04:56
Na twee keer VFL Osnabrück bezocht te hebben, zijn we nu toch op zoek naar een andere club en ander stadion. Ons oog viel op de wedstrijd FC Köln - Eintracht Frankfurt die in het weekend van 12 t/m 14 februari gespeeld gaat worden. Nu is de definitieve datum nog niet bekend gemaakt. Iemand enig idee wanneer dit zal gebeuren?
Zaterdag 13 februari om 18.30 uur.

http://s.bundesliga.de/assets/doc/1070000/1061931_original.pdf
Laatste nieuwe stadion: Städtisches Stadion an der Grünwalderstraße (Bayern München U19 - Viktoria Plzeň U19, 23-10-2013)

Semper Fidelis

Citaat van: Bossche Bol op dec 21, 2015, 14:05:33
Zaterdag 13 februari om 18.30 uur.

http://s.bundesliga.de/assets/doc/1070000/1061931_original.pdf

Bedankt! Gelijk maar polsen of meer man interesse heeft. Combi met Roda JC - FC Twente is helaas niet mogelijk.

Semper Fidelis

Kaarten voor 1. FC Köln - Eintracht Frankfurt zijn gekocht, dus ik kan 13 februari weer richting Duitsland. Heb er weer zin in. Wat ik zo op internet lees zijn beide supportersgroepen - en dan voornamelijk Frankfurt - beroemd en berucht zijn. Een stadion met 50.000 man is toch wel wat anders dan het knusse stadion van VFL Osnabrück met zo'n 9.000 toeschouwers.

Jehoentelaar

Een vriend van mij zat pas in het uitvak bij Borussia Dortmund - Eintracht Frankfurt. Die lui uit Frankfurt moeten een hele belevenis zijn om mee te maken.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar