Ideeën combinatie voetbalwedstrijd/stappen

Gestart door red28, nov 06, 2018, 22:04:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

red28

Na legendarische weekenden in Liverpool (Everton) en Sheffield (The owls) willen mijn vrienden en ik een nieuwe Britse trip boeken in de eerste maanden van 2019.
Heb zelf al wel wat ideeën maar hulp is altijd welkom! Eventuele mogelijkheden die bij ons de revue zijn gepasseerd zal ik hieronder vermelden met een korte toelichting;

Glasgow Rangers
De meeste gasten, inclusief ik,  zijn nog nooit in Schotland geweest, an sich is dit al een goede reden. Daarnaast zijn de meeste jongens fanatieke supporters van FC Utrecht. All time Utrecht hero Mols heeft natuurlijk een prachtig verleden bij de Rangers......Helaas spelen de Rangers in de eerste maanden van 2019 niet tegen een aansprekende tegenstander en ben ik bang voor een gezapige sfeer.

Leeds United
Bekend vanwege de fanatieke aanhang en sfeervol stadion! Doen het momenteel erg goed in The Championship, daarom ook een interessante optie. Het uitgaansleven in Leeds is mij onbekend maar gezien de Noordelijke ligging zal het wel heerlijk ordinair zijn zoals ik gewend ben uit Liverpool ;)!

Omgeving Newcastle
Befaamd vanwege het uitgaan, iets minder vanwege hoogstaand voetbal...ach als er maar sfeer is! Newcastle United draait momenteel echt slecht, ook veel matige verhalen gehoord over sfeer. Middlesbrough-Leeds staat daarom hoger op mijn lijstje! Iemand verder ervaring met Middlesbrough?
Sunderland is bij mij verder ook geheel onbekend en draait momenteel dramatisch. Zag laatst ook een filmpje met heel veel lege stoelen, niet echt een interessante optie denk ik!

Second City derby
Top affiche. Echter hoe groot is de kans op kaartjes? Iemand connecties in Birmingham?

General info
Groep van 6 mannen
Leeftijd 24 - 29
Sfeer/krakkemikkige stadions gaat voor goed voetbal
Levendig/ordinair uitgaansleven is een must!
London = no go


Mensen die meedenken of op een andere manier input leveren; mijn dank is groot!

Cheers

Saltacampos

Waarom is London no go ?
Nochtans ook heel wat moois te zien daar of is het omwille van de prijzen ?
Over land and sea

red28

Citaat van: Saltacampos op nov 07, 2018, 14:48:38
Waarom is London no go ?
Nochtans ook heel wat moois te zien daar of is het omwille van de prijzen ?

De prijzen zijn inderdaad fors, al is dat niet het ergste. Persoonlijk ben ik niet zo kapot van zeer toeristische steden...
Je moet de weg echt goed kennen wil je niet keer op keer in clubs belanden vol andere Europeanen. Een weekend is te kort om een stad als London goed te leren kennen.

Daarnaast spreken juist de rauwe en gure steden, die je vaak noordelijker treft, mij veel meer aan. Echte Britten, echte pubs, normale prijzen...!


Joost

Dan kun je nog het best naar een kleinere provinciestad.

FCT1980

Birmingham, Leeds, Stoke, Blackburn en zelfs stadjes als Macclesfield, Southend enz zijn allemaal leuk om naartoe te gaan.
Londen is idd het minste van allemaal.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Hugo

Citaat van: red28 op nov 06, 2018, 22:04:53
Sfeer/krakkemikkige stadions gaat voor goed voetbal

Krakkemikkige stadions zijn er (bijna) niet meer in Engeland en Schotland, zeker niet in de hogere divisies, dan kan je beter naar Italië of Oost-Europa gaan. Ibrox, St. James Park of Elland Road zijn weliswaar lang in gebruik maar zeker niet vervallen.

red28

Citaat van: Hugo op nov 08, 2018, 17:03:09
Krakkemikkige stadions zijn er (bijna) niet meer in Engeland en Schotland, zeker niet in de hogere divisies, dan kan je beter naar Italië of Oost-Europa gaan. Ibrox, St. James Park of Elland Road zijn weliswaar lang in gebruik maar zeker niet vervallen.

True. Bedoelde meer de wat oudere stadions. In de lijn van Goodison Park en Hillsborough....
Waarschijnlijk gaat het Leeds United worden...denk dat je met de criteria oud stadion, fanatieke aanhang en leuke stad/nachtleven in Leeds goed aan je trekken komt!

Wat jullie?

Hugo

Citaat van: red28 op nov 08, 2018, 18:21:53
True. Bedoelde meer de wat oudere stadions. In de lijn van Goodison Park en Hillsborough....
Waarschijnlijk gaat het Leeds United worden...denk dat je met de criteria oud stadion, fanatieke aanhang en leuke stad/nachtleven in Leeds goed aan je trekken komt!

Wat jullie?

Je komt wel erg onzeker over nu je blijft vragen terwijl alle antwoorden gegeven zijn. Niet langer twijfelen, boek je vlucht en enjoy Leeds.

Ik ben afgelopen zomer met mijn dochter bij Leeds United geweest. Je kunt in ieder geval goed shoppen in de stad Leeds en bij het station zit een goede Indiër.
Een fotoimpressie: https://sites.google.com/site/cheeseanduniononline/Home/verslagen/leeds-elland-road-3

FCT1980

Ben met Villa bij Leeds geweest en stadion is echt prachtig. Viel me wel op dat het idd gewoon vrij oud is. Alleen die mega stand is nieuw, de rest is gewoon zwaar verouderd. Daarom vind ik Elland Road ook echt een parel. Onderschat stadion met fanatieke sfeer.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Erkaa

Citaat van: red28 op nov 08, 2018, 18:21:53
True. Bedoelde meer de wat oudere stadions. In de lijn van Goodison Park en Hillsborough....
Waarschijnlijk gaat het Leeds United worden...denk dat je met de criteria oud stadion, fanatieke aanhang en leuke stad/nachtleven in Leeds goed aan je trekken komt!

Wat jullie?

Prima stapstad.

Nik

Weet je al om welk weekend het gaat? Wellicht kun je Leeds nog combineren met een andere pot.

red28

Citaat van: Nik op nov 20, 2018, 08:55:16
Weet je al om welk weekend het gaat? Wellicht kun je Leeds nog combineren met een andere pot.

12 januari 2019. Leeds - Derby

Nik

Dan zou ik het zeker doen! Op zaterdag kun je nog mooi een andere pot meepakken. Sheffield United - QPR bijvoorbeeld.

Tribuneklanten

Ik heb misschien wel de 2 mooiste avonden stappen op een vrijdag en zaterdag avond in Oldham gehad.
Zou je vooraf niet denken, maar dat stadje is echt geweldig om uit te gaan.