Adviezen & Aanbevelingen voor Ticketing

Gestart door Han, sep 10, 2008, 22:55:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

spons

Citaat van: hgrm op okt 21, 2019, 21:13:36
Elementaire psychologie. Als leden van je groep er door hun gedrag voor zorgen dat de hele groep wordt bestraft, krijg je sociale controle. Zo werkt het bijvoorbeeld in het leger ook. Je moet het alleen even volhouden, op zijn minst totdat de in principe goedwillenden door hebben dat ze niet de overheid de schuld moeten geven voor de straf, maar hun (kwaadwillende) groepsgenoten, dan begint het te werken.

Je moet er echter wel voor zorgen dat de kwaadwillenden (minstens) net zo hard getroffen worden als de goedwillenden. Oftewel: geen clubcard/combiregeling/whateversysteem dat alleen de goedwillende treft terwijl de kwaadwillenden het met gemak (en soms zelfs met steun van de club) weten te omzeilen.

Dus nogmaals volgens dit principe zouden we iedereen met een Marokkaanse achtergrond de toegang tot een winkelcentrum mogen ontzeggen ?
Pure discriminatie maar als het om voetbalsupporters gaat zou het mogen volgens jou ?
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

AthleticHolanda

Citaat van: hgrm op okt 21, 2019, 21:08:54
Ik rijd niet collectief op de snelweg, fangroepen gedragen zich wel als collectief.

Niet iedereen in een vak of stadion hoort toch per definitie bij een fangroep, en hoe wil je een fangroep überhaupt identificeren?

Collectief straffen is de grootste waanzin die er bestaat naar mijn mening. Onschuldigen straffen omdat men te incapabel is om de schuldigen eruit te vissen. Degenen die dit soort waanzin verzinnen zouden gestraft moeten worden.

Verder precies wat spons zegt.

Sociale controle afdwingen is veel makkelijker gezegd dan gedaan, ga jij dronken, doorgesnoven hooligans vertellen dat ze niet met stoeltjes mogen gooien? Of je doet dat niet en je bent mede schuldig?
Waanzin.

Koning Kriel

Citaat van: hgrm op okt 21, 2019, 21:08:54
Ik rijd niet collectief op de snelweg, fangroepen gedragen zich wel als collectief.

Dan wil ik wel eens weten hoe laat jij rijdt, dat je alleen op de snelweg zit.

Nort

Ik vind dat jullie allen een terecht punt hebben. Natuurlijk is het discriminatie om een groep uit te sluiten, zonder dat het individu er iets mee te maken heeft. Al gebeurd dat natuurlijk wereldwijd. Waarom mogen Nederlanders wel visa vrij de hele wereld overvliegen en een persoon uit Afrika of Zuid-Amerika niet. Dat is ook een soort van collectieve straf, die we wel weer prima vinden (en met een reden).

Een collectieve straf kan naar mijn inziens prima dienen als laatste redmiddel richting supporters en club dat ze hun gedrag moeten aanpassen. Qua dat betreft is het voorbeeld van Ajax wel echt zeer treffend en ik vind het echt stuitend dat Ajax supporters nu verbaasd gaan doen dat er eindelijk een keer een organisatie optreed.

De supporters hebben zich de afgelopen jaren herhaaldelijk nationaal en internationaal binnen én buiten het stadion misdragen. Diverse voorwaardelijke straffen en waarschuwingen van de UEFA zijn door de club niet opgepakt en hebben niet geleid tot extra maatregelen of zelfs uberhaubt een 'scherpe' veroordeling vanuit de club. Sterker nog, van de Sar zocht en zoekt enkel de media op om het slachtoffer te spelen van de maatregelen die een bestuur moet nemen om de openbare orde te waarborgen.

Feyenoord zat een x-aantal jaar geleden ook met het handen in het haar, omdat de UEFA met een vergrootglas keek naar elke scheet die er door Feyenoord supporters werd gelaten. Zij hebben, samen met de supporters, maatregelen genomen die misschien niet de publieksprijs winnen, maar er wel voor bijgedragen hebben dat Feyenoord niet is uitgesloten van Europees voetbal. Neem nu de voorronde tegen z'n Israëlische club, door goed te communiceren (lees; voorlichten, waarschuwen én vragen om goed gedrag) door zowel Feyenoord als diverse supportersclubs is de wedstrijd geruisloos verlopen, terwijl de media klaar stond om iedere schreeuw met 'joden' met factor 100 te vergroten.

ALenstra

Citaat van: ALenstra op okt 18, 2019, 12:19:26
Ik heb begrepen dat diezelfde avond Leyton Orient tegen jong Brighton & Hove Albion speelt voor de EFL-Trophy. Zijn alle Ajax fans die al reis en hotel geboekt toch niet voor niks naar Londen gekomen.
Wedstrijd zal een dag later gespeeld worden om een invasie van Ajax supporters te voorkomen.

Mokum1900

Waar je ook gaat ik volg je overal

ALenstra

Mooi zo. En Ajax gaat ook nog in beroep tegen de straf.

FCT1980

Citaat van: Mokum1900 op okt 25, 2019, 19:38:00
Ik zit gewoon op Stamford Bridge

Ik ook alleen een paar weken later ;)
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Kölsche Bosschenaar

Op 9 november speelt Stade Brest thuis tegen PSG. Helaas is het mij vanmorgen niet gelukt om tickets te bemachtigen voor deze wedstrijd. Weet iemand hoe het zit met de zwarte handel rondom het stadion bij Brest? Is er een reële kans om nog een ticket te kunnen kopen daar, of is dat vrij kansloos?
FC Den Bosch
1.FC Köln

Hugo

Citaat van: Kölsche Bosschenaar op okt 28, 2019, 14:35:12
Op 9 november speelt Stade Brest thuis tegen PSG. Helaas is het mij vanmorgen niet gelukt om tickets te bemachtigen voor deze wedstrijd. Weet iemand hoe het zit met de zwarte handel rondom het stadion bij Brest? Is er een reële kans om nog een ticket te kunnen kopen daar, of is dat vrij kansloos?

Ik ben nog nooit in Brest geweest en kan dus niet putten uit specifieke ervaring. Desondanks is mijn ervaring dat er in Frankrijk eigenlijk altijd een goede zwarte markt is, op basis daarvan denk ik dat je een reële kans maakt.

Mokum1900

weet iemand of er morgen kassaverkoop is voor  Rot weis Essen - Alemania Aachen morgen ? ik heb te lang getwijfeld voor online verkoop nu staan ze  er niet meer tussen :( , of deze wedstrijd uitverkocht ?
Waar je ook gaat ik volg je overal

ALenstra

Volgens de website van Rot Weiss Essen zijn er morgen vanaf 12.30 kassa's open.

Nickky

Ik ga het weekend van 13 december oa naar Charlton - Hull. Met m'n zoontje..

Nu heb ik met een klein glaasje rood in de hand, in eerste instantie, per abuis tickets besteld voor Charlton - Huddersfield. Lach maar.
Dit affiche is een paar dagen eerder, namelijk dinsdag 10 december. Heel verwarrend twee clubs beginnend met 'Hu.....'
Ik heb getracht de kaarten te annuleren, maar dat is niet gelukt.

Dus als iemand hier twee tickets wil voor Charlton - Huddersfield, 10 december, pb me maar.
Ik hoef er niets voor.

Joost

Citaat van: Nickky op nov 22, 2019, 00:36:38
Ik ga het weekend van 13 december oa naar Charlton - Hull. Met m'n zoontje..

Nu heb ik met een klein glaasje rood in de hand, in eerste instantie, per abuis tickets besteld voor Charlton - Huddersfield. Lach maar.
Dit affiche is een paar dagen eerder, namelijk dinsdag 10 december. Heel verwarrend twee clubs beginnend met 'Hu.....'
Ik heb getracht de kaarten te annuleren, maar dat is niet gelukt.

Dus als iemand hier twee tickets wil voor Charlton - Huddersfield, 10 december, pb me maar.
Ik hoef er niets voor.

Heb je al gebeld met Charlton om het uit te leggen?

Hugo

Citaat van: Kölsche Bosschenaar op okt 28, 2019, 14:35:12
Op 9 november speelt Stade Brest thuis tegen PSG. Helaas is het mij vanmorgen niet gelukt om tickets te bemachtigen voor deze wedstrijd. Weet iemand hoe het zit met de zwarte handel rondom het stadion bij Brest? Is er een reële kans om nog een ticket te kunnen kopen daar, of is dat vrij kansloos?

Is het nog gelukt in Brest?