Hoofdmenu

Eerste divisie

Gestart door Sebastiaan_W, jan 08, 2013, 10:28:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

ðe waan

Citaat van: Langemannetje op mrt 25, 2013, 20:08:18
Beetje het FC Lienden verhaal. Een plaatselijke supermarkt en enkele andere sponsors die grof geld in de club pompen, een verzameling voetballers van ver buiten de regio waar de mensen uit Lienden vrij weinig mee hebben en op zondag nog geen 400 man langs de lijn. Ondanks behoorlijk wat media aandacht en, zeker dit seizoen, behoorlijke prestaties heeft Lienden blijkbaar ook geen bestaansrecht in de Topklasse zondag.

Tot een paar jaar terug leefde het best wel in Lienden en was er meestal ook behoorlijk wat publiek. Sinds het vertrek van Kraaij (die had kennelijk toch een soort magneetwerking) is het wel snel achteruit gegaan.

ALenstra

Citaat van: hgrm op mrt 25, 2013, 20:46:48

1982: Amersfoort en Vlaardingen
1992: Wageningen en Vlissingen
2011: Haarlem en RBC
2013: AGOVV en Veendam
Ik geloof dat FC Vlaardingen er in 1981 uitging. In 1982 ging wel FC Amsterdam eruit.

hgrm

Klopt, FC Amsterdam in 1982 en Fortuna Vlaardingen een jaar eerder.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

ðe waan

Maar FC Amsterdam ging dan weer niet failliet.

Cyclebob

Ik hoop voor Veendam dat ze er een mogelijk vinden om in de hoofdklasse te starten. De amateurploeg Veendam 1894 speelt onderaan 3e klasse zondag.
Qua groundhopping helaas nooit van gekomen om een wedstrijd bij SC Veendam te bezoeken.

FC Amsterdam heeft er door gebrek publiek in 1982 zelf de stekker uit getrokken?
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

ALenstra

Citaat van: Cyclebob op mrt 26, 2013, 19:32:43


FC Amsterdam heeft er door gebrek publiek in 1982 zelf de stekker uit getrokken?
Of beter gezegd: eigenaar Dé Stoop trok de stekker eruit. Wat wel begrijpelijk was aangezien er op het bijveld van het olympisch stadion slechts een handjevol mensen kwam kijken.

ALenstra

Citaat van: ðe waan op mrt 26, 2013, 19:16:46
Maar FC Amsterdam ging dan weer niet failliet.
Vllaardingen ook niet als ik me niet vergis. Ik meen dat ze tegen het einde van het seizoen 80-81 de beslissing namen om te stoppen. Het seizoen hebben ze daarna afgemaakt. Hun laatste wedstrijd was FC VVV uit en het Venlose publiek scandeerde tijdens de wedstrijd "hiha werkeloos".

Cyclebob

Toen SVV in 1991 ging fuseren met Dordrecht'90 was dat voor de meeste Schiedammers ook het einde van de betaald voetbalclub.
Ben zelf nooit een van de hooguit 10 geweest die dat jaar daarop in Dordt is wezen kijken.
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Ajacied

Citaat van: Cyclebob op mrt 26, 2013, 19:32:43
Ik hoop voor Veendam dat ze er een mogelijk vinden om in de hoofdklasse te starten. De amateurploeg Veendam 1894 speelt onderaan 3e klasse zondag.
Qua groundhopping helaas nooit van gekomen om een wedstrijd bij SC Veendam te bezoeken.

FC Amsterdam heeft er door gebrek publiek in 1982 zelf de stekker uit getrokken?

Veendam in de hoofdklasse zou leuk zijn, regionale derby met Nieuw Buinen.

3434

Zo zijn er in België tientallen voorbeelden. Zelfs in 2de nationale zijn er clubs die met moeite aan 500 betalende toeschouwers komen en waar 1 grote sponsor of meerdere kleintjes een enorm bedrag elk jaar toesteken. Akkoord er zal veel zwart geld mee gemoeid zijn, maar dan nog. Als ik hopen (wit of zwart) geld had zou ik het daar nog niet aan uitgeven.

Bocholt VV vind ik ook zo'n club. Behalve matige regionale pers is er geen media-aandacht. Supporterspotentieel zit rond de 100 à 200 personen. En toch hebben ze bijna het grootste budget van de hele reeks (ik dacht na La Louvière).

Maar goed om on-topic te blijven. RIP Veendam. De enige keer dat ik de club in actie heb gezien was in Maastricht (2009?) . Toen waren er maar een 40tal uitsupporters geloof ik. Niet meer naar je geliefde clubje kunnen, verschrikkelijk. Veel sterkte Veendammers.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Hugo

Citaat van: 3434 op mrt 27, 2013, 00:56:58
...Veendam. De enige keer dat ik de club in actie heb gezien was in Maastricht (2009?) . Toen waren er maar een 40tal uitsupporters geloof ik. Niet meer naar je geliefde clubje kunnen, verschrikkelijk. Veel sterkte Veendammers.

Gezien de afstand is dat voor Nederlandse begrippen heel erg veel.


3434

Citaat van: Hugo op mrt 27, 2013, 09:07:44
Gezien de afstand is dat voor Nederlandse begrippen heel erg veel.
Gelijk heb je! In mijn gedachte was het 200 km maar het is ongeveer 340 km. Ik weet dat MVV met een kleine 100 ging daarom vond ik het weinig, maar die speelden dan weer voor de periode dacht ik.

Anyway veel sterkte aan de Veendammers. In 2005 maakten wij hetzelfde mee maar werden nog 'gered' door een dubbeldegradatie. De jaren die daarop volgden was er nog veel fusie-stress. Gelukkig is dat allemaal voorbij.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

hgrm

Citaat van: AthleticHolanda op mrt 27, 2013, 11:13:08
Tja, je kon er op wachten, tweede elftallen in de JL...

http://www.vi.nl/nieuws/238285/Nieuw-seizoen-mogelijk-tweede-elftallen-in-Jupiler-League.htm


Tja....Ik stel voor: 18 tweede elftallen in de Jupiler-league en alle huidige eerstedivisionisten in onderbrengen in een derde topklasse, waarbij de algeheel topklassekampioen promoveert naar de eredivisie. Dan zijn we van een hoop ellende af.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

stadiongebod

Citaat van: hgrm op mrt 25, 2013, 20:46:48
Wat me wel opvalt, is dat de faillissementen in steeds tweetallen komen:

1982: Amersfoort en Vlaardingen
1992: Wageningen en Vlissingen
2011: Haarlem en RBC
2013: AGOVV en Veendam

Dat gaat niet op voor Haarlem. Dat ging in 2010 failliet.