Van pogo tot popo. Groundhop, sfeer en veiligheidsverslagen

Gestart door Van pogo tot popo, dec 13, 2018, 12:23:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

De publiekswissel

Mooie pot met alles erop en eraan!

Op de website van Beerschot staat: "Geen sportieve promotie voor Beerschot," wellicht weten ze meer?
Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/

wekke

Citaat van: FCT1980 op mrt 19, 2019, 10:31:47
Leuk verslag weer.
En geweldig dat Mechelen kampioen is geworden. Toch een cult club in België.

Bah, al dat gegeil op de KV is om te kotsen. De media en de KBVB zijn niet neutraal als het om KV Mechelen gaat en dat stoort enorm. Een gigantisch omkoopschandaal om de nek, maar heel België doet alsof er niets aan de hand is en de KBVB kennende gaan ze er goed vanaf komen.

Nort

Wanneer mogen we genieten van het veiligheidsverslag uit Alkmaar?

FCT1980

Citaat van: wekke op mrt 19, 2019, 11:47:52
Bah, al dat gegeil op de KV is om te kotsen. De media en de KBVB zijn niet neutraal als het om KV Mechelen gaat en dat stoort enorm. Een gigantisch omkoopschandaal om de nek, maar heel België doet alsof er niets aan de hand is en de KBVB kennende gaan ze er goed vanaf komen.

Dank aan je bloeddruk. Ik vind het mooi dat ze kampioen zijn geworden!
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Sebastiaan_W

Citaat van: Nort op mrt 19, 2019, 12:08:47
Wanneer mogen we genieten van het veiligheidsverslag uit Alkmaar?

Dat zijn de mooiste artikelen. Vooral het tenenkrommend slechte artikel over de verplichte buscombi die was opgelegd bij Telstar - Jong AZ.
Even een popiejopie artikel neerkwakken, maar niet toelichten waarom deze geheel terecht werd opgelegd.

FCT1980

Citaat van: Sebastiaan_W op mrt 19, 2019, 14:40:42
Dat zijn de mooiste artikelen. Vooral het tenenkrommend slechte artikel over de verplichte buscombi die was opgelegd bij Telstar - Jong AZ.
Even een popiejopie artikel neerkwakken, maar niet toelichten waarom deze geheel terecht werd opgelegd.

Waarom was dat terecht dan voor die paar supporters?
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Sebastiaan_W

Citaat van: FCT1980 op mrt 19, 2019, 22:36:17
Waarom was dat terecht dan voor die paar supporters?

Het seizoen ervoor was het vrij vervoer. Die avond hebben AZ supporters zich misdragen en zochten de confrontatie.
Toen bekend werd dat het een verplichte buscombi werd, haakten ze af. Een lokale driehoek schat van te voren een risico in en legt eventueel een sanctie op. De politie had signalen dat er wederom personen niet voor het voetbal zouden komen ,de gebeurtenissen van vorig seizoen en Jong AZ neemt nooit supporters mee naar uitwedstrijden(vorig seizoen naar Telstar om zich te misdragen) is het voor de lokale driehoek een makkelijke optelstom.

Door de misdragingen van deze groep zichzelf noemende AZ supporters vorig seizoen moesten de Telstar supporters op een maandagavond naar AZ ook met een verplichte combi.

Deze groep heeft de opgelegde combi geheel aan zichzelf te danken, dus de titel meest lachwekkende combi vind ik dan weer erg lachwekkend. Had dan in december een artikel over een lachwekkende combi geschreven. Door misdragingen van supporters van de tegenpartij wordt de andere partij gestraft.

Daarnaast is het ook zo dat er bij Telstar wedstrijden zijn zonder agenten. Het kan dus wel als je je maar gedraagt.

Joost

Citaat van: Sebastiaan_W op mrt 20, 2019, 09:25:41
Daarnaast is het ook zo dat er bij Telstar wedstrijden zijn zonder agenten. Het kan dus wel als je je maar gedraagt.

Dat is ook mijn ervaring. Zolang je je normaal gedraagt bij Telstar mag je er altijd met vrij vervoer naartoe.

FCT1980

Bedankt voor de uitleg Sebastiaan. Geheel logisch dat deze keuze is gemaakt.
Wij mochten dit seizoen met Twente ook op vrij vervoer naar Telstar en naast de supporters in het uitvak zaten er ook heel veel Twente supporters in de thuisvakken.
Zelf een mooie dag gehad in IJmuiden en bij Telstar (dankzij Olav).
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Jef400

Citaat van: Joost op mrt 20, 2019, 09:33:53
Dat is ook mijn ervaring. Zolang je je normaal gedraagt bij Telstar mag je er altijd met vrij vervoer naartoe.
Precies de reden dat ik me schaam voor het gedrag van enkele medesupporters (speelpleinterroristen mag je ze ook noemen) vorig seizoen. Wij hadden er ook een combi heen, je oogst wat je zaait.

Sebastiaan_W

Citaat van: Jef400 op mrt 20, 2019, 11:32:21
Precies de reden dat ik me schaam voor het gedrag van enkele medesupporters (speelpleinterroristen mag je ze ook noemen) vorig seizoen. Wij hadden er ook een combi heen, je oogst wat je zaait.

Tsja..... enkele Spartanen konden zich toen ook niet gedragen rondom de oefenwedstrijd begin 2018. Toen was Telstar zo gastvrij om ze rondom de wedstrijd in het supportershome toe te laten. Aantal Spartanen vonden het toen nodig om shawls van de muren te trekken, mee te nemen en als klap op de vuurpijl een eerbetoon van een overleden speler te vernielen.

Maar ja sommige zullen wel roepen: "normalisatie!". Normalisatie komt pas als supporters zich niet misdragen.

Voor jou en anderen is het ontzettend zuur dat er dan een verplichte combi wordt opgelegd. IK had dit vorig seizoen naar GAE(opgelegd n.a.v. ongereldheden bij GAE - De Graafschap) en de Graafschap(Graafschap supporter neergestoken na de heenwedstrijd in PO) uit. Ik begrijp de maatregelen vaak volkomen(bij GAE niet, omdat Telstar daar los van stond), maar het is soms wel lastig als je elders in het land woont en door toe doen van personen die zichzelf heel wat vinden te kampen krijgt met deze sancties.

Jef400

Ik was er helaas bij Sebastiaan. Wat dat betreft is een groot deel gewoon aan het eigen gedrag te wijten. En soms ook niet. Wat dat betreft blijf ik bij het op naam verkopen van tickets i.c.m. legatimatieplicht. Kun je prima overal binnen komen, tenzij naam en nummer op de zwarte lijst staan.


Jef400

Toch grappig om vanuit je eigen vak te zeggen dat je vocaal de baas bent.


Van pogo tot popo

Baseer het ook op wat ik zie. Een heel fanatieke groep links onder op de BenSide, maar met armgebaren, klappen etcetera weinig steun van de rest van de omliggende vakken. Maatjes van ons zaten lange zijde en vonden uitvak ook vocaal de baas. Al kan dat ook zijn door de wind die altijd door het stadion waait.