Hoofdmenu

Politiek

Gestart door hgrm, feb 20, 2010, 12:54:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost

Ik zou het stemmen op de PVV om die reden nogal jammer vinden. In dat geval zou je ook op een partij kunnen stemmen die wat constructiever denkt en ook oplossingen biedt.

TeeZee

Ik zou het liefst een regeringscoalitie zien met SP en Partij voor de Dieren. Helaas komen ze zo'n 60 zetels te kort.

Han

#17
Ik denk dat mijn denkbeelden delen in van het gedachtengoed van D66, Groen Links en VVD overlappen. Ik heb echter niet de indruk dat dat een houdbare coalitie is.

Misschien is kiezen intuïtie, gepaard gaand met verwachting. Ik heb niet te indruk dat mensen kiezen na partijprogramma's doorwrocht te hebben.

Als het gaat om stemmen op personen, vertrouwen en charisma dan zouden de in eerste zin genoemde partijen al onaantrekkelijker worden. In mijn ogen is Wilders de zuurstoffles van Pechtold en Rutten een man die karakterologisch te ver van mij afstaat.

Voorts heb ik het vermoeden dat Wilders in staat moet worden geacht zijn partij salonfähiger te maken en te profileren als serieus coalitiepartner; en stel ik vraagtekens bij het soortelijk gewicht van kandidaten die zijn kamerzetels warm gaan houden.

Door zakelijke omstandigheden heb ik Pim Fortuyn, een intrigerende persoonlijkheid, vrijwel wekelijks meegemaakt in de aanloop naar de verkiezingen; en ben ik destijds ooit zeer nauw betrokken geraakt bij sollicitaties van kandidaatkamerleden voor de LPF. Het vooruitzicht aangaande de PVV stemt dan niet milder als het gaat om niveau van de zich aanbiedende garnituur.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

TeeZee

Citaat van: Han op feb 22, 2010, 17:35:42Door zakelijke omstandigheden heb ik Pim Fortuyn, een intrigerende persoonlijhied, vrijwel wekelijks meegemaakt in de aanloop naar de verkiezingen; en ben ik destijds ooit zeer nauw betrokken geraakt bij sollicitaties van kandidaatkamerleden voor de LPF. Het vooruitzicht aangaande de PVV stemt dan niet milder als het gaat om niveau van de zich aanbiedende garnituur.
Fortuyn was verantwoordelijk voor de huidige totaal gepolariseerde sfeer in Nederland en noemde de islam als eerste achterlijk.

Han

Citaat van: TeeZee op feb 22, 2010, 20:36:29
Fortuyn was verantwoordelijk voor de huidige totaal gepolariseerde sfeer in Nederland en noemde de islam als eerste achterlijk.

Lees jij uit mijn bijdrage enige affectie voor zijn gedachtengoed?
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Hielke

Nooit geweten dat Fortuyn een liefhebber van Engels voetbal was.

TeeZee

Citaat van: Han op feb 22, 2010, 20:54:00
Lees jij uit mijn bijdrage enige affectie voor zijn gedachtengoed?
Ik zou als ik geen affectie had voor zijn gedachtengoed niet betrokken raken bij de samenstelling van zijn kamerbrigade. Nu zeg jij dat dat uit zakelijke motieven voortkwam, maar ik kan niet helemaal volgen hoe dat dan werkt.

Heb jij trouwens Nawijn destijds geselecteerd? Die heeft nu zijn eigen partij in Zoetermeer.

Han

Citaat van: TeeZee op feb 22, 2010, 21:18:23
Ik zou als ik geen affectie had voor zijn gedachtengoed niet betrokken raken bij de samenstelling van zijn kamerbrigade. Nu zeg jij dat dat uit zakelijke motieven voortkwam, maar ik kan niet helemaal volgen hoe dat dan werkt.

Heb jij trouwens Nawijn destijds geselecteerd? Die heeft nu zijn eigen partij in Zoetermeer.

Ik ben niet betrokken geweest bij enige ballotage dan ook en elaboreer.

Bij een van mijn voormalige werkgevers ben ik in dienst geweest als hoofd communicatie & public relations. In die functie was ik met grote regelmaat achter de schermen aanwezig bij een tv-programma waamee mijn bedrijf zich zeg maar geassocieerd had als 'slapende sponsor'. Pim Fortuyn was een regelmatig terugkerende gast in dat programma. Vandaar de ontstane 'relatie'.

Op de dag dat zijn gewraakte interview werd gepubliceerd in De Volkskrant (Februari 2002) waarin artikel 1 van de grondwet centraal stond vroeg hij mij wat ik van het interview vond en ik vroeg hem of hij gek geworden was. Ik schep namelijk graag een confronterend en conflicterend klimaat.

Dan ontspint zich aan aangename polemiek met een bijzondere persoonlijkheid, waarvoor ik geen ontzag koesterde, maar wel een niet te verklaren idee van respect. En hij vond mij kennelijk aangenaam als sparrend klankbord.

Diezelfde avond overigens zou hij, wegrijdend in een auto, met geopend raam declameren  'ik word de volgende minister-president'.

Ik onderneem nu een aantal reuzenstappen als ik zeg dat mijn werkgever zegt toe te juichen als ik politieke ambities zou koesteren; uiteraard met het oog op het vooruitzicht van een vooruitgeschoven (s)pion in Den Haag. Vertel mij wat over verborgen agenda's.

De lokroep van mijn werkgever, het charme-offensief van de initiatiefnemer van het tv-programma en de soufflage van Pim Fortuyn maakt een nooit eerder vertoonde display van pragmatisme en opportunisme in mij los.

Ik vraag namelijk bedenktijd, declareer zijn boeken, en dwing bij mijn werkgever een betaalde leespauze en retraitre af in Engeland om mij te bezinnen. Ik sluit niet uit dat ik Engeland verkoos vanwege de fixturelist.

Zo kon het gebeuren dat ik de verzamelde werken van Pim Fortuyn las bij een kabbelende bergstroom nabij Uppermill en dat dat wonderwel samenviel met de wedstrijden 195, 196 en 197 uit Images Of The Ninety-Two.

Na terugkomst stond vast dat ik me niet zou laten verleiden tot een jumelage met de LPF maar wilde voor geen goud het selectiecircus missen. Zo kon het dus óók gebeuren dat ik op een ochtend in het meer dan naargeestige Schiedam te gast was voor een 'intake-gesprek' met de pluchegeile Mat Herben en een andere patjepeëer. Al snel werd duidelijk dat ik na eventuele uitverkiezing dé kandidaat was voor de portefeuille 'Sport'. Diepgang van een surfplank daar in Schiedam.

Uiteindelijk liet ik mijn werkgever weten verstek te laten gaan. Ik weet niet meer welke motieven ik daar heb voor aangevoerd maar wél dat het mede heeft geleid tot een motie van wantrouwen en negatieve aantekening, vastgelegd in mijn personeelsdossier. Het kon er nog nét bij in de kantlijn na diverse andere aanvaringen.

Uiteindelijk ben ik uitgezwaaid met een 'gouden handdruk' en daarom zit ik nu hier.











Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Lek11

Blijkbaar zijn de mensen in Den Haag en vooral in Almere het zat.

Wilders in Almere: 'Wij gaan de grootste partij van Nederland worden'.

hgrm

Wat zijn ze dan zat? Volgens mij zijn er een hoop mensen gevoelig voor het gewauwel van Wilders (en anderen, het begon met Fortuyn) dat het zo slecht gaan in Nederland.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Lek11

Citaat van: hgrm op mrt 04, 2010, 09:07:16
Wat zijn ze dan zat? Volgens mij zijn er een hoop mensen gevoelig voor het gewauwel van Wilders (en anderen, het begon met Fortuyn) dat het zo slecht gaan in Nederland.

Het 'straattuig' wat alles en iedereen terroriseert.

Dit soort 'tuig':
www.youtube.com/watch?v=xozTQR1QzDQ

hgrm

Dat straattuig waar iedereen het over heeft maar wat bijna niemand in levende lijve tegenkomt, bedoel je?
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Lek11

#27
Blijkbaar wel. De mensen in Almere stemmen niks voor niks PVV, het zijn echt niet allemaal 'proteststemmen'.

In Den Haag hetzelfde. De opkomst was vergeleken met 2006 ongeveer 10% hoger. Je kunt wel nagaan dat het merendeel van die 10% op de PVV heeft gestemd. Ik denk dat al die mensen die al hun hele leven in Den Haag wonen, hun buurt negatief hebben zien veranderen door de jaren heen. Die mensen zijn het spuugzat en voor hen is er nu eindelijk een partij die er wat aan gaat doen.

Ik ben zeker geen PVV-aanhanger. Ik ben het ook zeker niet altijd eens met Wilders. Het idee van de 'kopvodden tax' en hoofddoekjes verbieden in gemeentelijke instellingen vind ik veel en veel te ver gaan en schandalig.

Maar een feit is wel dat de problemen die hij benoemt wel degelijk spelen in veel gemeentes/steden. Er zijn genoeg plekken in Nederland waar je niet normaal over straat kan gaan. Neem nou die Molukkers in bijvoorbeeld Culemborg; reken maar dat het merendeel PVV gaat stemmen. Ik heb een ervaren leraar gesproken die in Rotterdam les geeft, op een school met bijna alleen maar niet-westerse allochtonen, een zogenoemde 'zwarte school'. Hij ziet de ene leraar naar de andere leraar overspannen vertrekken, omdat volgens hem simpelweg de cultuur hier botst en er geen respect meer is. Er is geen houden aan.

Of Wilders zulke problemen op kan lossen gaat het even niet om. Feit is gewoon dat die problemen wel degelijk spelen en de cijfers liegen er niet om.

Joost

Citaat van: Lek11 op mrt 04, 2010, 10:07:44
Blijkbaar wel. De mensen in Almere stemmen niks voor niks PVV, het zijn echt niet allemaal 'proteststemmen'.

In Den Haag hetzelfde. De opkomst was vergeleken met 2006 ongeveer 10% hoger. Je kunt wel nagaan dat het merendeel van die 10% op de PVV heeft gestemd. Ik denk dat al die mensen die al hun hele leven in Den Haag wonen, hun buurt negatief hebben zien veranderen door de jaren heen. Die mensen zijn het spuugzat en voor hen is er nu eindelijk een partij die er wat aan gaat doen.

Ik ben zeker geen PVV-aanhanger. Ik ben het ook zeker niet altijd eens met Wilders. Het idee van de 'kopvodden tax' en hoofddoekjes verbieden in gemeentelijke instellingen vind ik veel en veel te ver gaan en schandalig.

Maar een feit is wel dat de problemen die hij benoemt wel degelijk spelen in veel gemeentes/steden. Er zijn genoeg plekken in Nederland waar je niet normaal over straat kan gaan. Neem nou die Molukkers in bijvoorbeeld Culemborg; reken maar dat het merendeel PVV gaat stemmen. Ik heb een ervaren leraar gesproken die in Rotterdam les geeft, op een school met bijna alleen maar niet-westerse allochtonen, een zogenoemde 'zwarte school'. Hij ziet de ene leraar naar de andere leraar overspannen vertrekken, omdat volgens hem simpelweg de cultuur hier botst en er geen respect meer is. Er is geen houden aan.

Of Wilders zulke problemen op kan lossen gaat het even niet om. Feit is gewoon dat die problemen wel degelijk spelen en de cijfers liegen er niet om.
Wilders is goed in het aanstippen van die problemen maar zijn oplossingen zijn ridicuul. En politiek is het brengen van oplossingen, niet slechts roepen wat er fout is.

Daarnaast zeg je dat het respect uit de samenleving is, als ik Wilders mag geloven dan is dat allemaal de schuld van de Islam. Toch is dat respect bij 'nederlandse'  jongeren ook volstrekt weg, hoe verklaart-ie dat dan.

TeeZee

Citaat van: Lek11 op mrt 04, 2010, 10:07:44Of Wilders zulke problemen op kan lossen gaat het even niet om.
Mocht hij gaan regeren dan is dat wel waar hij op afgerekend gaat worden. Het zal inderdaad zo zijn dat Wilders een hoop zgn. 'erkenningsstemmen' krijgt, maar uiteindelijk zal diezelfde boosheid zich tegen hem kunnen keren, want dat is een zich steeds herhalend patroon in de politiek.