Weekendje Duitsland, welke clubs?

Gestart door Tim076, nov 14, 2016, 08:34:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tim076

Beste allemaal,

Een maat van mij en ik zijn zo'n 2 maanden geleden voor t eerst naar Duitsland gegaan voor 2 wedstrijden. Borussia Dortmund en Arminia Bielefeld. Dat is ons zo goed bevallen dat we binnenkort weer willen gaan. Nu vinden we het moeilijk om weer 2 leuke clubs te kiezen van de vele. We zoeken clubs met een fanatieke aanhang en een leuk sfeertje in/rondom het stadion. Welke divisie ze spelen maakt niet uit. En max zo'n 5/6 uur rijden vanuit Breda zoiets. Iemand tips??

Alvast bedankt!

Tim

Jehoentelaar

Handig om te weten: wanneer ga je? Lang niet elke te noemen combinatie is elk weekend mogelijk.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Tim076

We hebben nog geen weekend gepland. We maken eerst een lijstje met clubs waar we heen willen gaan en gaan dan kijken welk weekend het beste is.

Freekos79

Citaat van: Tim076 op nov 14, 2016, 10:53:13
We hebben nog geen weekend gepland. We maken eerst een lijstje met clubs waar we heen willen gaan en gaan dan kijken welk weekend het beste is.

Het roergebied geeft je al veel mogeljjkheden: Duisburg, Essen, Schalke, Oberhausen, Bochum etc
Volgende wedstrijd: ?

Nort

Als ik jullie was zou ik twee/drie clubs kiezen uit verschillende regio's (b.v. FC Koln, HSV & Darmstadt) en dan bekijken wat de mogelijkheden m.b.t. combi's er zijn.

Koning Kriel

Rondom Frankfurt kan je ook mooie weekendjes maken over het algemeen.

Jehoentelaar

Nort geeft wel een prima suggestie. Je hebt een aantal clusters aan clubs waarbinnen de reistijden te overzien zijn. Stel één club centraal, kies een weekend waarin die thuis spelen en kijk vervolgens wat je nog meer kan doen. Je zou Dresden, Berlijn, Hamburg, Ruhrgebied, Frankfurt a.M., of Stuttgart als suggesties voor een centraal 'uitvalspunt' kunnen zien.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

ALenstra

Er zijn zoveel mogelijkheden. Ik zou eerst wachten tot de speeldagen en tijden bekend zijn en dan pas kiezen.

hgrm

Ligt er ook aan waar je interesses liggen? Grote clubs, oude stadions, nieuwe stadions, kleinere clubs, weggezakte Traditionsvereine.

Hoe dan ook, met een beetje plannen is elk weekend voor elk wel wat wils te vinden.

Op vrijdagavond zijn er doorgaans 3 wedstrijden in de 2. Bundesliga en daar zitten best wel een aantal mooie clubs tussen: Kaiserslautern, Karlsruhe, Bochum, Wurzburg, St Pauli, Bielefeld, Stuttgart zijn allen goed te doen als je vrijdagochtend al kunt vertrekken.

Op zaterdag is er genoeg te beleven. Een stuk of 3 wedstrijden in de 2. Bundesliga, vijf of zes wedstrijden in de Bundesliga, meestal een volledig programma in de 3. Liga en een hoop wedstrijden in de Regionalliga en lager. En ook daar zijn genoeg clubs te vinden met een behoorlijk stadion en redelijke hoeveelheden fans (uit de categorie 'vergane glorie. )

Zondag is er meestal wat minder keus, zeker bovenin. De 2. Bundesliga heeft meestal 3 wedstrijden, de Bundesliga twee en soms de 3. Liga ook nog een paar. In het Westen spelen de meeste amateurs (Oberliga en lager) wel op zondag.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Sebastiaan_W

Regionalliga Nordost speelt vaak op zondag en in de Regionalliga Nord worden ook nog weleens wat wedstrijden op zondag gespeeld.

Bier und Bratwurst

Beetje puzzelen kun je makkelijk 5 wedstrijden kijken van vrijdag tot zondag
Het ene stadion is het andere niet!

FCT1980

Citaat van: Bier und Bratwurst op nov 15, 2016, 12:27:27
Beetje puzzelen kun je makkelijk 5 wedstrijden kijken van vrijdag tot zondag

Moet je ook nog willen ;)
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Bier und Bratwurst

Citaat van: FCT1980 op nov 15, 2016, 14:45:36
Moet je ook nog willen ;)

Klopt! Kan me voorstellen dat groundhoppers met een scootmobiel hier gaan afhaken!
Het ene stadion is het andere niet!

Tim076

Bedankt voor alle reacties en tips! We hebben gekozen voor Hamburg. Gaan zondag 12 feb naar St. Pauli - Dynamo Dresden. Op de zaterdag hebben we nog niks gepland. Iemand een leuke suggestie voor een (kleine) club uit Hamburg of omgeving, liefst te bereiken met OV zodat er ook een biertje gedronken kan worden ;)

Semper Fidelis

Via deze tool kan je kijken wat er kijken wat er wanneer in de buurt wordt gespeeld: http://www.footballfans.eu/qml#54032
Ben zelf niet bekend met die regio, maar op zaterdag om 15:30 speelt Werder Bremen thuis tegen Borussia - Mönchengladbach. Wellicht een leuke optie. St. Pauli - Dynamo Dresden is wel een pot waar ik stiekem jaloers op ben, helaas kan ik zelf niet dan.