Hoofdmenu

EURO 2020

Gestart door Jeje, mei 29, 2019, 10:35:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Joost

Citaat van: wekke op okt 17, 2019, 12:30:46
Wat een gedoe. België zit naar alle waarschijnlijkheid in Groep B en mag naar Kopenhagen en St Petersburg. Bij groepswinst worden dat eerst Bilbao en erna eventueel München. Worden we tweedes dan volgen Amsterdam en godbetert Bakoe.

Wel lastig om er op te anticiperen. Gewoon gokken op groepswinst en zo de follow your team te pakken denk ik.

Maar kaartjes lijken me nog het minste probleem.

Je kunt als supporters geen vaste locatie hebben van waaruit je reist.

Jef400

Denk dat je alleen maar in het vliegtuig zit.

Saltacampos

Ik vind dit echt een belachelijk systeem, een tornooi in één of twee (buur)landen is veel leuker en zorgt voor een unieke sfeer in het organiserende land en bij de supporters onderling.
Met dit systeem kelder je dat en maak je het lastiger voor mensen die het tornooi met hun land ter plaatse en live willen volgen.
Mij maakt het niet uit, landenwedstrijden interesseren me niet of nauwelijks, maar ik voel wel mee met mensen voor wie dat wel iets is.
Over land and sea

wekke

Citaat van: Joost op okt 17, 2019, 13:07:44
Maar kaartjes lijken me nog het minste probleem.

Je kunt als supporters geen vaste locatie hebben van waaruit je reist.

Mja mijn originele plan was 1 groepsmatch (Kopenhagen dan), halve finale en finale. Eens nadenken of ik die 8e finale en kwartfinale ook nog wil aanvragen.

spons

Citaat van: Joost op okt 17, 2019, 13:07:44
Maar kaartjes lijken me nog het minste probleem.

Je kunt als supporters geen vaste locatie hebben van waaruit je reist.

Juist wel, gewoon vanuit huis. Is een stuk makkelijker
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Joost

Citaat van: spons op okt 17, 2019, 16:45:52
Juist wel, gewoon vanuit huis. Is een stuk makkelijker

Maar voor sommige plekken ben je erg afhankelijk van vluchten. In mijn beleving is binnenlands openbaar vervoer altijd makkelijker.


Rob1977_PSV

Nederland wordt in groep C vrijwel zeker gekoppeld aan Oekraïne. Duitsland, Engeland, Spanje en Italië zijn eveneens gastland en daar kan Nederland als beste nummer 2 niet aan gekoppeld worden. Om groepshoofd te worden moest Oekraïne vanavond een punt halen tegen Servië en dat is gelukt in de 93e minuut.

Zou de 0-0 van gisteren daarom een strategische meesterzet geweest zijn....
Altijd in voor een mooie Europese trip met PSV of een ordinaire groundhop ergens in het wilde weg!

hgrm

Citaat van: Rob1977_PSV op nov 17, 2019, 21:45:04
Nederland wordt in groep C vrijwel zeker gekoppeld aan Oekraïne. Duitsland, Engeland, Spanje en Italië zijn eveneens gastland en daar kan Nederland als beste nummer 2 niet aan gekoppeld worden. Om groepshoofd te worden moest Oekraïne vanavond een punt halen tegen Servië en dat is gelukt in de 93e minuut.

Zou de 0-0 van gisteren daarom een strategische meesterzet geweest zijn....

Mooie theorie....maar ik denk dat ze gewoon niet goed genoeg zijn. En dat ligt vooral aan het middenveld.
De verdediging staat goed en er loopt voorin genoeg talent rond. Maar zodra het spel gemaakt moet worden, lukt het niet.

Eerlijk gezegd vind ik Frenkie de Jong net een witte Seedorf: OK bij zijn club, maar waardeloos in Oranje. Veel dribbelen, vertraagt het spel, is op zoek naar de steekpass die er niet is met als gevolg twee mogelijkheden: toch een tikkie breed of balverlies. Het enige dat nog ontbreekt om de analogie perfect te maken zijn een paar gemiste strafschoppen.

Ook de verdediging heeft te weinig opbouwend vermogen. Van Dijk is verdedigend één van de beste ter wereld en is een wapen bij spelhervattingen zodat je het gebrek aan opbouwend vermogen door de vingers kunt zien, de rest is verdedigend OK maar niet goed genoeg om weg te komen met zo weinig opbouwend vermogen.

Gevolg: breien, haken en borduren. Alles door het midden willen spelen. Langzame omschakeling. Gaten dichtlopen door met de bal te dribbelen. Zoeken naar de steekpass die niet is. En dat terwijl er voorin genoeg spelers lopen met snelheid èn een actie in de benen om de zijkanten te zoeken.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Sebastiaan_W

Citaat van: hgrm op nov 18, 2019, 09:49:03
Mooie theorie....maar ik denk dat ze gewoon niet goed genoeg zijn. En dat ligt vooral aan het middenveld.
De verdediging staat goed en er loopt voorin genoeg talent rond. Maar zodra het spel gemaakt moet worden, lukt het niet.

Eerlijk gezegd vind ik Frenkie de Jong net een witte Seedorf: OK bij zijn club, maar waardeloos in Oranje. Veel dribbelen, vertraagt het spel, is op zoek naar de steekpass die er niet is met als gevolg twee mogelijkheden: toch een tikkie breed of balverlies. Het enige dat nog ontbreekt om de analogie perfect te maken zijn een paar gemiste strafschoppen.

Ook de verdediging heeft te weinig opbouwend vermogen. Van Dijk is verdedigend één van de beste ter wereld en is een wapen bij spelhervattingen zodat je het gebrek aan opbouwend vermogen door de vingers kunt zien, de rest is verdedigend OK maar niet goed genoeg om weg te komen met zo weinig opbouwend vermogen.

Gevolg: breien, haken en borduren. Alles door het midden willen spelen. Langzame omschakeling. Gaten dichtlopen door met de bal te dribbelen. Zoeken naar de steekpass die niet is. En dat terwijl er voorin genoeg spelers lopen met snelheid èn een actie in de benen om de zijkanten te zoeken.

Komt de Jong niet tot zijn recht door de aanvallers die er bij Oranje in staan? Met van de Beek en de Jong heb je twee prima middenvelders. Wijnaldum is geblesseerd, maar ook een uitstekende middenvelder. de Roon kan mij in Oranje niet overtuigen.

Tegen de Noord-Ieren had Koeman juist moeten kiezen voor Weghorst of de Luuk de Jong, maar gaat zo schuiven dat Babel in de spits komt en Berghuis(die dit seizoen matig presteert) uit de hoge hoed tovert. Leuk dat hij Stengs en Boadu bij de selectie haalt, maar voor deze jongens is dit toch weer even schakelen.

Zwakte bij Oranje ligt juist voorin(Koeman kiest niet voor een echte spits op 9 en Babel vind ik erg wisselvallig) en op de rechtsback positie.

hgrm

Citaat van: Sebastiaan_W op nov 18, 2019, 14:09:14
Komt de Jong niet tot zijn recht door de aanvallers die er bij Oranje in staan? Met van de Beek en de Jong heb je twee prima middenvelders. Wijnaldum is geblesseerd, maar ook een uitstekende middenvelder. de Roon kan mij in Oranje niet overtuigen.

Tegen de Noord-Ieren had Koeman juist moeten kiezen voor Weghorst of de Luuk de Jong, maar gaat zo schuiven dat Babel in de spits komt en Berghuis(die dit seizoen matig presteert) uit de hoge hoed tovert. Leuk dat hij Stengs en Boadu bij de selectie haalt, maar voor deze jongens is dit toch weer even schakelen.

Zwakte bij Oranje ligt juist voorin(Koeman kiest niet voor een echte spits op 9 en Babel vind ik erg wisselvallig) en op de rechtsback positie.

Ben ik niet met je eens.
De enkele keer dat wel de zijkant werd gezocht, dan werd het meteen dreigend. Van de flanken heb ik toch diverse goede acties langs de verdediger gezien om vervolgens naar binnen te trekken en de achterlijn te halen. Dus daar lag het probleem niet. Het was het postbodevoetbal op het middenveld, het gedribbel en de pasjes breed over 5 meter waardoor de boel elke keer binnen de kortste keren werd dichtgelopen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Sebastiaan_W

Gelukkig hoeven we het ook niet met elkaar eens te zijn.

Jesse

Is er toevallig iemand die mij aan tickets kan helpen voor een wedstrijd in Amsterdam? Liefst categorie 3.

Rob1977_PSV

Alle aangevraagde wedstrijden toegewezen gekregen vandaag; poulewedstrijd drie in de Arena is al met een groepje gelukt en via de KNVB nu Nederland-Oostenrijk en de finale erbij gekregen.

Voor de finale was er een groter aanbod dan vraag en gezien de enorme supportersaantallen op eindtoernooien vind ik dat vrij bizar. Maar ik vind het wel best zo.
Altijd in voor een mooie Europese trip met PSV of een ordinaire groundhop ergens in het wilde weg!

Joost

Citaat van: Rob1977_PSV op jan 22, 2020, 20:04:23
Alle aangevraagde wedstrijden toegewezen gekregen vandaag; poulewedstrijd drie in de Arena is al met een groepje gelukt en via de KNVB nu Nederland-Oostenrijk en de finale erbij gekregen.

Voor de finale was er een groter aanbod dan vraag en gezien de enorme supportersaantallen op eindtoernooien vind ik dat vrij bizar. Maar ik vind het wel best zo.

Zo gek is dat niet hoor. Die follow your team kaarten zijn normaal heel leuk maar in deze opzet weet je pas een paar dagen van tevoren waar je heen moet. En dan maakt Boekarest of Glasgow nogal uit. Veel mensen zullen die optie dus niet gekozen hebben.