'Als de bal drijft...'

Gestart door Hielke, dec 06, 2008, 16:51:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hielke

Pikzwarte wolken raasden langs de hemel, op de snelweg naar Nijmegen was geen hand voor ogen te zien. Het Goffertpark stond blank met plassen tot aan de enkels en het bereiken van het stadion van NEC was een survivaltocht op zich. Op de droge tribune van De Goffert wist iedereen het zeker, NEC-Heerenveen (december 2007) zou worden afgelast. Het veld was al tijdens de warming-up volledig verzopen. De Belgische scheidsrechter, speciaal voor de gelegenheid overgekomen, was echter niet van plan zijn uitstapje door de omstandigheden te laten verstieren. 'Als de bal drijft,' antwoordde hij Gertjan Verbeek, op de vraag wanneer hij de wedstrijd aflast.   

Het werd een lachwekkende vertoning. Tweeëntwintig voetballers rolden en ploeterden door de bagger. De bal gleed soms meters en te ver door en bleef soms doodstil liggen, in een plas. Heerenveen was de gelukkigste en won met 0-1.






(feanfans.nl)

Met voetbal had het dus allemaal niets te maken, maar was een aparte belevenis. Ik ben benieuwd naar andere ervaringen met dit soort 'waterballetten'. 

Denniz1974

Dit doet me denken aan Feyenoord - FC Basel (09-11-2000). Een gigantisch waterballet wat eigenlijk nooit door had mogen gaan. Feyenoord won met 1-0 door een goal van Kalou. Erg veel weet ik er ook niet meer van ... is immers alweer 8 jaar geleden.

Nog wat langer geleden maakte ik twee afgelaste thuiswedstrijden mee: Feyenoord - PSV en Feyenoord - Go Ahead Eagles. In beide gevallen waren de stadionpoorten al open. Als ik me niet vergis was Feyenoorddoelman Ed de Goeij al zeer serieus bezig met zijn warming-up voor de wedstrijd tegen PSV. "Edje is een echte vent" rolde van de tribunes.

Stadionhopper

Bij mij komen 2 wedstrijden bovendrijven:

Perugia - PSV, voor en tijdens de wedstrijd kwam het met bakken uit de hemel, het veld was onbespeelbaar.

Sant Andreu - Ontinyent, hevig noodweer barste los boven Barcelona. Het kunstgrasveld lag helemaal onder water, toch werd er afgetrapt.

Zal binnenkort wat foto's plaatsen
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

TeeZee

http://www.sportwereld.nl/voetbal/jupilerleague/3325037/Stadion_VVV_onder_water_na_noodweer.html

Overigens is dit nog niets in vergelijking met wat er een paar jaar geleden met o.a. Hillsborough en Brunton Park aan de hand was.

Joost


spons

ik kan me van tv nog de europacupwedstrijden herinneren Bastia - PSV en Real Zaragoza - 020 en van nog langer geleden en alleen op archiefbeelden Feyenoord - Barcelona
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen