De Nederlandse Inglis

Gestart door TeeZee, jan 02, 2008, 22:14:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Han

Citaat van: Joost op apr 06, 2008, 01:03:10
Citaat van: Han op apr 05, 2008, 22:57:01
Wat wordt er in het boek geschreven over de ground van SC Erica/Sportclub Drenthe?. Waar lag dat? Ik ben er geweest in de tijd van Tonnie Rooskens en ik weet niet of het Zwartemeer, Erica of Klazinaveen was in die goelag-archipel daar. Het was een verschrikkelijk open permafroststadionnetje met een hoofdtribune en drie onoverdekte op meccano lijkende constructies. Van die open steigertribunes.

Staan er foto's in van De Vrolijkheid en Het Gemeentelijk Sportpark (Ceintuurban, Oosterenk) in Zwolle.

Moet ik het laten overkomen als ik qua fotografie met name geïnteresseerd ben in de verloren gegane bakjes van voor de grote schoonmaak in 1970?

1. Beide lagen in Klazienaveen. De hoofdtribune van het eerste stadionnetje is verplaatst naar het tweede en staat er nog steeds. Daarvan een foto. Tevens een foto van eerste stadionnetje met daarop in zwart-wit twee van de 'op mecano lijkende constructies'.

2. Van het Gemeentelijk Sportpark een foto van de oude hoofdtribune (fragment), van de nieuwe hoofdtribune (Johan Cruyff Tribune). Van de Ceintuurbaan een foto van de hoofdtribune genomen vanuit een positie achter het doel.

3. Foto's zijn niet groot van formaat logischerwijs maar van elk stadion is wel een (soms bescheiden) foto aanwezig. Dat betreft met grote regelmaat een foto waarop ook echt wat te zien is, een volledig stadion of een groot deel van het complex. Kan de bevestiging van een foto van het Velocitas in het Groninger Stadspark en van de oude tribune van Roda Sport jou helemaal over de streep trekken.

Bedankt voor je reactie. Ik denk te beschikken over de genoemde foto van het Gemeentelijk Sportpark in Zwolle. Ik ga dit boek dus gewoon laten overkomen om geheel blij verrast te worden met voor onmogelijk gehouden beelden. Bovendien dient dit soort initiatieven sowieso beloning te krijgen.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Rinus A.

Mooi boek geworden! De auteur komt volgende week vrijdag naar Schoonenberg voor een persoonlijke inspectie van de afgekeurde hoofd-tribune.

Mooie foto van de jongenstribune in extase, ik geloof op Oud-Monnikenkhuize.

Joost

Volgens mij heb ik een hiaat gevonden in het boek.

Tijdens een fietstochtje richting in het noorden kwam ik langs het veld van BSV Limburgia. De enige club in de regio ik nooit thuis zag spelen. Ik wist dat ze er een tribune hebben maar na deze van dichtbij gezien te hebben ben ik er vrijwel zeker van dat dit dezelfde Elascon tribune betreft die voorheen het stadionnetje aan de Venweg sierde.

TeeZee

Citaat van: Denniz1974 op jul 23, 2008, 22:09:39Joost, ik heb je opmerking even naar de auteur gemaild en hem gevraagd hier wat duidelijkheid over te geven. Zodra ik antwoord heb gekregen, post ik dat hier wel even.
De auteur heeft hier een account.

Joost

Citaat van: Denniz1974 op jul 23, 2008, 22:09:39
Citaat van: Joost op jul 23, 2008, 00:44:11
Volgens mij heb ik een hiaat gevonden in het boek.

Tijdens een fietstochtje richting in het noorden kwam ik langs het veld van BSV Limburgia. De enige club in de regio ik nooit thuis zag spelen. Ik wist dat ze er een tribune hebben maar na deze van dichtbij gezien te hebben ben ik er vrijwel zeker van dat dit dezelfde Elascon tribune betreft die voorheen het stadionnetje aan de Venweg sierde.

Joost, ik heb je opmerking even naar de auteur gemaild en hem gevraagd hier wat duidelijkheid over te geven. Zodra ik antwoord heb gekregen, post ik dat hier wel even.

Ik had Ferry gister al een mail gestuurd voordat ik het hier plaatste.

Maar helaas, een valse melding.

CiteerTijdens de vergadering van de raad van Brunssum, gehouden op 24 juni 1965 besloot de raad de reeds
bestaande tribune over een lengte van 40 meter te overkappen. Deze overdekte tribune bood plaats aan
ongeveer 800 toeschouwers. De totale kosten van dit werk werden begroot op ƒ 31.300,- waarvan
ƒ 24.000,- voor rekening van de gemeente kwamen en ƒ 7.300,- voor RKBSV. Daar tegenover stond                                                                                                   dat de jaarlijkse huurvergoeding aan de gemeente verhoogd werd van ƒ 600,- tot ƒ 825,-

RKBSV leverde haar aandeel in deze kosten door het te verrichten grondwerk en het leggen van de
fundering door de leden zelf te laten uitvoeren. Avond na avond werkte een aantal leden onder kundige
leiding (ook een lid) aan dit project. Een aannemersfirma stelde geheel gratis de benodigde machines                                                                                                  te hunner beschikking en zodoende kwamen alleen de materialen voor rekening van de vereniging.

De firma Elascon uit Leiden leverde en plaatste de overkapping

Blijft toch merkwaardig, zoveel Elascon-tribunes zijn er niet in Nederland en dat er nu eentje al stond bij een vierde klasser is zeldzaam toeval.

Denniz1974

Citaat van: TeeZee op jul 23, 2008, 22:10:33
De auteur heeft hier een account.

heb ik nog niet ontdekt ... wat is z'n schuilnaam dan ?

TeeZee

Ik bladerde gisteren weereens door het boek en stuitte op een luchtfoto van Stadion de Meer, uit de jaren '80. Het lijkt verdacht veel op een kleinere uitvoering van Molineux, het stadion van Wolverhampton Wanderers.

Hugo

Citaat van: TeeZee op okt 11, 2008, 08:57:52
Ik bladerde gisteren weereens door het boek en stuitte op een luchtfoto van Stadion de Meer, uit de jaren '80. Het lijkt verdacht veel op een kleinere uitvoering van Molineux, het stadion van Wolverhampton Wanderers.

Je doelt hier op de (banana)vorm van de tribunes?


TeeZee

Citaat van: Hugo op okt 11, 2008, 15:41:44
Je doelt hier op de (banana)vorm van de tribunes?
Ja, overigens is De Meer ondanks mijn 020-antipathie een stadion dat ik stiekem graag bezocht had.


De Meer


Molineux

TeeZee

Citaat van: Han op apr 11, 2008, 01:11:26Bedankt voor je reactie. Ik denk te beschikken over de genoemde foto van het Gemeentelijk Sportpark in Zwolle. Ik ga dit boek dus gewoon laten overkomen om geheel blij verrast te worden met voor onmogelijk gehouden beelden. Bovendien dient dit soort initiatieven sowieso beloning te krijgen.
Heb je het boek inmiddels besteld en binnen?

REF

Hallo,

Ik heb geen schuilnaam hoor...maar breng inderdaad verdomd weinig tijd door op forums. Ben nog zo'n "ouderwetse" papiervreter...!

Groet,

Ferry Reurink
auteur Het stadioncomplex

stadioncomplex@chello.nl

Ici c est Paris

Ging gisteren met de bus naar Nijmegen voor NEC-FC Utrecht, en vanaf de A50 keek ik over de vallei uit en zag ik een heuvel met 4 floodlights erop. Ik ga ervanuit dat dat de Wageningse Berg is. Zag er erg mooi uit, wil ik zeker nog eens gaan bekijken.

Stadionhopper

Citaat van: Ici c est Paris op dec 08, 2008, 18:25:27
Ging gisteren met de bus naar Nijmegen voor NEC-FC Utrecht, en vanaf de A50 keek ik over de vallei uit en zag ik een heuvel met 4 floodlights erop. Ik ga ervanuit dat dat de Wageningse Berg is. Zag er erg mooi uit, wil ik zeker nog eens gaan bekijken.

Dat is inderdaad de Wageningse Berg. Deze kun je zien liggen vanaf de A50, bij helder weer zelfs kun je m n hele tijd zien liggen, zelfs als je de Waal over gaat op de A50, dan kun je m in de verte ook zien liggen. Hij ligt er zo mooi op een heuvel langs het water.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Ici c est Paris

Citaat van: Dennis1981 op dec 08, 2008, 19:20:49
Dat is inderdaad de Wageningse Berg. Deze kun je zien liggen vanaf de A50, bij helder weer zelfs kun je m n hele tijd zien liggen, zelfs als je de Waal over gaat op de A50, dan kun je m in de verte ook zien liggen. Hij ligt er zo mooi op een heuvel langs het water.

We zaten gisteren met een strakblauwe lucht en heb de Berg een aardige tijd kunnen zien, alleen op een gegeven moment heb ik er niet meer naar gekeken..

Han

Ik vraag me af welk Nederlands stadion(s) ooit de beschikking had )hadden) over zitten en staan aan voor zijden. Vermoedelijk kwalificeert Het Oosterpark hier zich voor.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed