Hoofdmenu

Cafebac on Tour

Gestart door cafebac, dec 04, 2012, 21:21:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cafebac

Het afgelopen anderhalf jaar ben ik echt actief aan het groundhoppen geslagen. Daarvoor met mijn eigen clubje al de meeste grounds in Nederland en een tiental in het buitenland gezien. Mede dankzij dit forum veel informatie op kunnen doen en nu wil ik graag de geïnteresseerden mee laten kijken met mijn bevindingen. Mijn belangrijkste bevinding is dat het Belgische stadionlandschap echt fantastisch is. Het ontbeert me aan tijd en zin om een eigen website op te zetten maar ik wil via dit topic graag mijn steentje bijdragen.
Persoonlijkvind ik het jammer dat de meesten in hun verslagen slechts een paar foto's tonen terwijl er veel meer te genieten is dan wat op die paar plaatjes past. Hoewel mijn camera en fototechnisch inzicht totaal in het niet vallen bij wat Georgesv op zijn website plaatst, ga ik voor min of meer dezelfde opzet via mijnalbum. De komende tijd zal ik hier een en ander uit het archief van het afgelopen anderhalf jaar posten, eerst de beelden van afgelopen zondag. De foto's zijn in oorspronkelijk formaat geüpload dus ook groter te bekijken.

Persoonlijk vind ik het belangrijk dat de supporters in het stadion voor wat sfeer zorgen, vandaar dat ik toch wel twijffelde om af te zakken naar de Provinciale afdeling om het Stade Buraufosse te bezoeken. Uiteindelijk bleek de trip ontzettend de moeite waard. Zo'n 100 toeschouwers op de hoofdtribune, 50 in de kantine, 20 op de andere lange zijde en ik op de schitterende korte zijde. Het water in het mos liep aan alle kanten in mijn schoenen maar wat een paradijs om slecht voetbal op een blubberveld te bekijken. Vier dorpsgekken op de lange zijde zorgden voor de sfeer.

http://www.mijnalbum.nl/Album=O4FQMELD

en de bewegende beelden:

http://youtu.be/D6rG6ESp4pY

georgesv

grappig, ik was er paar weken terug ook (foto's volgen binnen paar weken)
maar geen orkest te bespeuren dan. Welke match was jij er?

Joost

Mooie foto's.
Je had ook geen verkeerde uitgezocht qua stadion.

Nort

Mooie foto's, ik heb ze op het psv.netwerk ook al voorbij zien komen.

cafebac

Dank voor de complimenten!

George: Ik was er afgelopen zondag tegen Stade Disonais.

Breda: Ik zie wel waar ik de komende tijd uitkom, maar de prettige atmosfeer bij Tilleur beviel me zeker. Momenteel staan Olympic Charleroi, Berchem, Lyra en AA Gent vrij hoog op de verlanglijst. In de provincialen heb ik momenteel nog nergens écht mijn oog op laten vallen.

Joost

Citaat van: cafebac op dec 05, 2012, 12:17:38
Dank voor de complimenten!

George: Ik was er afgelopen zondag tegen Stade Disonais.

Breda: Ik zie wel waar ik de komende tijd uitkom, maar de prettige atmosfeer bij Tilleur beviel me zeker. Momenteel staan Olympic Charleroi, Berchem, Lyra en AA Gent vrij hoog op de verlanglijst. In de provincialen heb ik momenteel nog nergens écht mijn oog op laten vallen.
Het is twijfelachtig hoelang Lyra nog in het huidige stadion actief zal zijn dus goed dat je die hoog hebt staan.


georgesv

AA Gent past niet echt in dat rijtje maarkom :-)
nog enkele tips: Club Luik, RC Mechelen, Hasselt, Union, Zwarte Leeuw, Rupel Boom, ...

HRM1880

Citaat van: Joost op dec 05, 2012, 13:24:19
Het is twijfelachtig hoelang Lyra nog in het huidige stadion actief zal zijn dus goed dat je die hoog hebt staan.
Niet twijfelachtig. Op het einde van het seizoen moeten ze er uit. Althans dat wordt zo momenteel meegedeeld aan de jeugdspelers van Lyra.

Joost

Citaat van: HRM1880 op dec 05, 2012, 17:46:14
Niet twijfelachtig. Op het einde van het seizoen moeten ze er uit. Althans dat wordt zo momenteel meegedeeld aan de jeugdspelers van Lyra.
Het is en blijft België...

Nort

Zelf wil ik Lyra ook nog een keer bezoeken, maar het liefst met een dubbele wedstrijd in de buurt. Lyra speelt de rest van het seizoen al haar thuis wedstrijden om zondag 15:00, is er een mogelijkheid dat vanuit de 1ste klasse er wedstrijden naar de zondag avond verzet worden of ligt het speel programma in België al direct vast?

Joost

Citaat van: nort op dec 05, 2012, 21:58:56
Zelf wil ik Lyra ook nog een keer bezoeken, maar het liefst met een dubbele wedstrijd in de buurt. Lyra speelt de rest van het seizoen al haar thuis wedstrijden om zondag 15:00, is er een mogelijkheid dat vanuit de 1ste klasse er wedstrijden naar de zondag avond verzet worden of ligt het speel programma in België al direct vast?

Wanneer de playoffs beginnen heb je vast nog kans om een dubbel te doen.

cafebac

Citaat van: georgesv op dec 05, 2012, 13:27:28
AA Gent past niet echt in dat rijtje maarkom :-)
nog enkele tips: Club Luik, RC Mechelen, Hasselt, Union, Zwarte Leeuw, Rupel Boom, ...

Gent vind ik ook wel een mooie om mee te pikken voor het tegen de vlakte gaat.
Club Luik, Racing, Union en Boom heb ik overigens al bezocht, zal de foto's hier ook eens plaatsen.

Nort

Citaat van: Joost op dec 06, 2012, 00:41:56
Wanneer de playoffs beginnen heb je vast nog kans om een dubbel te doen.

Bedankt, dan zal ik daar op wachten!

Koning Kriel

Ook in de normale competitierondes zijn wedstrijden zondags om 18:00 of 20:30. Ik zou de kalender in de gaten blijven houden.

cafebac

14 oktober was ik bij FC Luik - Olympic Charleroi, twee diepgevallen clubs. Fascinerend wat een voetbalveleving er nog hing in Stade du Pairay, wat ook zeer de moeite waard is. Zeker met de aanloop per auto door de arbeiderswijken is het totaalplaatje compleet.

Enkele foto's zijn hier ergens al eens langsgekomen overigens.

http://www.mijnalbum.nl/Album=8C6IMC3J