Joden erger dan Kakkerlakken?

Gestart door hgrm, mrt 22, 2011, 09:52:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ðe waan

Ik vond deze in dat kader wel aardig:

CiteerKortste Column van Twente
door Arno Vermeulen

Hup Luuk
De slogan in Enschede bij Fc Twente – Zenith was onheilspellend van toon : Stadionverboden toegepast, sfeeracties afgelast. Een merkwaardig dreigement. Ik ben voor stadionverboden en tegen deze supportersacties. Het is de trend van de laatste jaren. Vuurwerk, confettikanonnen, professioneel ontworpen "spandoekschilderijen". Het kan niet op. En blijkbaar maken de voetbalfans deze collectieve creatieve erupties onderdeel van chantagebeleid. Niet op ingaan Joop! Ik heb toch al heimwee naar de ratel en het door kinderhanden geschapen dundoek met de druipende letters  "Hup Luuk"

AthleticHolanda

Citaat van: Peenvogel op mrt 22, 2011, 16:52:29
Even een andere discussie.

...

Wat bedoelen ze precies met tegen het moderne voetbal?

http://www.tegenhetmodernevoetbal.nl/?page_id=8

Dat bedoel je denk ik?

Overigens kijk ik toch iets anders tegen het ultra-gebeuren aan. Ze vinden zichzelf inderdaad misschien wel te belangrijk maar van de andere kant gebeurt er tenminste wat. Het voetbal dat ik zie is vaak toch om te huilen dus gaat mijn aandacht op zo'n momenten uit naar andere dingen. Als ik dan bij bv. NEC ben waar het hele stadion doodstil naar het veld zit te staren dan zakt de moed me echt in de schoenen en ga ik maar eten halen of op nog onzinnigere dingen letten...
Neem dan een KFC, ook daar is het voetbal niet om aan te zien. Ze spelen op allerlei dorpsvelden in Niederrhein en wanneer er dan tijdens saaie fases in de wedstrijd op het veld niets gebeurt dan kijk ik liever naar ultra's die bezig zijn met wat dan ook i.p.v. publiek zoals bij bv. NEC.

De ultra's worden op dit forum vrijwel altijd negatief afgeschilderd, deels terecht maar in mijn ogen ook deels onterecht. In veel stadions is zonder ultrasfeer helemaal geen sfeer. En wanneer ik af en toe wel eens met een 'ultra' spreek dan blijken ze helemaal zo erg niet en eigenlijk alleen maar vrij onschuldig meer sfeer te willen brengen.
Wanneer je dan een stadionverbod krijgt als je een fakkel afsteekt komt er terecht weerstand ik...

Ontopic: ik sluit me graag bij de eerste post van hgrm aan.

TeeZee

Ik heb niets met geregiseerde sfeer. Sfeer moet juist ontstaan úit wat er op het veld gebeurt. Gebeurt er geen moer op het veld, dan moet de sfeer ook ruk zijn, of sarcastisch. Als het maar spontaan is. Enfin, inderdaad een andere discussie.

Peenvogel

Agree. De sfeervolste (en vaak mooiste) wedstrijden van Feyenoord die ik gezien heb ontstonden door opstootjes op het veld en de reactie van het publiek daarop. Mooiste voorbeeld is toch wel de thuiswedstrijd tegen Olympique Marseille met het wegzenden van Van Wonderen na een paar minuten spelen. Of de gelijkmaker in extremis tegen PSV in de UEFA-Cup.

Om in het (Beatrix)-straatje van Breda te blijven. NAC speelde eens een kansloze wedstrijd tegen ons. Feyenoord stond met 1-3 voor met nog een paar minuten te gaan. Het zou eerder 1-4 worden dan 2-3. Totdat Pi-Air bij Feyenoord in het veld kwam. Het publiek roerde zich en het werd uiteindelijk 3-3. Jammer voor ons maar door dit soort zaken slaat de vlam in de pan. Zoals TeeZee al stelt, bij een 0-0 thuis tegen RKC gaat het dak er niet bepaald af in De Kuip.

TIFO-acties voor een wedstrijd met fakkels en spandoeken vind ik dan wel weer mooi. Idioten op een trommel, met een megafoon of een blote bast met je rug naar het veld. Bweeegh.

Peenvogel


spons

Citaat van: Peenvogel op mrt 23, 2011, 15:12:09
Jaja, hou maar op ja :)  Ik was erbij. Wat een ellende.

Geheel te wijten aan het ( volledig onnodig bij de stand 1-3 ) inbrengen van Van Hooijdonk wat olie op het vuur was, echt een gigantische blunder van de trainingsstaf
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Hugo

Citaat van: Peenvogel op mrt 23, 2011, 14:57:45
TIFO-acties voor een wedstrijd met fakkels en spandoeken vind ik dan wel weer mooi. Idioten op een trommel, met een megafoon of een blote bast met je rug naar het veld. Bweeegh.

Nou beste Peenvogel, als wij nu eens 20 jaar later zouden zijn geboren? Zouden we dan wel Ultra zijn geworden (zonder blote buik)

betonrot

Citaat van: TeeZee op mrt 23, 2011, 13:46:44
Ik heb niets met geregiseerde sfeer. Sfeer moet juist ontstaan úit wat er op het veld gebeurt. Gebeurt er geen moer op het veld, dan moet de sfeer ook ruk zijn, of sarcastisch. Als het maar spontaan is. Enfin, inderdaad een andere discussie.

Nou dit vind een CAPS waard hoor : VOLSTREKT MEE EENS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Peenvogel

Citaat van: Hugo op mrt 23, 2011, 20:03:51
Nou beste Peenvogel, als wij nu eens 20 jaar later zouden zijn geboren? Zouden we dan wel Ultra zijn geworden (zonder blote buik)

Kweenie, misschien had ik er dan wel helemaal niks aangevonden aan dat hele klotevoetbal :)

Ontopic, Immers voor vier wedstrijden geschorst. De redenen (zie hieronder) van de KNVB vind ik een drogreden. Dan kunnen ze ook al die spelers die hun tong uitsteken of met een hand aan een oor langs vakken vol fans van de tegenstander rennen ook wel schorsen. Als er geen gracht in De Kuip had gezeten dan had heel vak-x allang achter suarez aangegaan na het tonen van zijn middelvinger vorig seizoen.

"Het zijn juist dit soort ondoordachte en respectloze acties die eraan bijdragen dat er combiregelingen bestaan, hekken rondom uitvakken nodig zijn en overmatige politie-inzet gevraagd wordt."

"De bond werkt al ruime tijd aan het terugdringen van deze stringente maatregelen. Wij streven naar normalisatie; maar dit soort acties helpen daar zeker niet bij."


Han

Citaat van: hgrm op mrt 22, 2011, 09:52:50

Wat me wel bezig houd, is de enorme ophef over het geval Immers in vergelijking met het geval Vertonghen na de bekerfinale.

Wat is dan het verschil in ophef, hgrm? In beide gevallen lees ik slechts al dan niet gecultiveerde en/of al dan niet hypocriete rep en roer; en in beide gevallen het uitdragen en uitvergroten van zowel moord als brand.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

hgrm

Citaat van: Han op mrt 24, 2011, 00:30:52
Wat is dan het verschil in ophef, hgrm? In beide gevallen lees ik slechts al dan niet gecultiveerde en/of al dan niet hypocriete rep en roer; en in beide gevallen het uitdragen en uitvergroten van zowel moord als brand.

Het verschil zit hem erin dat er over Vertonghen nooit kamervragen zijn gesteld, dat er zich met de zaak-vertonghen geen schimmige actiegroepen met dubbele agenda hebben bemoeid enzovoort.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Citaat van: hgrm op mrt 24, 2011, 10:03:29
Het verschil zit hem erin dat er over Vertonghen nooit kamervragen zijn gesteld, dat er zich met de zaak-vertonghen geen schimmige actiegroepen met dubbele agenda hebben bemoeid enzovoort.
Je zou toch denken dat de partij voor de dieren kamervragen zou gaan stellen over de zaak vertonghen.

TeeZee

Wat mij positief en hoopvol stemt is hoe Immers en V/d Brom hun straf accepteren als volwassen kerels. Geen gepiep, maar zitten op de blaren.

Han

Citaat van: hgrm op mrt 24, 2011, 10:03:29
Het verschil zit hem erin dat er over Vertonghen nooit kamervragen zijn gesteld, dat er zich met de zaak-vertonghen geen schimmige actiegroepen met dubbele agenda hebben bemoeid enzovoort.
Daar is ook nú geen sprake van.

Er is voor mij geen enkel motief denkbaar om beide gevallen onbesproken of onbestraft te laten. Het soortelijk gewicht van de uitspraken en de maatschappelijke geladenheid laat ik erbij buiten beschouwing
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

spons

Citaat van: Han op mrt 24, 2011, 16:25:00
Er is voor mij geen enkel motief denkbaar om beide gevallen onbesproken of onbestraft te laten. Het soortelijk gewicht van de uitspraken en de maatschappelijke geladenheid laat ik erbij buiten beschouwing

Maar kan jij dan iemand uitleggen waarom Vertonghen 2 wedstrijden schorsing heeft gekregen ( na hoger beroep omdat in eerste instantie maar 1 wedtrijd was opgelegd ) en Immers 4 wedstrijden schorsing
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen