Hoofdmenu

Persparanoia

Gestart door TeeZee, jan 21, 2009, 14:35:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hgrm

Vrije journalistiek die betaald wordt uit advertenties is natuurlijk ook een contradictio in terminis. En dat is op zich ook niet eens zo erg, zo lang het publiek dat maar beseft en onderscheid kan maken tussen feiten en meningen. En daar wringt volgens mij nu precies de schoen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Hielke

Wat dat betreft moet ik wel zeggen dat VI de laatste tijd een goede weg is ingeslagen door de serieuze onderzoeksjournalistiek (weer) wat nadrukkelijker een plaats in het blad te geven. Sportweek is zoals eerder vermeld puur op amusement gericht.

Om dan terug te komen bij het begin van dit topic: de verhalen over Gertjan Verbeek zijn volkomen eenzijdig, want door middel van informatie vanuit spelerskringen in elkaar gezet en zonder wederhoor bij Verbeek zelf. Op zich is dat inderdaad geen probleem, zolang iedereen beseft dat het hier niet om de feiten gaat maar om een beeld vanuit één bepaalde hoek.


Batflyer

Citaat van: Houseman op jan 23, 2009, 07:57:57
De journalist kan toch weigeren om die pittige uitspraken te verwijderen? Dan had die voetballer dat maar niet moeten zeggen. Wat je nu aanhaalt is nou juist het perfecte voorbeeld. Als men die uitspraken niet verwijdert krijgt VI geen interview meer. Dus verwijderen ze het maar. 10 jaar geleden gebeurde dat niet hoor.

Dat is dus precies wat ik bedoel. De club kan tegenwoordig beslissen wat wel en niet in een interview komt te staan. In mijn ogen is dat wat anders dan dat journalisten niet proberen om kritisch te zijn en voetballers met zijden handschoentjes behandelen.
Laatste nieuwe ground:
San Siro (15 februari 2012, AC Milan v Arsenal 4-0)

Volgende nieuwe ground:
Veltins Arena (6 november 2012, Schalke 04 v Arsenal)

Houseman

#18
Citaat van: Batflyer op jan 23, 2009, 13:24:47
Dat is dus precies wat ik bedoel. De club kan tegenwoordig beslissen wat wel en niet in een interview komt te staan. In mijn ogen is dat wat anders dan dat journalisten niet proberen om kritisch te zijn en voetballers met zijden handschoentjes behandelen.

Onzin. Als de VI wil kan men gewoon een interview ongeauthoriseerd plaatsen. Je denkt toch niet dat de Volkskrant een interview nog ter controle naar de geinterviewde stuurt? De club beslist niets, de VI doet dit omdat men een goede relatie wil onderhouden.

Batflyer

Citaat van: Houseman op jan 23, 2009, 13:32:12
Onzin. Als de VI wil kan men gewoon een interview ongeauthoriseerd plaatsen. Je denkt toch niet dat de Volkskrant een interview nog ter controle naar de geinterviewde stuurt? De club beslist niets, de VI doet dit omdat men een goede relatie wil onderhouden.

Tuurlijk kan VI dat gewoon doen, maar dan krijgen ze wel een probleem met de club. Doordat de VI een goede relatie wil houden heeft de club een zekere 'macht' om te bepalen wat er uit het interview moet worden gehaald.
Laatste nieuwe ground:
San Siro (15 februari 2012, AC Milan v Arsenal 4-0)

Volgende nieuwe ground:
Veltins Arena (6 november 2012, Schalke 04 v Arsenal)

Joost

Citaat van: Breda op feb 25, 2009, 20:58:39
Ik weet dat veel van de forumleden hier niet erg grote voorstanders zijn van de VI, maar het nieuwe nummer is niet te missen... er staat echt een geweldig grappig interview in met Ad van de Wiel, voormalig spits van RKC, Willem II, Turnhout, Den Bosch en Volendam. Een erg kleurrijke figuur!
Dan zal ik dat, net als met ieder fatsoenlijk artikel, wel lezen tijdens het boodschappen doen.

TeeZee

Citaat van: Breda op feb 25, 2009, 20:58:39
Ik weet dat veel van de forumleden hier niet erg grote voorstanders zijn van de VI
De VI is de laatste maanden juist heel lezenswaardig, met heel veel historische verhalen. VI is er echt significant op vooruit gegaan, al is het hier en daar om commerciele redenen wat oppervlakkig en is de toto TE aanwezig.

Hugo

Citaat van: Breda op aug 28, 2009, 14:11:05
In Noord-Ierland verleden week las ik een aardig artikel in The Times over een wel tamelijk bijzondere 'doing the 92':

http://www.timesonline.co.uk/tol/life_and_style/food_and_drink/article6802250.ece

Mooi dat ik vorige week met eigen ogen de lekkerste pie heb gezien........maar niet heb gekocht.

Rokerman

Toen ik nog actief voetbalde nam ik in elke kantine waar wij moesten spelen na de wedstrijd een broodje bal. Deze kregen overal een cijfer qua geur, smaak en prijs en zo hield ik een klassement bij welke gepubliceerd werd in het clubblad. HBC (Heemstede) had elk jaar de beste broodjes bal.....
FTM

Han

Via De Wereld Draait Door heb ik de afgelopen dagen met stijgende verbazing kennis genomen over de euforie rond het verslaggevende 'fenomeen' Erwin Wennemars. Van enige dosering lijkt geen sprake, noch bij de media noch bij Wennemars. Ik vond zijn  hysterie tijdens de prachtige race van Mark Tuitert zelfs een dissonant.

Misschien dat van deze ruwe diamant enige facetten bijgeslepen gaan worden om in de toekomst van aangename interpellatie sprake te doen zijn.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Peenvogel

Citaat van: Han op mrt 02, 2010, 22:26:35
Via De Wereld Draait Door heb ik de afgelopen dagen met stijgende verbazing kennis genomen over de euforie rond het verslaggevende 'fenomeen' Erwin Wennemars. Van enige dosering lijkt geen sprake, noch bij de media noch bij Wennemars. Ik vond zijn  hysterie tijdens de prachtige race van Mark Tuitert zelfs een dissonant.

Misschien dat van deze ruwe diamant enige facetten bijgeslepen gaan worden om in de toekomst van aangename interpellatie sprake te doen zijn.

Die Wennemars had bij mij afgedaan nadat ie zijn zoontjes tijdens een tv-programma een ajax-shirt had aangedaan. De hele familie is voor Feyenoord maar omdat zijn schaatsploeg ook aegon als sponsor had vond ie dit wel geinig.....voor eeuwig afgedaan in huize Peenvogel.