Auteur Topic: Indeling Regionalliga  (gelezen 80021 keer)

Offline Joost

Re: Indeling Regionalliga
« Reactie #255 Gepost op: okt 18, 2016, 11:44:09 »
Ik heb toeschouwersaantallen eens naast elkaar gezet van het hele afgelopen seizoen en dat geeft toch een ander inzicht.

West mag met grootmachten Aken en Essen dan wel de twee best bezochte clubs hebben, gemiddeld genomen wordt de RL SudWest het best bezocht:
SudWest   1705
West    1522
Bayern   1206
NordOst   969
Nord   726

Zonder de tweede teams is het als volgt;
SudWest   1968
West    1847
Bayern 1473
NordOst 1034
Nord   868

Vooral in Nord en NordOst is het aantal teams dat minder dan 750 toeschouwers per wedstrijd trekt echt hoog en ook in West zijn dat er nog verrassend veel.

Wat er verder opvalt is dat het aantal tweede teams flink verschilt per Regionalliga. Daarnaast telt West bijvoorbeeld de 2e teams van 4 grote, 1 Bundesliga clubs uit het Ruhrgebied. SudWest heeft met Hoffenheim, Freiburg en Lautern ogenschijnlijk minder grote vissen als tweede teams.

Ik denk echt dat met het invoeren van een 4. Liga met 18 teams de piramide er een stuk beter uit gaat zien. De 18 clubs die in de Regionalliga de meeste toeschouwers trekken eindigen meestal ook bovenin de ranglijst. De kans dat die clubs dan echt wegzakken naar de Regionalliga is kleiner terwijl er weer uit promoveren makkelijker gaat worden. het uitgangspunt zou moeten zijn dat promoveren en degraderen erbij hoort maar dat na een degradatie de mogelijkheid tot promoveren niet absurd moeilijk zou moeten zijn, en dat is op dit moment wel het geval.

Met 5 regionalliga's van 14 teams is er genoeg ruimte over om na het reguliere seizoen de beste 2 van iedere Regionalliga een extra promotiecompetitie te spelen. Neem je de resultaten van de clubs uit de gewone competitie mee dan zijn dat nog 8 extra speelrondes. De top drie promoveert dan, dat is veel eerlijker dan het huidige systeem.

Offline hgrm

• floodlight-fetisjist
  • Administrator
  • Geslacht: Man
« Reactie #256 Gepost op: okt 18, 2016, 12:56:29 »
Ik heb toeschouwersaantallen eens naast elkaar gezet van het hele afgelopen seizoen en dat geeft toch een ander inzicht.

West mag met grootmachten Aken en Essen dan wel de twee best bezochte clubs hebben, gemiddeld genomen wordt de RL SudWest het best bezocht:
SudWest   1705
West    1522
Bayern   1206
NordOst   969
Nord   726

Zonder de tweede teams is het als volgt;
SudWest   1968
West    1847
Bayern 1473
NordOst 1034
Nord   868

Dat Bayern 3e staat verbaast me toch wel enigszins. Ik heb toch het beeld van een "Dörferliga".
Regensburg zal er best wat mee te maken hebben maar voor de rest zie ik geen publiekstrekkers. Unterhaching of Burghausen zijn "grote" clubs in Beieren maart toch niet van het kaliber Essen of Oberhausen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Offline Joost

« Reactie #257 Gepost op: okt 18, 2016, 14:06:59 »
Dat Bayern 3e staat verbaast me toch wel enigszins. Ik heb toch het beeld van een "Dörferliga".
Regensburg zal er best wat mee te maken hebben maar voor de rest zie ik geen publiekstrekkers. Unterhaching of Burghausen zijn "grote" clubs in Beieren maart toch niet van het kaliber Essen of Oberhausen.

Als je de 2e teams niet meerekent dan zijn er weinig teams die echt weinig publiek trekken. Vorig jaar waren Rain en Illertissen met beide rond de 470 de uitschieters. Buchbag en Amberg zaten net onder de 1000 en de rest erboven. De tweede teams van de 1860 en Bayern Munchen kwamen ronde de 1370 uit, zonder hun derby's voor 12000 man zou dat 700 geweest zijn.

West had vorig jaar met Velbert, Kray, Erndtebrucke en Wegberg al 4 teams met minder dan 500 gemiddeld. En dan waren er nog 5 andere teams die de 1000 niet haalden.

Offline Joost

« Reactie #258 Gepost op: okt 18, 2016, 14:50:31 »
... nog een toevoeging.

In de Oberliga's zijn de toeschouwersaantallen over de gehele linie erg laag. Heel veel verenigingen komen niet boven de 200 uit.

Offline Jef400

« Reactie #259 Gepost op: okt 19, 2016, 11:25:29 »
Als je de 2e teams niet meerekent dan zijn er weinig teams die echt weinig publiek trekken. Vorig jaar waren Rain en Illertissen met beide rond de 470 de uitschieters. Buchbach* en Amberg zaten net onder de 1000 en de rest erboven. De tweede teams van de 1860 en Bayern Munchen kwamen ronde de 1370 uit, zonder hun derby's voor 12000 man zou dat 700 geweest zijn.

West had vorig jaar met Velbert, Kray, Erndtebrucke en Wegberg al 4 teams met minder dan 500 gemiddeld. En dan waren er nog 5 andere teams die de 1000 niet haalden.
Dient gezegd dat je in Bayern weinig dörfervereine had vorig jaar. Rain/Lech, Viktoria Aschaffenburg en Amberg zijn er uit gegaan. Daarvoor zijn Bayern Hof, Seligenporten en Garching gekomen. Vooral de laatste twee zijn wel weer dörfervereine in tegenstelling tot Aschaffenburg. Bayern Hof zit net zoals Amberg onder de 1000 kaap. Dus per saldo zal het daar wel weer dalen.

Offline Jehoentelaar

• Groundhoppen kent geen divisie
« Reactie #260 Gepost op: okt 20, 2016, 14:21:30 »
Hoe het ook zij, ter discussie staat de huidige situatie tussen Regionalliga en 3.Liga niet: http://www.liga3-online.de/regionalliga-relegation-dfb-boss-grindel-gegen-aenderungen/
Foto's en verslagen op https://www.facebook.com/jehoentelaar. Ook te vinden op Twitter (@jeweetmaarnooit) en Instagram (Jehoentelaar).

SC Preußen Münster / ADO Den Haag / SVV Scheveningen