Indeling semiprofs/amateurs 2016-2017

Gestart door hgrm, mei 16, 2016, 22:55:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FC_Emmen

De onderkant en bovenkant van diverse divisies op een rijtje gezet. Een slecht scenario zou zijn als een normale club zou degraderen uit de Jupiler League en Jong AZ promoveren. Verder ben ik benieuwd wat Almere City en Brabant United (Den Bosch/RKC) met hun beloftenteams gaan doen mochten die degraderen uit de Derde divisie.

Onderkant Eerste divisie:
16. Jong FC Utrecht 5 punten
17. FC Dordrecht 3 punten
18. Achilles '29 3 punten

Tweede divisie
1. Jong AZ 14 punten
2. GVVV 12 punten
3. Spakenburg 11 punten
--
16. Jong Sparta 5 punten
17. HHC Hardenberg 4 punten
18. Koninklijke HFC 3 punten

Derde divisie Zaterdag
1. ASWH 14 punten
2. FC Lisse 14 punten
3. Odin 13 punten
--
16. Huizen 5 punten
17. Jong Almere City 4 punten
18. FC Rijnvogels 4 punten

Derde divisie Zondag
1. ASV De Dijk 16 punten
2. Be Quick 1887 15 punten
3. OJC Rosmalen 11 punten
--
16. HSC '21 4 punten
17. HBS 4 punten
18. Jong Brabant United 1 punt
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

hgrm

Ik heb zo'n vermoeden dat de "amateur"-clubs het niet zo heel erg vinden als jong AZ naar de Eerste Divisie promoveert.

Wat ik me ook afvraag: Wat gebeurt er met de beloftes van Achilles (in de 3e divisie) als het eerste van Achilles naar de 2e divisie zou degraderen?
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

FC_Emmen

Citaat van: hgrm op sep 19, 2016, 15:04:07
Ik heb zo'n vermoeden dat de "amateur"-clubs het niet zo heel erg vinden als jong AZ naar de Eerste Divisie promoveert.

Wat ik me ook afvraag: Wat gebeurt er met de beloftes van Achilles (in de 3e divisie) als het eerste van Achilles naar de 2e divisie zou degraderen?
Mogen enkel clubs van de twee hoogste niveau's met twee clubs in de voetbalpiramide deelnemen, of zou bijv. IJsselmeervogels dit ook kunnen doen. (Starten dan wel in de 5e klasse)
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

Jehoentelaar

Sommige amateurclubs hebben al een apart eerste elftal op zaterdag en zondag, dus ik denk dat dat geen probleem zou moeten zijn.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

FC_Emmen

Mogen ze daar ook spelers tussen uitwisselen? Bijvoorbeeld een geblesseerde speler van Be Quick 1887 zondag die bij de zaterdagtak weer ritme opdoet?
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

Nort

Citaat van: Jehoentelaar op sep 19, 2016, 16:18:06
Sommige amateurclubs hebben al een apart eerste elftal op zaterdag en zondag, dus ik denk dat dat geen probleem zou moeten zijn.
De zaterdag en zondag afdeling is volledig gesplitst, dus kun je twee standaard teams hebben. Eén club mag echter niet twee standaard elftallen inschrijven voor zaterdag/zondag.

Wellicht weet Joost meer over de specifieke regeling als een bvo degradeert (in dit geval Achilles'29), hoe het dan vergaat met het reserve team.

Joost

Citaat van: FC_Emmen op sep 19, 2016, 16:55:33
Mogen ze daar ook spelers tussen uitwisselen? Bijvoorbeeld een geblesseerde speler van Be Quick 1887 zondag die bij de zaterdagtak weer ritme opdoet?

Nee dat kan niet. Een speler maakt een keuze; zaterdag of zondag. Die keuze maakt hij door aan het begin van het seizoen voor 1 van de teams uit te komen. Volgens mij is het zelfs niet mogelijk dat een speler van pak 'm beet Be Quick 5 zaterdag uithelpt bij Be Quick 9 zondag.


Joost

Citaat van: FC_Emmen op sep 19, 2016, 15:36:48
Mogen enkel clubs van de twee hoogste niveau's met twee clubs in de voetbalpiramide deelnemen, of zou bijv. IJsselmeervogels dit ook kunnen doen. (Starten dan wel in de 5e klasse)

Nee, daarover is volgens wat documentatie die ik via via ooit kreeg wel regelmatig over gesproken maar de clubs zelf zijn het niet eens. Volgens mij is het zelfs niet mogelijk dat een profclub momenteel instroomt in de 5e klasse omdat dat in de regelgeving nergens is opgenomen.

Ik heb ook ergens iets in mijn mail over de reglementen omtrent degradatie van eerste teams waarvan de beloften in de piramide spelen maar kan dat niet meer vinden. Als ik me goed herinner moeten de beloften altijd 1 niveau onder het eerste spelen. Degradeert een 1e team naar de 2e divisie of lager dan moet het team binnen 3 jaar terugkeren in de 1e divisie anders vervalt de plek van de beloften. Maar dat kan ik niet checken.

FC_Emmen

Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'


FC_Emmen

Voor wie (voormalige profclub) vv Zwartmeer of tweede klasser vv Klazienaveen nog aan het werk willen zien, dit seizoen is waarschijnlijk de laatste kans. Er zit een fusie aan te komen. http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/113743/Bestuur-vv-Klazienaveen-voert-druk-op-geen-fusie-dan-stappen-wij-op
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

Langemannetje

Citaat van: ðe waan op sep 05, 2016, 13:45:12
Zaterdag was ik zelf bij GVVV-De Treffers, daar was de publieke belangstelling wel heel behoorlijk.
GVVV trekt toch wel 200 - 300 toeschouwers meer als in de Topklasse. Deels te danken aan de goede prestaties natuurlijk, maar sowieso leeft de Tweede Divisie wel in Veenendaal. Aan de blauwe kant dan ;)
De komende 2 wedstrijden worden interessant;
5/11 GVVV - AFC
12/11 GVVV - Jong AZ
73 grounds in 14 verschillende landen

Robbie

Citaat van: Langemannetje op nov 03, 2016, 06:42:15
GVVV trekt toch wel 200 - 300 toeschouwers meer als in de Topklasse. Deels te danken aan de goede prestaties natuurlijk, maar sowieso leeft de Tweede Divisie wel in Veenendaal. Aan de blauwe kant dan ;)
De komende 2 wedstrijden worden interessant;
5/11 GVVV - AFC
12/11 GVVV - Jong AZ

In de regio gaan de goede prestaties van GVVV ook niet ongemerkt voorbij. Sinds het faillissement van FC Wageningen is er een gat gevallen wat betreft voetbal op hoger niveau in de regio en GVVV kan die nu tot op bepaalde hoogte invullen.

Joost

Wageningen trok nauwelijks publiek en die zijn al zolang verdwenen. Voetballiefhebbers die profvoetbal wilden zien zijn allang naar een andere vereniging gegaan. En GVVV is nauwelijks hoger niveau dan dat ze de afgelopen jaren hebben gespeeld.

Jef400

Het zou best kunnen dat GVVV de eerste vereniging is waarin de merknaam tweede divisie meer aandachtigen trekt. Ik zie ze ook nog wel promoveren dit jaar. Wat ik overigens ook hoop.