Hoofdmenu

Vraag het maar...

Gestart door TeeZee, jun 30, 2008, 21:46:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Freekos79

Citaat van: Jef400 op sep 08, 2019, 16:37:44
Paar vragen over Royal Union Saint Galloise.

Is het waard om voor deze club een uur of 5 in de trein te zitten?
Kan ik daar aan de loketten een kaartje kopen?
Welke tribune kan ik het beste kopen?
Wat zijn jullie ervaringen?

Ik zit er over te denken om deze herfst er heen te trekken, maar ik wil geen falende vinck plaatsen ;-)

Absoluut de moeite waard.
Volgende wedstrijd: ?

Defender

Union is zeker de moeite waard !

Beste tribune om sfeer te beleven is de staantribune die aan lange kant vh veld is
Mooiste tribune is de beschermde aan de straatkant.

Met openbaar vervoer heb ik er 2x geweest en het was toch metro en bus nemen. Best op voorhand kijken naar dienstregeling voor zondagen.

Loketten normaal gezien wel open.
Geen risicovolk of risicomatchen als je hun kalender bekijkt.

Op gebiede van geen falende vinck, naar wat kijk je uit ?
- Stadion ? Faal je nooit daar
- Topmatch ? Wachten als het later in het seizoen om beslissende/rechtstreekse duels gaat, nu hebben ze buiten Leuven geen ploegen in de nabijheid of derby's

- Mijn ervaring : Ik ga jaarlijks, gewoon omdat het 'den Union' is, het is voor mij kortbij, het is volks en trouw publiek, het is de club met 3e meeste landtitels en paar aangename cafés en super clubhouse :) !
There are loads of Uniteds, lots of City's and Towns,
a good sprinkling of Wanderers and Rovers and even a few of Albions.

But there's only one Villa

hgrm

Hier sluit ik me van harte bij aan. Voor mij is Union de club die ik volg in België en overall staan ze ook in mijn top-drie. Alleen als SDO ooit Europees gaat spelen en Union treft, kom ik in gewetensnood....

Wat betreft de treinreis: Met de Thalys doe je Brussel-Zuid in een uur en drie kwartier en bij vroeg boeken is de Thalys best betaalbaar. De gewone Benelux-trein doet er ruim drie uur over; die anderhalf uur tijdwinst zouden mij de eventuele extra kosten wel waard zijn.

In Brussel zelf is het een kwartier mer de tram maar je kunt het ook in een half uur lopend doen, langs het Park van Vorst en het Dudenpark. Als je nog een kwartiertje doorloopt, kun je nog even een kijkje nemen in het stadion van Vorst, uit de categorie 'vergane glorie'.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

watergatehopper

Citaat van: hgrm op sep 08, 2019, 21:14:18
Hier sluit ik me van harte bij aan. Voor mij is Union de club die ik volg in België en overall staan ze ook in mijn top-drie. Alleen als SDO ooit Europees gaat spelen en Union treft, kom ik in gewetensnood....

Wat betreft de treinreis: Met de Thalys doe je Brussel-Zuid in een uur en drie kwartier en bij vroeg boeken is de Thalys best betaalbaar. De gewone Benelux-trein doet er ruim drie uur over; die anderhalf uur tijdwinst zouden mij de eventuele extra kosten wel waard zijn.

In Brussel zelf is het een kwartier mer de tram maar je kunt het ook in een half uur lopend doen, langs het Park van Vorst en het Dudenpark. Als je nog een kwartiertje doorloopt, kun je nog even een kijkje nemen in het stadion van Vorst, uit de categorie 'vergane glorie'.

Union is echt top inderdaad. Vorig jaar geweest. Ondanks dat mijn verwachtingen hoog waren zijn die toch nog overtroffen. Destijds was het stadion nog niet helemaal af maar kon ik afgezien van de hoofdtribune overal komen. Zorg dat je wel op tijd bent gezien je middels ID(niet vergeten!) geregistreerd wordt. Dit kan in een hokje op de korte zijde.

http://www.watergatehopper.nl/page/brussel-joseph-marienstadion
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Jeje

Ik ga eind november naar Borussia Mönchengladbach en op mijn kaartje staat dat deze ook geldt als vervoersbewijs in de VRR en NEW gebieden. Even snel gekeken welke regio's dat zijn, en kan van NEW geen hele duidelijk kaart vinden. Klopt het dat ik vanaf Venlo gratis de trein kan pakken naar Gladbach met mijn kaartje?

Ajacied


Klopt, Venlo (en Nijmegen en Arnhem ook) vallen onder VRR gebied.

Joost

#4731
Citaat van: Jeje op sep 10, 2019, 16:14:44
Ik ga eind november naar Borussia Mönchengladbach en op mijn kaartje staat dat deze ook geldt als vervoersbewijs in de VRR en NEW gebieden. Even snel gekeken welke regio's dat zijn, en kan van NEW geen hele duidelijk kaart vinden. Klopt het dat ik vanaf Venlo gratis de trein kan pakken naar Gladbach met mijn kaartje?

https://www.vrr.de/fileadmin/user_upload/pdf/fahrplan_und_mobilitaet/Schienenschnellverkehr_2019_web.pdf

En misschien nog handiger;
https://www.vrr.de/fileadmin/user_upload/pdf/service/downloads/tarifinformationen/verbundraum_2019.pdf

Jef400

Citaat van: Ajacied op sep 10, 2019, 16:21:54
Klopt, Venlo (en Nijmegen en Arnhem ook) vallen onder VRR gebied.
Zou dan wel doorrijden naar Kleve. Bus Nijmegen-Kleve is echt lang weet ik uit ervaring.

Ici c est Paris

Ik ben drie weken geleden naar Union geweest en het was de lange treinreis meer dan waard. Ik was jaren terug al eens in het stadion geweest maar zonder wedstrijd. Ik sluit me bij al het bovenstaande aan. En voor wat betreft de treinreis: Voor mij duurde die vier uur enkele reis maar je moet van de nood een deugd maken. Neem een boek mee of iets te Netflixen en je bent er voor je er erg in hebt.

Jeje


Jef400

Dank voor jullie informatie. Mooi verslag ook trouwens Ici c est Paris. Heb voor dit jaar een leuke financiele promotie gehad, dus dit moet er maar eens van gaan komen.

FCT1980

Zou voor de wedstrijd Lens - Chambly op dinsdag 3 december 4 kaarten aan het loket kunnen kopen?
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

ALenstra

Lijkt me wel. Datum van de wedstrijd kan nog veranderen als ik het goed heb.

FCT1980

Citaat van: ALenstra op sep 11, 2019, 16:23:13
Lijkt me wel. Datum van de wedstrijd kan nog veranderen als ik het goed heb.

Ok dank je.
Iemand een idee of er een grote kans is dat deze wedstrijd wordt verplaatst?
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Nort

Citaat van: FCT1980 op sep 12, 2019, 11:16:15
Ok dank je.
Iemand een idee of er een grote kans is dat deze wedstrijd wordt verplaatst?
Ik schat die kans heel laag in. Het is een doordeweekse speelronde en doordat de L2 voor 80% op vrijdag speelt, wordt er doorgaans niet geschoven.

Chambly is zo ongeveer de minst aantrekkelijke tegenstander en het is op een doordeweekse avond, dus de kassa's zullen open zijn en er zal genoeg plek zijn.