Week 52: Maandag 26 December t/m Zondag 1 Januari

Gestart door Langemannetje, dec 04, 2016, 22:47:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hgrm

Het zou me niks verbazen als Achilles meteen doorzakt naar de hoofdklasse of erger.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Jef400

Volgens mij verdwijnen ze dan helemaal. Dus dat zal wel weer vijfde klasse worden.

FC_Emmen

Citaat van: Jef400 op dec 13, 2016, 00:36:52
Volgens mij verdwijnen ze dan helemaal. Dus dat zal wel weer vijfde klasse worden.
Ze hebben nog een zondagteam in de vierde klasse dus daar zouden ze sowieso meer door kunnen gaan.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

hgrm

Ze hebben ook een belofteteam in de 3e divisie (dat het risico loopt te degraderen). Het zou me niks verbazen als ze het huidige eerste terugtrekken en met het belofteteam in de hoofdklasse of 3e divisie doorgaan.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Cyclebob

Speelt er bij Achilles'29 iets van: vier jaartjes leuk geweest maar nu genoeg? Had het juist wel interessant gevonden om een meer traditionele eerste divisie club of zelfs De Graafschap
te zien degraderen
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 18-2 Cesar Vallejo Trujillo - Huancayo 1-1 (Perú). Binnenland: 14-4 Raptim Gorinchem - Leerdam Sport'55 2 3-2. Futbology: Bob Vellinga

hgrm

Gaat ook nog wel gebeuren. Sterker nog, ik denk dat het voor een aantal clubs in de eerste divisie aantrekkelijker is om in de tweede divisie te spelen vanwege de regels omtrent het aantal full-profs.
Zodra de clubs op alle niveau's niet volledig vrij gelaten worden om zelf te bepalen hoeveel profs ze in dienst nemen (of zelfs helemaal niet), zie ik het gebeuren dat de eerste divisie van onderop gaat volstromen met belofteteams en er een aantal clubs die het nu moeilijk hebben in de eerste divisie gaan degraderen (Telstar, Fortuna, RKC, Helmond, Dordrecht etc.)
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Citaat van: hgrm op dec 13, 2016, 09:36:32
Ze hebben ook een belofteteam in de 3e divisie (dat het risico loopt te degraderen). Het zou me niks verbazen als ze het huidige eerste terugtrekken en met het belofteteam in de hoofdklasse of 3e divisie doorgaan.

Ik twijfel of dat is toegestaan. Het recht om met een beloftenteam in de piramide uit te komen vervalt na een aantal seizoen zonder minstens Eerste Divisie.

Achilles '29 heeft duidelijk haar prioriteiten niet op orde. Waarom een beloftenteam inschrijven, een damesteam faciliteren als je basis voor de Eerste Divisie al heel wankel is.

Jehoentelaar

Citaat van: hgrm op dec 13, 2016, 09:49:33
Gaat ook nog wel gebeuren. Sterker nog, ik denk dat het voor een aantal clubs in de eerste divisie aantrekkelijker is om in de tweede divisie te spelen vanwege de regels omtrent het aantal full-profs.
Zodra de clubs op alle niveau's niet volledig vrij gelaten worden om zelf te bepalen hoeveel profs ze in dienst nemen (of zelfs helemaal niet), zie ik het gebeuren dat de eerste divisie van onderop gaat volstromen met belofteteams en er een aantal clubs die het nu moeilijk hebben in de eerste divisie gaan degraderen (Telstar, Fortuna, RKC, Helmond, Dordrecht etc.)

Ik had graag gezien dat het aantal verplichte contractspelers in de Eerste Divisie iets omlaag zou gaan, om zowel de brug te kunnen slaan tussen amateurs en profs (en niet alleen de topamateurs proberen up te graden naar profclubs) alsook om de reeks clubs in de Eerste Divisie die heel krap in de centen zitten wat te ontlasten.

Zie het inderdaad wel gebeuren dat na AZ II ook Vitesse II op termijn de Eerste Divisie bereikt. Voor FC Groningen II is het nog een hele lange weg te gaan (vooral omdat het ontzettend druk is in de top van de Derde Divisie Zaterdag), maar die zullen op termijn ook die kant op willen. Gelukkig presteert de rest van de beloftenteams ofwel ondermaats ofwel heeft het een hoofdmacht al in de Eerste Divisie zitten.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Jehoentelaar

Citaat van: Jesse op dec 11, 2016, 21:38:08
Risicowedstrijd, schijnt vaak voornamelijk rondom het toilet nog wel eens uit de hand te lopen ;)

Jep, er worden veel uitsupporters verwacht! Ultras Carpaccio heeft al een sfeeractie aangekondigd.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Robbie

Citaat van: Cyclebob op dec 13, 2016, 09:46:09
Speelt er bij Achilles'29 iets van: vier jaartjes leuk geweest maar nu genoeg?

Ik kom zo af en toe bij Achilles, en de algemene mening is toch wel dat Achilles niets in de Eerste Divisie te zoeken heeft.

Rick

Citaat van: Jehoentelaar op dec 13, 2016, 12:12:04
Zie het inderdaad wel gebeuren dat na AZ II ook Vitesse II op termijn de Eerste Divisie bereikt. Voor FC Groningen II is het nog een hele lange weg te gaan (vooral omdat het ontzettend druk is in de top van de Derde Divisie Zaterdag), maar die zullen op termijn ook die kant op willen. Gelukkig presteert de rest van de beloftenteams ofwel ondermaats ofwel heeft het een hoofdmacht al in de Eerste Divisie zitten.

Om te voorkomen dat de hele Eerste Divisie volstroomt met die teams, zouden de regels van de Duitse 3. Liga, waarin maximaal 4 belofteteams tegelijkertijd uit kunnen komen, een mooie oplossing zijn (Hoewel ik het liefst helemaal geen belofteteams in reguliere voetbalpiramide zie). Ik vrees alleen dat de KNVB en de Eredivisieclubs daar niet op zitten te wachten.

AthleticHolanda

Citaat van: hgrm op dec 12, 2016, 23:13:31
Het zou me niks verbazen als Achilles meteen doorzakt naar de hoofdklasse of erger.

Kan je dat ook onderbouwen?

Citaat van: Robbie op dec 13, 2016, 12:30:48
Ik kom zo af en toe bij Achilles, en de algemene mening is toch wel dat Achilles niets in de Eerste Divisie te zoeken heeft.

Van wie is die algemene mening? Toch niet van de supporters aldaar want dan is mijn ervaring wel iets anders.

Ik zie Achilles als een typische Tweede Divisieclub die af en toe een uitschieter naar boven (of onder) kan hebben. Vergeet niet dat Achilles al decennia lang en topamateurclub is. Natuurlijk zijn er grotere amateurclubs met meer potentie en achterban, maar de realiteit leert dat zelfs in het topvoetbal deze clubs niet altijd boven komen drijven. Daarnaast heeft Achilles zeker wel bestaansrecht, ondanks dat ik zelf ook denk dat ze momenteel op te grote voet leven en het me verbaasd hoe ze dit financieel allemaal lukt.

hgrm

Citaat van: AthleticHolanda op dec 13, 2016, 19:08:23
Kan je dat ook onderbouwen?

Ik heb begrepen (uit het journalistieke circuit) dat er nogal een schuldenlast is die de club de nek zou kunnen om doen als de inkomsten die ze nu hebben weg zouden vallen. Dus dan kan ik me voorstellen dat er gesaneerd moet worden en dat er volgend jaar geen derde-divisiewaardig team staat.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

watergatehopper


De voorzitter van Achilles hoorde ik laatst nog ergens zeggen dat ze er absoluut geen spijt van hebben dat ze de stap naar betaald voetbal hebben gemaakt. Zowel de eerste selectie als de club heeft zich enorm ontwikkeld.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Gerrit-Jan

26-12 Chelsea - Bournemouth (in het uitvak, met dank aan gouden tip van Vaig)
27-12 Brighton - QPR