Hoofdmenu

Duitsland

Gestart door hgrm, feb 18, 2008, 23:23:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Han

Ok en bedankt.

De huidige bak van Mainz riep dan weer de gedachte op hoe het daar ooit was maar dit is geen oproep. Ik google wel.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

And now for something completely different. De huidige coach van Borussia Dortmund was volgens mij ooit gelieerd aan het eerder genoemde Mainz. Ook naar verluid een ex-voetballer die niet extreem hoog gepresteerd zou hebben.

Mijn eerste kennismaking met hem was in de hoedanigheid van moderator op ARD of ZDF tijdens Euro 2008. Zeg ik dat goed?

Ik vond en vind hem een aangename verschijning. Hoe staat hij in Duitsland eigenlijk aangeschreven?
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

hgrm

Citaat van: Han op nov 28, 2009, 23:48:14
And now for something completely different. De huidige coach van Borussia Dortmund was volgens mij ooit gelieerd aan het eerder genoemde Mainz. Ook naar verluid een ex-voetballer die niet extreem hoog gepresteerd zou hebben.

Mijn eerste kennismaking met hem was in de hoedanigheid van moderator op ARD of ZDF tijdens Euro 2008. Zeg ik dat goed?

Ik vond en vind hem een aangename verschijning. Hoe staat hij in Duitsland eigenlijk aangeschreven?

Jürgen Klopp bedoel je. Staat in Duitsland goed aangeschreven. Exponent van de jonge aanstormende lichting, die met Mainz gestunt heeft door te promoveren naar de Bundesliga en dat met leuk voetbal. Bij Dortmund bleven de resultaten wat achter, maar nu lijkt Klopp het ook weer op de rails te krijgen.

Overigens is Thomas Tuchel, de huidige trainer van Mainz ook iemand om in de gaten te houden.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Han

Welke Duitse stadions zouden in hun huidige staat met terugwerkende kracht geprojecteerd kunnen worden op de seventies?.

Zou bv de ground van Eintracht Braunschweig daarvoor in aanmerking komen? Die lijkt mij onaangetast, waarbij ik de plastic zitjes in de Kurven voor de gelegenheid voor lief neem.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

hgrm

Citaat van: Han op mrt 13, 2010, 22:34:40
Welke Duitse stadions zouden in hun huidige staat met terugwerkende kracht geprojecteerd kunnen worden op de seventies?.

Zou bv de ground van Eintracht Braunschweig daarvoor in aanmerking komen? Die lijkt mij onaangetast, waarbij ik de plastic zitjes in de Kurven voor de gelegenheid voor lief neem.

Braunschweig is juist wel behoorlijk opgeknapt in de jaren 80/90. De Heimkurve is tegenwoordig overdekt.

Echt nog klassiek zijn onder andere:

* Niederrheinstadion, Oberhausen
* Hammer Strasse, Münster
* Böllenfalltor, Darmstadt
* Bruno Plache Stadion, Leipzig
* Tivoli. Aachen (Aachen II)
* Rosenau Stadion, Augsburg (weet niet wie/wat er nu speelt)
* Hafenstrasse, Essen (minus één inmiddels gesloopte tribune)
* Ellenfeldstadion, Neunkirchen
* Jahn Stadion, Regensburg
* Arminia-Stadion, Hannover (al is één kurve ten prooi gevallen aan wegverbreding)


En als één moderne(re) tribune geen bezwaar is:
* Wildpark, Karlsruhe
* Ludwigpark, Saarbrücken (inclusief niet-verharde terracing)
* Grünwalder Stadion, München
* Lohmühle, Lübeck
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Hugo

Citaat van: hgrm op mrt 13, 2010, 23:19:03
Braunschweig is juist wel behoorlijk opgeknapt in de jaren 80/90. De Heimkurve is tegenwoordig overdekt.

Echt nog klassiek zijn onder andere:

* Niederrheinstadion, Oberhausen
* Hammer Strasse, Münster
* Böllenfalltor, Darmstadt
* Bruno Plache Stadion, Leipzig
* Tivoli. Aachen (Aachen II)
* Rosenau Stadion, Augsburg (weet niet wie/wat er nu speelt)
* Hafenstrasse, Essen (minus één inmiddels gesloopte tribune)
* Ellenfeldstadion, Neunkirchen
* Jahn Stadion, Regensburg
* Arminia-Stadion, Hannover (al is één kurve ten prooi gevallen aan wegverbreding)


En als één moderne(re) tribune geen bezwaar is:
* Wildpark, Karlsruhe
* Ludwigpark, Saarbrücken (inclusief niet-verharde terracing)
* Grünwalder Stadion, München
* Lohmühle, Lübeck

Prima lijst. Met de opmerking dat Munster inmiddels ook een nieuwe hoofdtribune heeft. Het genoemde 70's gevoel overkwam mij op Schloss Herne dus die kan er eventueel ook bij. Plus Olympia Stadion, München en het Sportforum in Berlijn?

Hugo

Strakke actie van die Herta Ultra's na afloop van Hertha BSC - Nurnberg. Volgende week zal er wel weer zo'n schijnheilig spandoek met "Gegen Stadionverbote" hangen. Het valt mij op dat Sportschau hier normaal verslag van doet. Bij MoTD worden dergelijke zaken angstvallig buiten beeld gehouden.

Peenvogel

Citaat van: Hugo op mrt 14, 2010, 08:58:00
Strakke actie van die Herta Ultra's na afloop van Hertha BSC - Nurnberg. Volgende week zal er wel weer zo'n schijnheilig spandoek met "Gegen Stadionverbote" hangen. Het valt mij op dat Sportschau hier normaal verslag van doet. Bij MoTD worden dergelijke zaken angstvallig buiten beeld gehouden.

Ik ga binnenkort naar Hertha. Mijn ' geluk' kennende zal dat wel een wedstrijd zonder publiek worden, opgelegd door de DFB. Die weggooiert van een Charisteas was het die dit onheil over Hertha afriep.

Hugo

Citaat van: Peenvogel op mrt 14, 2010, 09:02:08
Ik ga binnenkort naar Hertha. Mijn ' geluk' kennende zal dat wel een wedstrijd zonder publiek worden, opgelegd door de DFB. Die weggooiert van een Charisteas was het die dit onheil over Hertha afriep.

Dit is inderdaad geluk voor jouw. Kan je die dag mooi naar een veel leukere club dan Hertha.

TeeZee

Citaat van: Breda op mrt 14, 2010, 11:46:57
Dat kun je dan ook nauwelijks een journalistiek programma noemen. Dat was in de tijd van Des Lynam al zo en dat is nu nauwelijks anders.
Als acties van supporters de moeite waard zijn komen die toch echt wel in beeld, zoals bijvoorbeeld die keer dat de Derbysupporters massaal in strandkleding naar het stadion kwamen. Ik denk dat het niet zo zeer is dat MOTD niet journalistiek zou zijn, maar dat MOTD een andere journalistieke keuze maakt. Ze kiezen voor het voetbal zelf en de liefde ervoor. Het is spijtig voor alle ultra's die zichzelf belangrijker vinden dan hun club en het spel, maar ik vind het een terechte keuze om het te negeren. Het moet om de sport gaan, de rest kan in programma's over politiek-maatschappelijke problemen.

Hugo

Citaat van: TeeZee op mrt 14, 2010, 11:51:26
Als acties van supporters de moeite waard zijn komen die toch echt wel in beeld, zoals bijvoorbeeld die keer dat de Derbysupporters massaal in strandkleding naar het stadion kwamen. Ik denk dat het niet zo zeer is dat MOTD niet journalistiek zou zijn, maar dat MOTD een andere journalistieke keuze maakt. Ze kiezen voor het voetbal zelf en de liefde ervoor. Het is spijtig voor alle ultra's die zichzelf belangrijker vinden dan hun club en het spel, maar ik vind het een terechte keuze om het te negeren. Het moet om de sport gaan, de rest kan in programma's over politiek-maatschappelijke problemen.

Gelukkig hebben ze bij MoTD amper last van Ultra's.

Anderzijds zie ik bij MoTD wel regelmatig stukjes over "Football in the community". Maar dat zal wel part of the deal zijn bij verkoop van de voetbalrechten.

TeeZee

Citaat van: Hugo op mrt 14, 2010, 12:04:21Anderzijds zie ik bij MoTD wel regelmatig stukjes over "Football in the community". Maar dat zal wel part of the deal zijn bij verkoop van de voetbalrechten.
Dat denk ik ook, al vind ik dat project een stuk beter te verteren dan het narcisme van de gemiddelde ultra. Overigens zou ik bij MOTD graag alleen maar samenvattingen zien en geen analyses. Wat dat betreft vind ik ons eigen Studio Sport op zondagavond nog het beste voetbalprogramma. Korte samenvattingen, alle doelpunten en weinig opsmuk. Ik kijk zelf nooit naar Sportschau en laat het aan anderen over om geheel ontopic daarover te verhalen.

Han

Citaat van: hgrm op mrt 13, 2010, 23:19:03
Braunschweig is juist wel behoorlijk opgeknapt in de jaren 80/90. De Heimkurve is tegenwoordig overdekt.

Bedankt voor het overzicht; ik constateer dat Braunschweig in elk geval wél haar vorm heeft behouden en het Rosenau Stadion van FC Augsburg vrijwel identiek lijkt aan de Sportschau uit de Seventies.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

hgrm

Klopt. Het stadion in Braunschweig vind ik er overigens niet op achteruit gegaan met de overdekking van de Heimkurve:



Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Han

Citaat van: hgrm op mrt 14, 2010, 22:52:18
Klopt. Het stadion in Braunschweig vind ik er overigens niet op achteruit gegaan met de overdekking van de Heimkurve[/img]

Ik wel; slechts een cosmetische ingreep om er de absolute Kurvenhorror mee te maskeren.

De enige acceptabele Kurven vormen een nietig segment van een schier oneindige cirkel; een nietige fractie van een taart ter grootte van een globe.

Ik roep het away end van het voormalige Zuiderpark  en de home end van Edgar Street in Hereford in herinnering; liefdevolle glooiingen, in scherp contrast met de pregnante Teutoonse pendanten.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed