Champions League 2008-2009

Gestart door Stadionhopper, okt 21, 2008, 20:03:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

spons

en dan te bedenken dat die messi bijna bij heerenveen had gespeeld
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Hielke

Citaat van: hgrm op mei 27, 2009, 14:09:23Ik vind juist dat Barcelona ontzettend gehyped wordt hier in Nederland.

Een hype vind ik het mooi maken van iets dat niet zo heel bijzonder is. Daar hou ik helemaal niet van. Maar dit Barcelona is in goede doen in staat tot het spelen van weergaloos voetbal. Dat is in mijn ogen geen hype, maar een feit. Als alle NOS-commentatoren FC Omniworld met superlatieven in de kunstsfeer bestoken, dan zou ik van een hype willen spreken.

TeeZee

Er spelen meerdere ploegen goed voetbal, maar niet bij alle ploegen wordt daar zo hysterisch over gedaan. Er is in de voetbalwereld sprake van een aantal zeer hardnekkige stempels: Barca speelt het mooiste voetbal, Ajax is een goede tweede, Italianen spelen countervoetbal, PSV is een goede tweede en op Anfield is de beste sfeer.

spons

nou moet ik zeggen dat Real Madrid - Barcelona van Barcelonakant wel het mooiste voetbal is dat ik dit seizoen ( helaas op de tv ) heb gezien.

nog zo'n hardnekkig cliche : Feyenoord speelt werkvoetbal. Was het maar waar. werkten ze maar eens dat luie zooitje
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

TeeZee

Citaat van: spons op mei 27, 2009, 15:09:49
nou moet ik zeggen dat Real Madrid - Barcelona van Barcelonakant wel het mooiste voetbal is dat ik dit seizoen ( helaas op de tv ) heb gezien.
Ik heb er fragmenten van gezien en vond het tempo stiekem aan de lage kant, bovendien viel Madrid me erg tegen met het stilstaande voetbal. Overigens won Liverpool ook "gewoon" met 4-0 van Madrid. Eerlijk gezegd heb ik van die ploeg het beste voetbal (in mijn ogen, is verder geen feit) gezien dit seizoen. Ik hou er namelijk ook van als het voetbal snel wordt gespeeld. Aanvallen over 26 schijven vind ik persoonlijk eindeloos gebrei.

spons

Alleen weinig effectief dat Liverpool, opnieuw een seizoen zonder prijzen. Arsenal speelt ook mooi voetbal maar wint ook niets. Barcelona ( voor de verkeerde verstaander ik ben absoluut geen supporter van deze club ) combineert mooi voetbal met het winnen van prijzen
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Joost

Citaat van: Hielke op mei 27, 2009, 14:59:52
Een hype vind ik het mooi maken van iets dat niet zo heel bijzonder is. Daar hou ik helemaal niet van. Maar dit Barcelona is in goede doen in staat tot het spelen van weergaloos voetbal. Dat is in mijn ogen geen hype, maar een feit. Als alle NOS-commentatoren FC Omniworld met superlatieven in de kunstsfeer bestoken, dan zou ik van een hype willen spreken.
De enige wedstrijd die ik dit seizoen van Barcelona heb gezien was de tweede halve finale in de CL. Naar ik heb begrepen had Chelsea in de eerste wedstrijd Barcelona totaal ontregeld zonder zelf aan te vallen. In de tweede wedstrijd speelde Chelsea Barcelona van de mat. Je kan het verdedigend noemen maar vanuit die strak georganiseerde defensie werden wel talloze kansen gecreeerd. het lag slechts aan het matige afronden dat Barcelona er geen oorwassing kreeg. De eerste nota bene halve kans gaat er dan nog in ook.

Aangezien ik Manchester United qua defensie minstens zo goed acht als Chelsea en Man Utd daarnaast wel beschikt over spitsen die een bal in het net kunnen schieten verwacht ik een bijzonder eenzijdige ontmoeting die de Engelsen met minstens 4-0 gaan winnen. Vooruit Messi mag in de laatste seconde het orgamse van Frank Snoeks compleet maken; 4-1.

Hielke

Citaat van: TeeZee op mei 27, 2009, 15:12:04Overigens won Liverpool ook "gewoon" met 4-0 van Madrid.

Barcelona of Madrid, dat is dit seizoen nogal een verschil gebleken. Zoals spons al aangaf werd Madrid in eigen huis, met name voor rust, werkelijk gefileerd. In de Rijkaard-tijd heb ik Barcelona in Camp Nou in actie gezien. Toen was ik onder de indruk, vooral van de man die toen een exacte kopie van de handsgoal van zijn beroemde landgenoot produceerde. Dit seizoen heb ik Barça meerdere malen op televisie gezien, en het is echt nóg een completer, sneller en onberekenbaarder team dan destijds. 

Manchester vind ik dit seizoen iets minder imposant spelen dan vorig seizoen. Iets wisselvalliger ook. Ik denk dat het verschil vanavond niet zo groot zal zijn.

TeeZee

Citaat van: Hielke op mei 27, 2009, 16:14:17Dit seizoen heb ik Barça meerdere malen op televisie gezien, en het is echt nóg een completer, sneller en onberekenbaarder team dan destijds.
Maar in hoeverre is je blik onbewust gekleurd? Barcelona heeft dit stempel nu eenmaal, je verwacht "mooi" voetbal en daardoor ga je dingen misschien uitvergroten die niet overdreven groot zijn. Ik zeg nergens dat Barcelona slecht is of dat ik ze niet mooi vind voetballen, maar laten we wel objectief blijven. Man Utd is net als Barcelona prima in staat om een leuke pot voetbal op de mat te leggen.

HJanneman

Het verschil vind ik vooral dat Man United als team heel groots is(met natuurlijk spelers die er bovenuit steken: Van der Sar, Vidic, Ferdinand, Rooney, Ronaldo, waarvan ik dus drie verdedigende spelers noem), maar dat Barca individueel grootser is: het is individualistischer, speelser, creatiever..
Man United is eerder een geoliede machine waarin het positiespel geperfectioneerd is, en dat is mooi om te zien en absoluut knap om zo goed uit te voeren, maar die ene solo van Messi blijft toch langer in je geheugen hangen dan al die snelle counters.
Zoals Messi, Henry, Xavi en Iniesta spelen, dat is een manier van spelen waar je als kind toch van droomt?

Joost

Citaat van: HJanneman op mei 27, 2009, 20:34:57
Het verschil vind ik vooral dat Man United als team heel groots is(met natuurlijk spelers die er bovenuit steken: Van der Sar, Vidic, Ferdinand, Rooney, Ronaldo, waarvan ik dus drie verdedigende spelers noem), maar dat Barca individueel grootser is: het is individualistischer, speelser, creatiever..
Man United is eerder een geoliede machine waarin het positiespel geperfectioneerd is, en dat is mooi om te zien en absoluut knap om zo goed uit te voeren, maar die ene solo van Messi blijft toch langer in je geheugen hangen dan al die snelle counters.
Zoals Messi, Henry, Xavi en Iniesta spelen, dat is een manier van spelen waar je als kind toch van droomt?
Je bedoelt dat zinloos rondspelen? Het is werkelijk slaapverwekkend.

Han

Citaat van: HJanneman op mei 27, 2009, 20:34:57Zoals Messi, Henry, Xavi en Iniesta spelen, dat is een manier van spelen waar je als kind toch van droomt?

Ik zie toch liever het messcherpe voetbal waarmee de kortste weg naar het doel wordt gevonden, niet te verwarren met kick 'n' rush.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

HJanneman

Citaat van: Han op mei 27, 2009, 22:53:46
Ik zie toch liever het messcherpe voetbal waarmee de kortste weg naar het doel wordt gevonden, niet te verwarren met kick 'n' rush.

Heeft ook absoluut zijn charme.
Aan het begin van het seizoen heb ik me tijdens Liverpool-Standard, toen Liverpool niet geweldig speelde(en Standard wel), ook al verbaasd hoe snel die gasten in 5 passes over de grond van de ene naar de andere kant kwamen.
Dat heeft ook een meer positieve invloed op de sfeer op de tribunes trouwens dan wanneer een ploeg er 4/5 keer zoveel passes meer over doet.
Maar als jong mannetje op het schoolplein droom je van dribbels en een omhaal in de kruising.

Barcelona was trouwens de terechte winnaar en ik vond Snoeks niet overdreven pro-Barca, de broek leek eerder op de enkels te gaan bij ieder balcontact van Ronaldo in de eerste tien minuten.

Han

Citaat van: HJanneman op mei 27, 2009, 23:09:07Maar als jong mannetje op het schoolplein droom je van dribbels en een omhaal in de kruising.

Toen ik met mijn oudere broertje in Zwolle voetbalde in onze achtertuin was hij Eusebio van Portugal en hij droomde van een omhaal in de kruising na een dribble. Ik was echter afwisselend doelman Yashin van de CSSR of Gilmar van Brazilië; en dus zijn nachtmerrie.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Houseman

Citaat van: TeeZee op mei 27, 2009, 14:13:42
Op voorhand wordt er al voor mij bepaald dat als Barcelona niet wint, "het voetbal verloren heeft". Dat soort subjectieve nonsens doet zowel mijn maag- als darminhoud uit mijn oren komen.

Gelukkig maakte Ronald Koeman de opmerking op de valreep nog eventjes: 'een overwinning voor het voetbal'.