Hoofdmenu

Duitsland

Gestart door hgrm, feb 18, 2008, 23:23:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

ALenstra

Citaat van: ALenstra op apr 21, 2017, 19:01:05
Zaterdag 15 juli weer een Telecom-Cup toernooi in Mönchengladbach. Deelnemers zijn Borussia Mönchengladbach, Bayern München, Hoffenheim en Werder Bremen.
Speelschema is bekend:
14.00 Borussia Mönchengladbach-Werder Bremen
15.15 Bayern München-Hoffenheim
16.30 wedstrijd om 3e plaats
17.45 finale

Semper Fidelis

Wel een mooi stuk over 1860 en ohja, ik heb geen aandelen bij Staantribune hoor ;): http://staantribune.nl/de-dodendans-van-1860-munchen/

spons

Citaat van: ALenstra op jun 06, 2017, 11:56:14
Speelschema is bekend:
14.00 Borussia Mönchengladbach-Werder Bremen
15.15 Bayern München-Hoffenheim
16.30 wedstrijd om 3e plaats
17.45 finale

Meestal is dat toernooi dodelijk saai
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Rick

Citaat van: spons op jun 09, 2017, 11:23:34
Meestal is dat toernooi dodelijk saai

Qua sfeer stelt het idd vaak heel weinig voor, maar qua voetbal is het nog best aardig.
Ben twee keer bij de Telekom Cup wezen kijken en heb o.a. een 3-3 tussen BVB en Werder gezien, en een gala wedstrijd van Bayern kant tegen Gladbach (5-1).

headout

Citaat van: spons op jun 09, 2017, 11:23:34
Meestal is dat toernooi dodelijk saai
De editie in Hamburg vond ik best aardig, zowel qua voetbal als sfeer.
http://groundhop.nl - Just another groundhop blog

spons

Citaat van: headout op jun 09, 2017, 15:40:22
De editie in Hamburg vond ik best aardig, zowel qua voetbal als sfeer.

Die editie ben ik ook geweest. Ik vond het helemaal niets

2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

ALenstra

München 1860 definitief toegelaten in de Bayernliga. Ze starten op 13 juli bij FC Memmingen.

Terranova

Citaat van: ALenstra op jun 17, 2017, 07:56:14
München 1860 definitief toegelaten in de Bayernliga. Ze starten op 13 juli bij FC Memmingen.

Gaan ze nu ook in een ander stadion spelen?

ALenstra

Dat is wel het plan maar ze schijnen contractueel nog vast te zitten aan de Allianz Arena.

watergatehopper

#1839
Volgens mij hebben ze toestemming om in het Grünwalderstrasse te spelen aankomend seizoen. Althans zou wordt het aangekondigd door Europlan
http://www.stadionwelt.de/sw_stadien/index.php?head=1860-Lizenz-mit-Gruenwalder-Stadion&folder=sites&site=news_detail&news_id=16602
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Terranova

Wat is precies de historie van het stadion aan de Grunwalderstrasse? Heeft 1860 hier ooit gespeeld?

ALenstra

Ja, ik meen zelfs een aantal seizoenen bundesliga. Maar dat weet ik niet zeker.

Kölsche Bosschenaar

Citaat van: Terranova op jun 20, 2017, 12:27:30
Wat is precies de historie van het stadion aan de Grunwalderstrasse? Heeft 1860 hier ooit gespeeld?
Volgens mij komt de romantisering rond dit stadion niet vanwege haar historie, maar meer vanwege de architectuur. De steile tribunes dicht op het veld met de onoverdekte staanplaatsen achter de goals gaven het stadion zijn unieke sfeer. Sinds de Bökelberg en de Alter Tivoli zijn gesloopt is dit het enige overgebleven stadion in het Duitse betaalde voetbal dat in deze stijl is gebouwd.
FC Den Bosch
1.FC Köln

Saltacampos

Citaat van: Terranova op jun 20, 2017, 12:27:30
Wat is precies de historie van het stadion aan de Grunwalderstrasse? Heeft 1860 hier ooit gespeeld?
Het was eerst alleen hun stadion, ook al heeft Bayern er later (1925-1972) ook gespeeld. In 1972 verhuisden beide clubs naar het nieuwe Olympiastadion, maar toen 1860 in de jaren tachtig aan lagerwal raakte, werden de wedstrijden weer aan de Grunwalderstrasse gespeeld (1981-1995). Gezien 1860 opnieuw in de problemen zit, weerklinkt nu bij de fans de roep om opnieuw in het oude en kleinere stadion te gaan spelen.
Over land and sea

hgrm

Sterker nog: (even uit het hoofd) het is in de jaren 20 gebouwd door en voor 1860 München. Later is het -toen de club weer eens financieel aan de grond zat- verkocht aan de gemeente. 

Voor het ontstaan van de Bundesliga waren 1860 en Bayern gelijkwaardig (en zeker niet zo dominant als Bayern nu) maar toch redelijk succesvol. In de jaren 60 werd 1860 nog een keer landskampioen geworden en heeft het de finale van de ECII verloren van West Ham. Toen de Bundesliga werd gestart, mocht er maar één team per stad meedoen en viel de keuze op 1860, dat op dan moment succesvoller was dan Bayern. Bayern promoveerde overigens een jaar later.

Tot het gereed komen van het Olympiastadion in 1972 hebben 1860 en Bayern beide in het Grünwalder Stadion gespeeld. Daarna heeft Bayern doorlopend in het Olympiastadion (en later de Allianz Arena) gespeeld. Bayern groeide uit tot de absolute topclub van Duitsland (50% van alle titels in de laatste 30 jaar ofzo), 1860 zakte weg tot zelfs de Bayernliga (destijds niveau 3), waarna de club weer teruggekomen is in de Bundesliga en nu dus opnieuw wegzakt.
Als 1860 in de Bundesliga speelde, deden ze dat meestal in het grote stadion (Olympia of Allianz) maar soms ook in het Grünwalder. In de lagere divisies speelden ze meestal in het Grünwalder, behalve de laatste tijd in 2. BL.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen