Das Sterben der Traditionsvereine. Das Kommentar.

Gestart door Han, apr 28, 2014, 00:51:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han

Ik wil het feuilletonkarakter van het briljante paralleltopic niet verstoren.

Aan welk criterium moet een club voldoen om opgenomen te mogen worden?

Als 'mijn' benchnmark noem ik de allegorie Wormatia Worms.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

hgrm

Tot nu toe drie criteria:

1) De club moet in het laatste seizoen voor de Bundesliga (1962/63) in de Oberliga hebben gespeeld.
2) De club moet daarna nooit meer op het hoogste niveau hebben gespeeld.
3) Ik moet er zijn zelf zijn geweest en foto's hebben gemaakt.

Zodra de clubs die aan criterium 1 en 2 voldoen op zijn, vervallen die criteria. Aan criterium 3 blijf ik wel vasthouden. Wormatia voldoet (nog) niet aan dit laatste criterium.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Han

Ik hoop de bezoekers van het prachtige Teutoonse tijdsdocument en het fraaie initiatief van Hgrm aan te mogen moedigen om hun commentaar, vragen, interactie en superlatieven te reserveren voor dít topic; en dat dit met de beste bedoelingen niet gezien werd als een ongewenste intimiteitof privacy-inbreuk. Bedankt voor het begrip.

Citaat van: 3434 op apr 22, 2014, 20:48:36
Leuk topic! RW Essen en Wuppertal heb ik reeds bezocht, vooral Essen leefde nog fel vond ik (+- 2011 bezocht), ondertussen een nieuw stadion. Maar Essen is dan ook een grote stad natuurlijk.

Kijk er naar uit in ieder geval!

Citaat van: Freekos79 op apr 22, 2014, 21:52:11
leuk idee!

Citaat van: headout op apr 22, 2014, 22:59:36
Leuk topic, prima initiatief hgrm!

Citaat van: Terranova op apr 22, 2014, 23:06:52
Wauw, een topic om elke keer naar uit te kijken.
Geweldig eerste verhaal. Ga zo door!

Citaat van: hgrm op apr 22, 2014, 23:08:01
Dank! Ik doe m'n best!

Citaat van: cafebac op apr 23, 2014, 08:37:56
Leuk!

Citaat van: rrcg1899 op apr 23, 2014, 14:04:40
Leuk initiatief !
Zondag ben ik nog door Gladbeck gereden en daar het oude stadion van Sportfreunde Gladbeck gezien, een club die tussen 1932 en 1968 actief was, het stadion had in het verleden een capaciteit van 45.000 (!) plaatsen, met de naam Vestische Kampfbahn. SF Gladbeck speelde in 1962-1963 in de 2.Liga West. In 1968 fusioneerde de club met SuS Rosenhügel tot het huidige 1.FC Gladbeck

Hier meer uitleg over het stadion:
http://www.derwesten.de/staedte/gladbeck/traditionsreiche-sportstaette-id7465491.html

Citaat van: Cyclebob op apr 23, 2014, 15:30:53
Keurig topic! Weer reden om ooit de mooiste oude vervallen eens langs te fietsen.

Citaat van: FCT1980 op apr 29, 2014, 08:38:04
Geweldig topic hgrm!
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

hgrm

Dank voor de vele aanmoedigingen....geeft motivatie om door te gaan.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Han

Verbluffend om te zien hoe 'das Deutsche Stadionlandschaft' nog zoveel onaangeroerd karakter te bieden heeft. Een echte 'Augenöffner'. 
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

hgrm

En er zit nog wel meer in het vat. Met dank aan Werner Skrentny die met "Das Grosse Buch Der Deutschen Fussballstadien" een uitstekende reisgids heeft geschreven voor een tocht langs de hoogtepunten van de Duitse stadionarchitectuur.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

cafebac

Je had het topic ook Das überleben der Traditionstadien kunnen noemen. Dat klinkt nochtans positiever. Atlantis, Pompeii en de werken van Van Gogh werden ook pas bijzonder toen iedereen dood was.

hgrm

Das Sterben der Traditionsvereine slaat op het verschijnsel dat clubs die vroeger in hun regio (en soms zelfs nationaal) een rol van betekenis speelden, nu vaak wegkwijnen in de marge.
En verder klinkt het lekker dramatisch....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Han

Nav  Vfr Kaiserslautern in het hoofdtopic:

Citaat van: Breda op mei 17, 2014, 23:19:10
Jammer dat ze altijd op zondag spelen, anders had ik er allang een wedstrijdbezoek afgelegd. Ook in mijn geval alleen lege stadionfoto's:

http://extremefootballtourism.blogspot.nl/2013/07/fr-germany-vfr-kaiserslautern.html
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

hgrm

Mooie foto's.

Hoe ben je binnen gekomen?

Ik had paasmaandagochtend de mazzel dat er iemand was die me even wilde binnenlaten, maar voor het fotograferen van de terracing tegenover de hoofdtribune was geen gelegenheid. In Alsenborn echter des te meer....zie binnenkort.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen