Werk in uitvoering

Gestart door Sebastiaan_W, apr 13, 2008, 09:52:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Joost

Citaat van: rrcg1899 op jan 29, 2016, 13:40:39
Vreemd, is er dan geen enkele kans meer dat er ooit nog profvoetbal wordt gespeeld in Haarlem ? Protesteert niemand hier tegen ? Dit is toch pure patrimoniumvernietiging ?

Natuurlijk kan er betaald voetbal gespeeld worden in Haarlem maar dan zal er wel van onderaf een club moeten komen die promoveert.

Het is heel zuur voor de supporters die hun club verloren hebben maar met gezond verstand wist iedereen dat het daar een aflopende zaak was. Ondanks dat het een grote stad was wist de club nauwelijks supporters te trekken en was ook het bedrijfsleven niet geinteresseerd in de club. Dan houdt het vanzelf een keertje op, net als in Apeldoorn en eerder in Amersfoort, Vlaardingen en bij FC Amsterdam.

De clubs had al jaren een van de laagste toeschouwersaantallen in het profvoetbal. Ik ben er eigenlijk wel zeker van dat ze onderaan die lijst staan als je naar het werkelijk aantal gaat kijken. Haarlem gaf altijd netjes iets door tussen 1500 en 2000 maar het werkelijk aantal was hooguit een derde daarvan.

Alleen een nieuw stadion had de club kunnen redden maar door de financiële crisis vond dat geen doorgang.


spons

Citaat van: Joost op jan 29, 2016, 15:13:33
Natuurlijk kan er betaald voetbal gespeeld worden in Haarlem maar dan zal er wel van onderaf een club moeten komen die promoveert.


Er is door Young Boys nog jarenlang betaald voetbal in Haarlem gespeeld :-)
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

hgrm

Haarlem is geen voetbalstad. Het is een ambtenarenstad. Net als bijvoorbeeld Leiden. En Den Haag eigenlijk ook, al kan Den Haag op grond van de grootte van de stad nog net een club onderin de eredivisie 'dragen'.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Jef400

Koninklijke HFC zou prima in de 2e divisie passen wat dan aan gaat. Aansluitend bij de toeschouwersaantallen van de oude HFC. Dat ligt volgens de gegevens van Joost en de huidige gegevens vrijwel gelijk.

hgrm

Voorafgaand aan EDO-SDO was ik vanmiddag nog even in het Haarlem-stadion. Hoewel het een hoog vergane glorie-gehalte heeft, is het nog niet dramatisch. De floodlights zijn onthoofd, de terracing achter één van de goals is weg maar de twee tribunes staan nog en de terracing aan achter de andere goal is ook nog intact. Wel is het dak van de kleine tribune van asbest ontdaan en gaat het geraamte van dat nog over is binnenkort ook verdwijnen.
Onder de hoofdtribune zit een partycentrum waarvan de eigenaar me wist te vertellen dat er momenteel geen plannen zijn om het stadion te slopen. Het veld en ook de bijvelden worden momenteel gebruikt door zaterdagclub FC Haarlem-Kennemerland, dat zich min of meer als opvolger van HFC Haarlem ziet.









Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Jehoentelaar

Ik wilde er gisteren ook naartoe gecombineerd met Koninklijke HFC - HSC'21. Uiteindelijk laten zitten vanwege de weersomstandigheden i.c.m. het overmatige gepuzzel om alles te kunnen doen met het OV. Binnenkort nog maar eens een poging wagen.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Jef400

Ik blijf me toch afvragen wat de Koninklijke HFC gaat doen. Uit de weinige gegevens die ik heb trek ik de conclusie dat de Spanjaardslaan 500 staanplaatsen te kort komt.

hgrm

Bij Kon. HFC staat een tribunetje van een paar 100 man en verder alleen maar staan om het veld. Voor wat er nu komt prima overigens. Er zijn plannen (al heb ik er al een tijd niks concreets meer over gelezen) om de oude tribune die ooit is afgebrand te gaan reconstrueren.

Ik zou me kunnen voorstellen dat HFC voor risicowedstrijden mochten die zich voordoen gaat uitwijken naar het oude Haarlem-stadion. Daar is ook segregatie mogelijk: HFC op de hoofdtribune, de tegenstander aan de (dan inmiddels onoverdekte) overkant.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Citaat van: Jampot op feb 22, 2016, 14:11:14
Ik blijf me toch afvragen wat de Koninklijke HFC gaat doen. Uit de weinige gegevens die ik heb trek ik de conclusie dat de Spanjaardslaan 500 staanplaatsen te kort komt.
Ieder veld waar je aan 4 kanten kan staan heeft toch wel 2000 plaatsen?

Jef400

Met iets van een verhoging wel ja. Ik vraag me af of dat op de Spanjaardslaan aanwezig is. Maar goed. Wat niet is, kan nog komen natuurlijk. Een paar traptreden leveren natuurlijk al wat plaatsen op natuurlijk.

hgrm

Is er niet. Kan ook maar beperkt. De lange zijde is niet eens verhard, maar maakt in de zomer deel uit van het cricketveld.
Aan één van de korte zijdes is wel ruimte.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

De publiekswissel

Citaat van: Joost op feb 22, 2016, 14:29:53
Ieder veld waar je aan 4 kanten kan staan heeft toch wel 2000 plaatsen?

Met de traditionele nieuwjaarswedstrijd staat er altijd een extra houten staantribune aan de lange zijde.
Dus dat zal geen probleem op gaan leveren. 
Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/

Jef400

Citaat van: hgrm op feb 22, 2016, 15:03:26
Is er niet. Kan ook maar beperkt. De lange zijde is niet eens verhard, maar maakt in de zomer deel uit van het cricketveld.
Aan één van de korte zijdes is wel ruimte.
In die zin heeft het wel wat weg van Stourbridge en de County ground in Northampton

FC_Emmen

Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

Nort

Citaat van: FC_Emmen op apr 01, 2016, 07:58:18
Woudenstijn wordt verbouwd komende zomer:
http://www.vi.nl/nieuws/ambitieus-excelsior-breidt-stadion-woudestein-uit.htm

Realistische plannen als je het mij vraagt. Het is ook ontzettend knap dat Excelsior met een zeer beperkte begroting toch zo vaak in de Eredivisie speelt.