Zorgverzekeringen --> gratis voetbalkaartjes

Gestart door jurr1488, dec 27, 2015, 14:59:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jurr1488

Hierbij een berichtje, misschien zijn sommige van jullie net zo naief als ik geweest de afgelopen jaren want ik heb mij eigenlijk nooit echt in mijn zorgverzekering verdiept. Tot dit jaar.

Ik ben eens gaan kijken welke zorg ik heb gehad (voornamelijk eigen risico) en kwam er achter dat dit heel laag was en dat ik veel premie betaalde (120 euro) met het eigen risico zo laag mogelijk.  Het leek mij de moeite om eens uit te zoeken welk financieel risico je nou loopt als je volledig eigen risico kiest (885 euro).

Hierbij een rekenvoorbeeld bij mijn nieuwe zorgverzekering Anderzorg (link: http://goo.gl/5yQiTj):

Premie 2016 met laag eigen risico (385 eu): 108 euro
Premie 2016 met hoog eigen risico (885 eu): 84 euro
Verschil per maand: 24 euro
Verschil per jaar: 12 x 24 euro = 288 euro

Het verschil tussen hoog en laag eigen risico is 500 euro, waarvan je 288 euro korting krijgt als je voor hoog kiest. Het is dus een een risico van 212 euro. Ik kan niet in iedereen zijn portemonnee kijken, maar ik vind het een gokje waard op basis van de voorgaande jaren.

(btw: als lid van Anderzorg kan je ook bekenden lid maken en mag je 40 euro verdelen over jezelf en het nieuwe lid. Ik ben zo aardig om jullie die 40 euro te schenken, zodat jullie een gratis wedstrijdje kunnen bezoeken ;). Gebruik dan de volgende link: https://goo.gl/jDvtDU.

Succes!

Jef400

Vind gezondheidszorg nou niet bepaald iets waarop je kan gokken eerlijk gezegd...

jurr1488

Citaat van: Jampot op dec 27, 2015, 15:15:46
Vind gezondheidszorg nou niet bepaald iets waarop je kan gokken eerlijk gezegd...

Op zorg moet je ook nooit gokken, maar de wijze van eigen risico wel. Mits je het kan veroorloven uiteraard.

Jef400

Zowel financieel als lichamelijk. Ik bedoel van. Ik heb bijvoorbeeld een lichaam wat minimaal 3-4x per jaar het ziekenhuis nodig heeft. Dan loont het al niet meer. Het verschilt van persoon tot persoon.

jurr1488

Citaat van: Jampot op dec 27, 2015, 15:29:15
Zowel financieel als lichamelijk. Ik bedoel van. Ik heb bijvoorbeeld een lichaam wat minimaal 3-4x per jaar het ziekenhuis nodig heeft. Dan loont het al niet meer. Het verschilt van persoon tot persoon.

Nee dan gaat het voor jou helaas niet op :(. Al met al gepost met goede bedoelingen :).

Jef400

Daar heb ik alle vertrouwen in. Misschien komt er nog een leuke discussie uit.


jurr1488

Citaat van: Hugo op dec 27, 2015, 17:32:24
Wat heeft dit met groundhoppen te maken?

Niets daarom staat het ook in 'Koffieleut' waar de ondertitel is: 'even geen sport'.