Hoofdmenu

Fotografie

Gestart door Maurice, dec 13, 2007, 14:15:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Sebastiaan_W

Waarschijnlijk een hele domme vraag, maar als ik mijn memorycard waar reeds foto's op staan in een andere camera doe, zou dit dan gevolgen kunnen hebben voor de foto's die reeds op de camera staan?

Kan ik tevens met een andere camera de foto's die reeds op de memorycard staan exporteren naar een pc?

Maroboduus

Citaat van: witte leeuw op aug 07, 2008, 08:27:58
Waarschijnlijk een hele domme vraag, maar als ik mijn memorycard waar reeds foto's op staan in een andere camera doe, zou dit dan gevolgen kunnen hebben voor de foto's die reeds op de camera staan?

Kan ik tevens met een andere camera de foto's die reeds op de memorycard staan exporteren naar een pc?

Het eerste deel van de vraag begrijp ik niet helemaal. Bedoel je of het gevolgen heeft voor de foto's op je memorycard? Voor de interne memorycard van je camera heeft het geen gevolgen, evenals voor de foto's op je externe memorycard. Je kunt die card in elke willekeurige camera steken en ze dan ook via die betreffende camera naar je PC exporteren. Voor zover ik weet heeft dat geen invloed op de kwaliteit of andere kenmerken van de gemaakte foto's.

hoevenen lion

Heb me vandaag een nieuw toestel gekocht.

Mijn vorig toestel was een Nikon Coolpic P1 en nu heb ik een Nikon Coolpix P5100 aangeschaft. Ben eens benieuwd. Ga hem morgen op antwerp testen.

Maurice

Dit is een tijd geleden. Lijkt me toch leuk om jullie op de hoogte te houden van m'n ontwikkeling. Ook omdat ik nu iets gemaakt heb wat enigzins aansluit bij de voorkeuren van dit forum.

Voor het vak documentair kregen we de opdracht een documentaire te maken over een persoon.


1.




2.




3.




4.




5.




6.




7.




8.




9.




10.




11.




12.




13.




14.




15.




16.




17.




18.




19.




20.




21.


hgrm

Leuk om weer eens wat van je te horen!
Helaas kan ik op mijn mobiele browser (sta nu in de tram opweg naar Lok Leipzig) alleen de nummertjes en niet de foto's zien, maar dat komt wel als ik morgen weer thuis ben.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

TeeZee

Een mooi document, dat zonder woorden een verhaal weet te vertellen. Op foto 3 zie ik allemaal Feyenoorders juichen, wanneer was dat dit seizoen?

Hoe reageerde Gerard eigenlijk op jouw verzoek dat je hem een tijdje wilde volgen en fotograferen? Hoe kies je zo iemand uit?

Overigens zie ik op foto 7 en 12 iets waar ik zelf veel mee worstel met mijn simpele compactdigi: overbelichting door verstrooiing van het licht t.g.v. vocht. Soms ontkom je er gewoon niet aan. HDR is zeker uit den boze?

ZZ

Wat was precies het verhaal dat je in je hoofd had om te vertellen, Maurice?

TeeZee

Het was vandaag zulk lekker weer (vooral ook voor foto's, vanwege de diepblauwe en zeer heldere lucht) dat ik besloot naar Meiendel te rijden, een duinnatuurgebied bij Wassenaar aan zee.








Maurice

Ongelooflijk, maar waar, #3 is dit seizoen gemaakt. De wedstrijd tegen PSV.

Gerard was heel blij met m´n aandacht. Overal waar we kwamen legde hij trots aan iedereen uit wat ik aan het doen was.
Tevens regisseerde hij zelf een serie. Een serie waar Gerard breed glimlachend met z'n duim in de lucht gefotografeerd wilde worden, vaak op een plaats die wat over hem zou moeten vertellen. Een vrij letterlijke benadering dus, die niet aansluit bij mijn beleving van fotografie. Zo wilde hij bijvoorbeeld gefotografeerd worden op het bordes van het Goudse stadhuis. "Die moet je als eerste foto gebruiken in je boek. Dan zien ze dat ik een echte Goudse jongen ben." En zo heb ik nog 12 foto's van plaatsen waar Gerard gefotografeerd wilde worden met z'n duim omhoog. Grappig boekje zou dat zijn.

In eerste instantie volgde ik hem om z´n Feyenoord supporter zijnde. En ook vanwege het milieu waarin hij zich bevindt. Heel interessant allebei. Pas later kwam daar zijn handicap bij. Die vond ik in eerste instantie zielig. Pas later begon ik daar doorheen te zien en zag dat hij eigenlijk een heel mooi leven heeft. Hij maakt er echt het beste van, ondanks al z'n beperkingen. Ik denk dat m'n boekje daarom ook over hoop gaat. Net als over omgaan met verandering en leven in een volkswijk.

Maurice

@Thom.

Mooi met licht en compositie gespeeld. De eerste twee foto´s geven je wel het gevoel dat je er zelf loopt.
De laatste is leuk, maar je kunt nog veel spannendere dingen met mensen doen wanneer je ze fotografeerd, maar weet niet of je daar naar op zoek bent.

TeeZee

Citaat van: Maurice op jun 07, 2009, 14:14:24De laatste is leuk, maar je kunt nog veel spannendere dingen met mensen doen wanneer je ze fotografeerd, maar weet niet of je daar naar op zoek bent.
Ik ben heel benieuwd wat jij gedaan zou hebben!

TeeZee

Voor bezitters van een Canon digi is dit misschien wel interessant: http://chdk.wikia.com/wiki/CHDK_in_Brief

Hack je Canon!

TeeZee

Sommige foto's vertellen een verhaal.


Sebastiaan_W

Citaat van: TeeZee op jul 05, 2009, 10:28:13
Sommige foto's vertellen een verhaal.


En hoe was je date?

Finniemc

Misschien dat het hier niet echt thuis hoort maar ik wil wel eens weten wat voor materiaal andere groundhoppers meezeulen.

Ik heb twee fototoestellen: een gewone digitale Panasonic Lumix DMC-TZ2 en een DSLR Nikon D-60.
Tot nu toe heb ik mijn Nikon nog niet mee naar een wedstrijd genomen omdat hij toch vrij groot is en ik bang ben dat ik er misschien niet mee binnen mag, heeft iemand daar ervaringen mee?