Hoofdmenu

Duitsland

Gestart door hgrm, feb 18, 2008, 23:23:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

ALenstra

Die creditcards heb je tegenwoordig in veel stadions. Ook bij clubs in het DEL ijshockey zie je het. Wat ook typisch Duits is dat je vaak statiegeld moet betalen op bekers.

3434

Ik vind het ook vervelend MAAR we moeten wel vermelden dat je zowel voor de kaart als voor de beker het statiegeld terugkrijgt! Wel leuk dat je de kaart kan teruggeven anders zit je na 1 groundhopseizoen met 20 betaalkaarten.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Bossche Bol

Citaat van: 3434 op mei 06, 2013, 16:21:04
Ik vind het ook vervelend MAAR we moeten wel vermelden dat je zowel voor de kaart als voor de beker het statiegeld terugkrijgt! Wel leuk dat je de kaart kan teruggeven anders zit je na 1 groundhopseizoen met 20 betaalkaarten.
ik heb nog wat van die kaarten liggen, op sommige 'staat' nog een klein bedrag.
Vind het wel leuk om zo'n kaart als souvenir te hebben.
Laatste nieuwe stadion: Städtisches Stadion an der Grünwalderstraße (Bayern München U19 - Viktoria Plzeň U19, 23-10-2013)

Saltacampos

Zal vanaf volgend seizoen voor de wedstrijden in het nieuwe stadion van KAA Gent ook met zo'n kaart te doen zijn.
Over land and sea

Terranova

Citaat van: 3434 op mei 06, 2013, 16:21:04
Ik vind het ook vervelend MAAR we moeten wel vermelden dat je zowel voor de kaart als voor de beker het statiegeld terugkrijgt! Wel leuk dat je de kaart kan teruggeven anders zit je na 1 groundhopseizoen met 20 betaalkaarten.

Dat klopt. Op zich is het best goed geregeld bij de meeste clubs, blijf het echter iets voor evenementen vinden en niet voor voetbalwedstrijden. Maar schijnbaar zijn dat tegenwoordig evenementen.
Ik heb er nog eentje van FC Koln liggen met wat euro's op. Daar hoef je overigens geen moeite te doen om snel van je geld af te komen bij die club. Dacht even dat ik in de CL was beland i.p.v. de 2. Liga.

Joost

Bij Roda hebben ze het systeem eruitgegooid door de vele problemen die er waren. Nu mag je met muntjes betalen.

Bij Alemannia gebruiken ze het ook niet meer sinds de Insolvenz.

Saltacampos

#531
Dit is de Sportplatz van Brix (Thüringen), een klein dorp dat indertijd vlakbij de grens van de DDR met West-Duitsland lag. Daarom wou de DDR-overheid in de jaren zeventig alle inwoners "delokaliseren", uiteindelijk heeft men daarvan afgezien. Geen idee of hier ooit een club heeft gespeeld, de Sportplatz stond in elk geval duidelijk bewegwijzerd in de omgeving. De rood-wit geschilderde doelpalen zag je in de DDR wel vaker.


Over land and sea

Joost

Fijne club toch dat Bayern Munchen;

CiteerUnmittelbar nach dem Insolvenzantrag im November 2012 sah es nach einem völligen Zusammenbruch aus. Zwar konnte die sofortige Einstellung des Spielbetriebs durch Spenden vermieden werden, doch musste ein Finanzloch von fast 2.5 Mio. Euro gestopft werden, um bis zum 18.5.2013 durchspielen zu können. Dies ist nur dank Uli Hoeneß und dem FC Bayern München, sowie unseren Sponsoren und Werbepartnern und engagierten Unternehmern eines Wirtschaftsausschusses, aber vor allem auch aufgrund von harten Einsparungen gelungen.
(uit open brief op website van Alemannia Aachen)

Its Matchday

Iemand die zeer recent RW Essen heeft bezocht?
Zaterdag ga ik op bezoek bij RW Oberhausen, maar voor die wedstrijd ga ik een bezoekje brengen aan de AufSchalke arena en RW Essen.
Ik ben namelijk benieuwd of het Georg Melches Stadion nog intact is...
@ViezeVis

Freekos79

Citaat van: Its Matchday op mei 23, 2013, 15:51:29
Iemand die zeer recent RW Essen heeft bezocht?
Zaterdag ga ik op bezoek bij RW Oberhausen, maar voor die wedstrijd ga ik een bezoekje brengen aan de AufSchalke arena en RW Essen.
Ik ben namelijk benieuwd of het Georg Melches Stadion nog intact is...

http://stadion-essen.de/multimedia/webcam_sparkasse_essen

Hier kun je de hoofdtribune iig nog zien, de rest lijkt weg.
Volgende wedstrijd: ?

Its Matchday

Citaat van: Freekos79 op mei 23, 2013, 15:54:05
http://stadion-essen.de/multimedia/webcam_sparkasse_essen

Hier kun je de hoofdtribune iig nog zien, de rest lijkt weg.

Thanx, ik wist dat een deel achter het doel sowieso weg moest ivm de bouw van het nieuwe stadion. Ik rijd er gewoon langs en zal zien wat er evt nog meer over is.
@ViezeVis

Nort

Citaat van: Its Matchday op mei 23, 2013, 15:51:29

Ik ben namelijk benieuwd of het Georg Melches Stadion nog intact is...

Ik ben er in december 2012 nog geweest, destijds stond de hoofdtribune en een tribune aan de korte zijde nog overeind. Daarbij stonden nog 3 lichtmasten overeind (waarvan er in 2 lichtmasten nog lampen zaten). Ik verwacht dat beide tribunes nog steeds overeind staan, aangezien deze niet in 'de weg' staan.


Terranova

De loting voor de play-offs voor drie plekken naar de 3. Bundesliga is bekend;

RB Leipzig - Sportfreunde Lotte
SV Elversberg - TSV 1860 Munchen II
Holstein Kiel - Hessen Kassel

Eerste wedstrijden a.s. woensdag. Returns op zondag.

Het vreemde is dat aan het begin van het seizoen gezegd werd dat de Regionalliga Bavaria 2 teams richting play-offs mocht sturen, maar dat blijkt nu ineens de Regionalliga Sud te zijn die er 2 levert.

Bossche Bol

Citaat van: Terranova op mei 27, 2013, 14:20:49
De loting voor de play-offs voor drie plekken naar de 3. Bundesliga is bekend;

RB Leipzig - Sportfreunde Lotte
SV Elversberg - TSV 1860 Munchen II
Holstein Kiel - Hessen Kassel

Eerste wedstrijden a.s. woensdag. Returns op zondag.

Het vreemde is dat aan het begin van het seizoen gezegd werd dat de Regionalliga Bavaria 2 teams richting play-offs mocht sturen, maar dat blijkt nu ineens de Regionalliga Sud te zijn die er 2 levert.
Loting is al ruim 2 weken bekend.
En het was aan het begin van het seizoen al bekend dat de Regionalliga Südwest (en niet Süd) 2 teams mocht sturen naar de play-off wedstrijden.
Laatste nieuwe stadion: Städtisches Stadion an der Grünwalderstraße (Bayern München U19 - Viktoria Plzeň U19, 23-10-2013)

hgrm

Klopt. Heeft er mee te maken dat de in de RL Südwest vertegenwoordigde bonden (Rheinland-Pfalz, Saarland, Baden, Würrtemberg en Hessen) bij elkaar veel meer clubs vertegenwoordigen dan de andere Regionalliga's.
Verder is er bepaald dat de nrs 1 en 2 van Südwest niet tegen elkaar mogen loten.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen