Auteur Topic: Duitsland  (gelezen 235018 keer)

Offline FCTOostGelre

Re: Duitsland
« Reactie #1650 Gepost op: jan 19, 2017, 09:15:33 »
Als ik jou was zou ik wachten met definitief vastleggen van dingen (accommodatie, reis) totdat je een wedstrijdschema kunt maken.

De maandag is de lastigste dag; dan is er één wedstrijd in de 2. Bundesliga (al zijn er plannen voor een maandagwedstrijd in de Bundesliga). Daar zou ik dus mee beginnen. Dan de vrijdag. Meestal zijn er dan drie wedstrijden in de 2. Bundesliga en één in de Bundesliga en soms nog wat in de lagere divisies.

Als je op die manier de vrijdag en de maandag vast hebt liggen, is het doorgaans geen probleem om voor de zaterdag en zondag nog wedstrijden te vinden die op de route liggen. Waarbij ik zelf de Regionalliga en de Oberliga ook in de gaten zou houden; daar is ook genoeg leuks te beleven. Met een beetje mazzel kun je op zaterdag twee wedstrijden plannen (13.00 in de 2. BL en 17.30 in de BL bijvoorbeeld).

Ik was inderdaad ook van plan om te wachten met het boeken van de accomodatie en reis, maar bedankt voor je tip!
Welke regionalliga clubs zou je aanraden?

Offline hgrm

• floodlight-fetisjist
  • Administrator
  • Geslacht: Man
« Reactie #1651 Gepost op: jan 19, 2017, 14:03:08 »
Dat ligt eraan waarnaar je op bezoek bent.

In de Regionalliga spelen een aantal grote clubs zoals RW Essen, Wuppertal, Waldhof Mannheim, Alemannia Aachen, Kickers Offenbach, RW Oberhausen, CZ Jena, Lok Leipzig, Saarbrücken (voorlopig niet in eigen stadion wegens verbouwing), Energie Cottbus die qua sfeer weinig onder doen voor veel clubs in de 3. Liga. Ook in de Oberliga is wel een aantal clubs dat eigenlijk hoger hoort te spelen en redelijk publiek trekt (voor Oberligabegrippen....) zoals Uerdingen of Chemie Leipzig

Als je meer op zoek bent naar oude stadions waar de tijd heeft stil gestaan, dan zou je kunnen denken aan Borussia Neunkirchen, Lok en Chemie Leipzig, Homburg, Schweinfurt, Hof, Altona'93, Viktoria Hamburg om er een paar te noemen.

Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Offline JoeySpiegelaar

• Kämpfen und Siegen
« Reactie #1652 Gepost op: jan 25, 2017, 10:04:12 »
Iemand ervaringen met Arminia Bielefeld en dan bedoel ik parkeren, vak en eventueel eetgelegenheden ?

Offline Robbie

« Reactie #1653 Gepost op: jan 26, 2017, 10:55:34 »
Iemand ervaringen met Arminia Bielefeld en dan bedoel ik parkeren, vak en eventueel eetgelegenheden ?

Op de Graf von Stauffenberg strasse kan je dichtbij gratis parkeren, maar je moet er wel vroeg bij zijn. Wat betreft het vak, vak H of I zou ik aanraden, op de lange zij aan de kant van de sudkurve. Met eetgelegenheden in Bielefeld heb ik geen ervaring.

Offline watergatehopper

• http://www.watergatehopper.nl
    • watergatehopper
« Reactie #1654 Gepost op: jan 26, 2017, 13:41:34 »

Bij het station is een grote parkeergarage op korte afstand van het stadion. Tussen het centrum en het stadion zijn ook nog een aantal mogelijkheden.
Als je op tijd bent moet dit altijd lukken.

Offline Jehoentelaar

• Groundhoppen kent geen divisie
« Reactie #1655 Gepost op: jan 26, 2017, 15:02:50 »
Paar braadworsten in of bij het stadion halen voor het echte Duitse gevoel?
Foto's en verslagen op https://www.facebook.com/jehoentelaar.

SC Preußen Münster / ADO Den Haag / SVV Scheveningen

Offline JoeySpiegelaar

• Kämpfen und Siegen
« Reactie #1656 Gepost op: jan 26, 2017, 16:07:12 »
dank jullie wel :) !!

Offline FCT1980

« Reactie #1657 Gepost op: jan 27, 2017, 09:35:37 »
Paar braadworsten in of bij het stadion halen voor het echte Duitse gevoel?

Met een paar halve liters!
FC Twente
Aston Villa FC
FC Schalke 04

Offline Jehoentelaar

« Reactie #1658 Gepost op: jan 27, 2017, 12:23:59 »
Die mogen uiteraard niet ontbreken!

Offline hgrm

• floodlight-fetisjist
  • Administrator
« Reactie #1660 Gepost op: feb 14, 2017, 21:14:28 »
Niet geheel verrassend.

Aalen was het persoonlijke speeltje van de directeur van Imtech en heeft dankzij geld van Imtech de 2. Bundesliga bereikt. Maar in feite is het gewoon een dorpsclub. Na de problemen en het faillissement van Imtech was het wachten totdat Aalen daar ook last van zou krijgen. Nou, bij dezen dus.

Offline Jehoentelaar

« Reactie #1661 Gepost op: feb 15, 2017, 15:05:32 »
Hoe zit dat eigenlijk met SV Sandhausen? Dat is, vergelijkbaar met Aalen, een omhooggevallen dorpsclub in en regio waar het al stampvol zit met ploegen in (met name) de 2.Bundesliga.

Offline hgrm

• floodlight-fetisjist
  • Administrator
« Reactie #1662 Gepost op: feb 15, 2017, 15:57:47 »
Hoe zit dat eigenlijk met SV Sandhausen? Dat is, vergelijkbaar met Aalen, een omhooggevallen dorpsclub in en regio waar het al stampvol zit met ploegen in (met name) de 2.Bundesliga.

Volgens mij krijgt Sandhausen nog wel wat geld toegestopt van Dietmar Hopp, de eigenaar van Hoffenheim.

Offline Terranova

« Reactie #1663 Gepost op: feb 21, 2017, 23:06:35 »
Vorig seizoen nog naar Sandhausen - Aalen in de 2. Liga geweest toevallig. Bovenstaande posts wist ik niet. Zet e.e.a. toch in een ander perspectief. Vond en vind het zo ontzettend knap dat een dorpsclub als Sandhausen zo stand houdt tussen al dat geweld. Maar als het klopt dat Hopp geld schuift dan zou dat voor mij een persoonlijke teleurstelling zijn :)

Aalen en Imtech wist ik ook niet. Staan veilig voor een plek in de 3.Liga volgend seizoen dus.
Aantal bezochte grounds: 70
Laatste nieuwe ground: Bosuil, Antwerp (12-02-2016)

Offline hgrm

• floodlight-fetisjist
  • Administrator
« Reactie #1664 Gepost op: feb 21, 2017, 23:37:58 »
Als Aalen inderdaad failliet gaat, krijgen ze 9 strafpunten en zitten ze midden in de degradatiestrijd.

Ik denk dat Sandhausen nu niet meer door Hopp ondersteund wordt nadat een fusie tussen Hoffenheim, Sandhausen en Astoria Walldorf (nog wel door Hopp gesponsord) niet doorging.