Hoofdmenu

Duitsland

Gestart door hgrm, feb 18, 2008, 23:23:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Vinnn

Citaat van: Berend11 op jan 03, 2017, 14:43:34
hier wat beelden

Dat ziet er uit als een heel gezellig feestje. Ik heb in mijn beste steenkolen Duits maar even gebeld met Keulen, maar no chance dat er kaarten beschikbaar komen.

JoeySpiegelaar

Welke Grounds moet ik zeker nog bezoeken in het Ruhrgebied ? Een match niet perse een noodzaak ..

andere echte toppers zijn welkom, op acceptabele afstand (3uurtjes rijden)

Sebastiaan_W

Mooi statement van Oberliga club Eintracht Rheine na het faillissement van FC Gütersloh.

http://www.reviersport.de/344978---ol-wf-liga-konkurrent-kommentiert-guetersloher-insolvenz.html


De Twaalfde Man

Citaat van: GroundhoppingNieuwBuinen op jan 04, 2017, 18:20:07
Welke Grounds moet ik zeker nog bezoeken in het Ruhrgebied ? Een match niet perse een noodzaak ..

andere echte toppers zijn welkom, op acceptabele afstand (3uurtjes rijden)
Zou sowieso even een kijkje nemen bij lost ground Stadion am Hermann-Lons-Weg in Solingen, schijnt dit jaar tegen de vlakte te gaan? Jahnstadion in Marl is ook een mooie lost ground. Weidenpescherpark in Keulen ook.

Stadion van Uerdingen is mooi evenals van Wuppertaler SV. Westfalia Herne ook. Genoeg te ontdekken.

De Twaalfde Man

Is de wedstrijd tussen Chemnitzer FC en Hallischer FC een aanrader?

Jehoentelaar

Standaard Ostpartie, geen specifieke rivaliteit. Zijn wel twee ploegen die het heel aardig doen.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Berend11

Citaat van: Vato op jan 07, 2017, 21:18:49
Is de wedstrijd tussen Chemnitzer FC en Hallischer FC een aanrader?
Wedstrijden tussen Oost-Duitse teams zijn vaak beladen, zo ook deze, maar het is geen echte derby. Chemnitzer heeft volgens mij meer tegen Dynamo Dresden en Erzgebirge Aue.

JoeySpiegelaar

Citaat van: Vato op jan 07, 2017, 21:13:19
Zou sowieso even een kijkje nemen bij lost ground Stadion am Hermann-Lons-Weg in Solingen, schijnt dit jaar tegen de vlakte te gaan? Jahnstadion in Marl is ook een mooie lost ground. Weidenpescherpark in Keulen ook.

Stadion van Uerdingen is mooi evenals van Wuppertaler SV. Westfalia Herne ook. Genoeg te ontdekken.

dankje voor de tips ! heb Marl, Uerdingen en Herne al gezien, zijn zeker toppers !

Joost

Citaat van: GroundhoppingNieuwBuinen op jan 09, 2017, 19:39:46
dankje voor de tips ! heb Marl, Uerdingen en Herne al gezien, zijn zeker toppers !
Wellicht kun je jezelf voorstellen in het desbetreffende topic. Dan kun je ook iets gerichter een vraag stellen.

FCTOostGelre

Hallo,

Ik ben van plan om aan het einde van de zomervakantie (duurt nog ff) een lang weekend of misschien wel een week, met een aantal maten, naar Duitsland op vakantie te gaan om zoveel mogelijk grounds/wedstrijden te bezoeken van voornamelijk de hoogste drie liga clubs.  Uiteraard weet ik dat het speelschema etc. nog niet bekend is en dat dit nog een hele tijd duurt voordat het überhaupt bekend word.

Neemt natuurlijk niet weg dat ik alvast een beetje informatie aan het zoeken ben voor mijn plannen. Mijn idee was om een stad, bijvoorbeeld Berlijn, als centraal punt te nemen. Vanuit deze stad zit je redelijk in de buurt van een aantal clubs (hertha, Union, Dresden, Leipzig, Hallescher, Mageburg etc.).
Met een klein beetje geluk heb je vrijdag, zaterdag, zondag en misschien maandag wel wedstrijden.

Wellicht hebben jullie wat tips voor mij? Moet ik bijvoorbeeld aan een andere stad/regio denken? Welke clubs zijn in die betreffende regio nog meer de moeite waard om te bezoeken? Heeft iemand van dit forum dit ooit ook al eens gedaan? Wellicht vergeet ik nog een aantal dingen?

Alvast bedankt!

hgrm

Als ik jou was zou ik wachten met definitief vastleggen van dingen (accommodatie, reis) totdat je een wedstrijdschema kunt maken.

De maandag is de lastigste dag; dan is er één wedstrijd in de 2. Bundesliga (al zijn er plannen voor een maandagwedstrijd in de Bundesliga). Daar zou ik dus mee beginnen. Dan de vrijdag. Meestal zijn er dan drie wedstrijden in de 2. Bundesliga en één in de Bundesliga en soms nog wat in de lagere divisies.

Als je op die manier de vrijdag en de maandag vast hebt liggen, is het doorgaans geen probleem om voor de zaterdag en zondag nog wedstrijden te vinden die op de route liggen. Waarbij ik zelf de Regionalliga en de Oberliga ook in de gaten zou houden; daar is ook genoeg leuks te beleven. Met een beetje mazzel kun je op zaterdag twee wedstrijden plannen (13.00 in de 2. BL en 17.30 in de BL bijvoorbeeld).
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Robbie

Citaat van: FCTOostGelre
Wellicht hebben jullie wat tips voor mij?

Ik heb voor april een Ostalgia trip gepland en heb als uitvalsbasis Leipzig gekozen. Mijn hoofdoel is de wedstrijd Lok Leipzig-Jena en voor de rest is het afhankelijk van de definitieve aftraptijden, maar de clubs waar ik verder interesse in heb liggen allemaal binnen 100km van Leipzig. En ik heb de optie nog om eventueel iets langer te reizen en Praag te bezoeken. De tweede reden voor Leipzig is, dat ik er in 2006 al eens geweest ben met het WK. De stad en de mensen zijn me daar zeer goed bevallen.

Verder sluit ik me bij hgrm aan dat onder de 3de Bundesliga er ook heel veel te beleven is.

FCTOostGelre

Citaat van: hgrm op jan 13, 2017, 09:57:28
Als ik jou was zou ik wachten met definitief vastleggen van dingen (accommodatie, reis) totdat je een wedstrijdschema kunt maken.

De maandag is de lastigste dag; dan is er één wedstrijd in de 2. Bundesliga (al zijn er plannen voor een maandagwedstrijd in de Bundesliga). Daar zou ik dus mee beginnen. Dan de vrijdag. Meestal zijn er dan drie wedstrijden in de 2. Bundesliga en één in de Bundesliga en soms nog wat in de lagere divisies.

Als je op die manier de vrijdag en de maandag vast hebt liggen, is het doorgaans geen probleem om voor de zaterdag en zondag nog wedstrijden te vinden die op de route liggen. Waarbij ik zelf de Regionalliga en de Oberliga ook in de gaten zou houden; daar is ook genoeg leuks te beleven. Met een beetje mazzel kun je op zaterdag twee wedstrijden plannen (13.00 in de 2. BL en 17.30 in de BL bijvoorbeeld).

Ik was inderdaad ook van plan om te wachten met het boeken van de accomodatie en reis, maar bedankt voor je tip!
Welke regionalliga clubs zou je aanraden?

hgrm

Dat ligt eraan waarnaar je op bezoek bent.

In de Regionalliga spelen een aantal grote clubs zoals RW Essen, Wuppertal, Waldhof Mannheim, Alemannia Aachen, Kickers Offenbach, RW Oberhausen, CZ Jena, Lok Leipzig, Saarbrücken (voorlopig niet in eigen stadion wegens verbouwing), Energie Cottbus die qua sfeer weinig onder doen voor veel clubs in de 3. Liga. Ook in de Oberliga is wel een aantal clubs dat eigenlijk hoger hoort te spelen en redelijk publiek trekt (voor Oberligabegrippen....) zoals Uerdingen of Chemie Leipzig


Als je meer op zoek bent naar oude stadions waar de tijd heeft stil gestaan, dan zou je kunnen denken aan Borussia Neunkirchen, Lok en Chemie Leipzig, Homburg, Schweinfurt, Hof, Altona'93, Viktoria Hamburg om er een paar te noemen.

Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

JoeySpiegelaar

Iemand ervaringen met Arminia Bielefeld en dan bedoel ik parkeren, vak en eventueel eetgelegenheden ?