Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

woutertwente

Citaat van: spons op jul 20, 2017, 22:14:02
Las ergens dat het hier om "supporters" ging die al een stadionverbod hadden en vorige week in Hannover ook al voor problemen had gezorgd. Kan dat kloppen ?
Dat kan kloppen inderdaad, zag het zelf ook in de Tubantia voorbij komen.

FCT1980

Citaat van: Sebastiaan_W op jul 21, 2017, 08:31:04
En na Hannover hebben ze ook in Almelo voor problemen gezorgd.

In Hannover hebben ze sowieso niet voor problemen gezorgd. Daar werden ze zonder reden ingesloten en terug gestuurd.
Ik praat het niet goed maar misschien zijn ze daarom nog met een paar man naar Almelo gegaan. Het overgrote deel van die bus is echter gewoon naar Enschede gegaan. Er is nog geen glas gesneuveld in Enschede en Hannover.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

ALenstra

Gistermiddag bij Fortuna Köln-VfR Aalen geweest. Mijn eerste bezoek aan het Süd Stadion. Ik was ook nooit in dat deel van de stad geweest. Fortuna is een kleine club met een wat kneuterige sfeer. Typisch Duits stadionnetje met kurven achter de doelen. Geen elektronische snufjes, gewoon ouderwetse stadionklok en een scorebord dat met de hand bediend moet worden. De toegangsprijzen vond ik nogal aan de hoge kant. Onoverdekt staan is 14 euro en overdekt zitten is 25 euro. Ik koos voor het laatste aangezien Keulen rond 13.00 uur werd getroffen door flinke regenbuien. Maar het bleef de rest van de dag droog in Keulen. Sfeer in het stadion vond ik tam. Dankzij trommels maakten de ongeveer 50 uitfans meer lawaai dan het thuispubliek. De wedstrijd was ook niet echt denderend. De thuisclub won met 1-0 dankzij een eigen goal halverwege 2e helft.

ricodejong4

Dit weekend last-minute naar de friendly Genk - Everton geweest. Was nog nooit bij Genk geweest, vond het stadion zeker niet tegenvallen alleen de infrastructuur er omheen liet zeer te wensen over. Voor een tientje konden we op de staantribune staan en met €2,20 voor een biertje waren de prijzen zeer vriendelijk te noemen. Ondanks dat het een vriendschappelijke wedstrijd betrof zat het stadion aardig vol en was het Genk dat het 'grote' Everton goed weerstand bood, en terecht op 1-1 hield.

Nort

Citaat van: ricodejong4 op jul 24, 2017, 10:51:21
Dit weekend last-minute naar de friendly Genk - Everton geweest. Was nog nooit bij Genk geweest, vond het stadion zeker niet tegenvallen alleen de infrastructuur er omheen liet zeer te wensen over. Voor een tientje konden we op de staantribune staan en met €2,20 voor een biertje waren de prijzen zeer vriendelijk te noemen. Ondanks dat het een vriendschappelijke wedstrijd betrof zat het stadion aardig vol en was het Genk dat het 'grote' Everton goed weerstand bood, en terecht op 1-1 hield.
Dat vind ik voor een oefenwedstrijd stevig aan de prijs.

TonyS

#4580
De lage opkomst en lauwe sfeer worden vaak genoemd bij Fortuna. In vergelijking met andere 3Liga clubs stelt het weinig voor. De wijk is wel leuk gemêleerd, publiek ook. Er werd toen ik er was (snikhete zomeravond) doodleuk geblowd. Voor een keer is die hipster sfeer en stadion wel leuk, voor de echte voetbalbeleving zijn er veel, heel veel betere alternatieven in de buurt.

Citaat van: ALenstra op jul 23, 2017, 09:34:45
Gistermiddag bij Fortuna Köln-VfR Aalen geweest. Mijn eerste bezoek aan het Süd Stadion. Ik was ook nooit in dat deel van de stad geweest. Fortuna is een kleine club met een wat kneuterige sfeer. Typisch Duits stadionnetje met kurven achter de doelen. Geen elektronische snufjes, gewoon ouderwetse stadionklok en een scorebord dat met de hand bediend moet worden. De toegangsprijzen vond ik nogal aan de hoge kant. Onoverdekt staan is 14 euro en overdekt zitten is 25 euro. Ik koos voor het laatste aangezien Keulen rond 13.00 uur werd getroffen door flinke regenbuien. Maar het bleef de rest van de dag droog in Keulen. Sfeer in het stadion vond ik tam. Dankzij trommels maakten de ongeveer 50 uitfans meer lawaai dan het thuispubliek. De wedstrijd was ook niet echt denderend. De thuisclub won met 1-0 dankzij een eigen goal halverwege 2e helft.

TonyS

De kop is eraf. Afgelopen vrijdag bij KFC Uerdingen - FC Köln geweest. Vreselijke wedstrijd die volkomen terecht in 0-0 eindigde. Köln moet zich natuurlijk kapot schamen. je zag dat het balgevoel bij de spelers ervan iets beter was, voor de rest onderscheidde Köln zich niet. Nauwelijks kansen en een laag tempo. De meegereisde supporters waren muisstil i.t.t. de thuisfans die bij tijd en wijle lekker luidruchtig waren. Het Grotenburg stadion is natuurlijk altijd de moeite waard.
De horeca was een drama en totaal niet berekend op zoveel toeloop. Bijna de hele rust in de rij gestaan en toen nog geen drank. Hopelijk wordt dat snel verbeterd, want volgende week begint de competitie al. En de opkomst tegen clubs als Wuppertal, Essen en Aachen zal zeker niet minder zijn dan afgelopen vrijdag.

Jehoentelaar

Citaat van: TonyS op jul 24, 2017, 13:25:07
De lage opkomst en lauwe sfeer worden vaak genoemd bij Fortuna. In vergelijking met andere 3Liga clubs stelt het weinig voor. De wijk is wel leuk gemêleerd, publiek ook. Er werd toen ik er was (snikhete zomeravond) doodleuk geblowd. Voor een keer is die hipster sfeer en stadion wel leuk, voor de echte voetbalbeleving zijn er veel, heel veel betere alternatieven in de buurt.

Ik ga het proberen om erheen te gaan wanneer Münster die kant op moet. Wel fijn als dergelijke, relatief risicovrije clubs in de omgeving in dezelfde competitie spelen. Een uitwedstrijd bij RW Essen zou ik minder zin in hebben en Osnabrück begin ik helemaal niet aan.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

HRM1880

Citaat van: Nort op jul 24, 2017, 11:20:01
Dat vind ik voor een oefenwedstrijd stevig aan de prijs.
Naar Belgische normen valt dat nochtans goed mee. Denk dat je voor eender welke eersteklasser tegen een provincialer al 10 euro betaalt.

spons

Citaat van: Nort op jul 24, 2017, 11:20:01
Dat vind ik voor een oefenwedstrijd stevig aan de prijs.

Dat vind een koopje.

Dat betaal je tegenwoordig ook minimaal bij een amateurvereniging die tegen een eredivisie club speelt

Bij FC Lisse en SDC Putten betaalde ik allebei € 12,50
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Nort

Dat is een ander verhaal. Amateurclubs betalen (meestal) een flink bedrag, want anders komen de Eredivisie/Eerste klasse clubs niet meer en bovendien kunnen die maar een paar duizend man verwelkomen, dat is heel wat anders dan er bij Genk in passen. Prof clubs oefenen normaliter met gesloten portemonnees tegen elkaar. Als je kijkt dat je bij competitie wedstrijden €16-€19 kwijt bent, vind ik €10 voor een staanplek tijdens een oefenwedstrijd veel geld. 

jvdreumel2

Citaat van: TonyS op jul 24, 2017, 13:32:25
De kop is eraf. Afgelopen vrijdag bij KFC Uerdingen - FC Köln geweest. Vreselijke wedstrijd die volkomen terecht in 0-0........ En de opkomst tegen clubs als Wuppertal, Essen en Aachen zal zeker niet minder zijn dan afgelopen vrijdag.

De thuiswedstrijd tegen Essen is vastgesteld op een dinsdagavond. Dat zal het aantal bezoekers geen goed doen.

Sebastiaan_W

Citaat van: jvdreumel2 op jul 25, 2017, 03:15:50


De thuiswedstrijd tegen Essen is vastgesteld op een dinsdagavond. Dat zal het aantal bezoekers geen goed doen.

Vorig seizoen werd Wuppertal - Essen ook op een dinsdag in augustus gespeeld. Wedstrijd trok rond de 11.000 toeschouwers.

De publiekswissel


Omdat het vrouwenvoetbal ook voetbal is. Hierbij het verslag van de derby der lage landen:

http://bit.ly/2h9rO76

Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/

jona93

Citaat van: De publiekswissel op jul 28, 2017, 20:58:36
Omdat het vrouwenvoetbal ook voetbal is. Hierbij het verslag van de derby der lage landen:

http://bit.ly/2h9rO76
Mooi verslag aan de foto's te zien zat je niet zo ver van mij ik zat achter de goal in Block B, Het bier heb ik gelaten voor wat het was warm alcoholvrij liet ik voor 1 keer links liggen.
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12