Hoofdmenu

Belgie

Gestart door Joost, feb 10, 2008, 00:33:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jona93

Van de huidige top 5 in 1e amateur heeft enkel Beerschot een licentie aangevraagd voor 2e klasse Opmerkelijk Dender dat op het aantal nodige plaatsen heeft vroeg dan geen licentie aan.
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

wekke

Citaat van: jona93 op feb 16, 2017, 15:11:15
Van de huidige top 5 in 1e amateur heeft enkel Beerschot een licentie aangevraagd voor 2e klasse Opmerkelijk Dender dat op het aantal nodige plaatsen heeft vroeg dan geen licentie aan.

Vervalt op deze manier dan ook de geplande nacompetitie?

Joost

Citaat van: wekke op feb 17, 2017, 09:35:44
Vervalt op deze manier dan ook de geplande nacompetitie?

Nee, die gaat gewoon door om de kampioen te bepalen. Er is alleen maar 1 ploeg die ook kan promoveren mocht het zo zijn dat Jona gelijk heeft, ik heb daar nog geen bevestiging van kunnen vinden.


Joost

Citaat van: Brussels Groundhopper op feb 17, 2017, 10:46:10
Volgens dit hebben Virton, Seraing en Dessel ook een licentie aangevraagd
https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2017-02-15/maar-vijf-ploegen-in-de-sal-hebben-een-licentieaanvraag-voor-1b-ingediend

Dank. Ik had eerder wel al informatie gevonden dat deze drie van plan waren om een licentie aan te vragen dus vond het bericht van Jona al wat vreemd.

De aanvraag van Seraing blijft toch wat vreemd, die staan 28 punten achter Beerschot. Zelfs al zouden ze nog via een wondertje de top 4 halen dan zal die achterstand minstens 20 punten zijn. Gehalveerd is dat een achterstand van 10 punten in een kleine competitie waar maar 6 duels gespeeld worden.

Nu nog uitvinden welke verenigingen de licentie voor de Amateurliga hebben aangevraagd.

Joost

Gefeliciteerd HRM met de zege in West Vlaanderen.

Nu is de kans aanwezig dat de ploeg die de meeste punten haalden in 28 duels (Lierse) zich niet plaatst voor de promotie play-off.

Freekos79

Citaat van: Joost op feb 19, 2017, 01:00:31
Gefeliciteerd HRM met de zege in West Vlaanderen.

Nu is de kans aanwezig dat de ploeg die de meeste punten haalden in 28 duels (Lierse) zich niet plaatst voor de promotie play-off.
Wie  is door bij een gelijk aantal punten?
Volgende wedstrijd: ?

Joost

Citaat van: Freekos79 op feb 19, 2017, 07:41:53
Wie  is door bij een gelijk aantal punten?

Als Lierse en Antwerp gelijk eindigen dan telt eerst het aantal zeges, daarna het doelsaldo.

Het aantal zeges is gelijk, doelsaldo flink in het voordeel van Lierse.

Freekos79

Citaat van: Joost op feb 19, 2017, 08:48:48
Als Lierse en Antwerp gelijk eindigen dan telt eerst het aantal zeges, daarna het doelsaldo.

Het aantal zeges is gelijk, doelsaldo flink in het voordeel van Lierse.
Ok, dan zet ik toch mijn geld op Lierse.
Volgende wedstrijd: ?

Joost

Ik ook, Roeselare heeft een grote stem in haar tegenstander.

Tegen Antwerp verloor Roeselare drie keer terwijl het tegen Lierse nog ongeslagen is.

Freekos79

Citaat van: Joost op feb 19, 2017, 10:47:31
Ik ook, Roeselare heeft een grote stem in haar tegenstander.

Tegen Antwerp verloor Roeselare drie keer terwijl het tegen Lierse nog ongeslagen is.
Dan is het bekeken.
Volgende wedstrijd: ?

Koning Kriel

Al moet Roeselare dan wel een eerste nederlaag tegen Lierse incasseren om ze in de play off tegen te komen.

HRM1880

Citaat van: Koning Kriel op feb 20, 2017, 08:23:36
Al moet Roeselare dan wel een eerste nederlaag tegen Lierse incasseren om ze in de play off tegen te komen.
Roeselare zit inderdaad in de moeilijkste positie. Want ze moeten sowieso tegen een club die een serieuze boost heeft gekregen.
Ik ga er trouwens nog altijd van uit dat die club Lierse zal zijn, maar in voetbal weet je nooit. Juist vandaag heeft Lierse ook nog eens een van de sterkhouders verkocht aan een Chinese tweede klasser. De eigenaar van deze tweede klasser is de broer van de eigenares van Roeselare...
Wij moeten zelf uiteraard ook eerst nog winnen, want Lommel kan zelf de punten maar al te goed gebruiken. Presteren onder druk ligt ons daarnaast niet echt.

wekke

Citaat van: HRM1880 op feb 20, 2017, 22:03:48
Presteren onder druk ligt ons daarnaast niet echt.

Een statement dat voor ons, Lierse, ook zeker en vast opgaat. Telkens als ze een belangrijke stap kunnen zetten, spelen ze beroerd of neemt arrogantie de bovenhand. Zo ook afgelopen vrijdag waarbij een punt zelfs onverdiend was.

Enerzijds is het wel frustrerend dat je in de algemene stand gewoon als beste uit de bus komt, met amper 3 nederlagen, maar als Lierse de finale niet speelt dan heeft het dat enkel en alleen aan zichzelf te danken en moeten ze niet klagen over de competitieformat.

Joost

Iedere keer als ik die competitieformule zie dan denk ik weer dat je met 24 ploegen een zoveel leukere en interessantere competitie kan samenstellen.

Beginnen met twee poules van 12, na een hele competitie spelen de bovenste 8 nog een hele competitie voor de titel, de andere 4 uit de hoogste poule en de 4 hoogsten uit de 2e poule spelen een competitie om 4 plaatsen in de hoogste poule een jaar later en de onderste acht tegen degradatie.