Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

hgrm

Volgens mij hadden ze in Haarlem de neiging om oren te tellen en vergaten ze nog wel eens door twee te delen.....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

hgrm

Citaat van: Joost op nov 16, 2018, 12:01:45
Ben het helemaal met je eens hoor maar volgens mij vullen die twee punten elkaar aan en worden ze door de huidige regelgeving alleen maar versterkt.

De verhoudingen tussen de onderkant eerste divisie en bovenkant tweede divisie zijn volledig scheefgetrokken en zorgt in deze situatie voor oneerlijke concurrentie.

Hoewel dat voor iedereen die zich een beetje erin verdiept duidelijk is zie ik helaas nog geen verbetering komen in de situatie. Zie ook dit artikel; https://www.vi.nl/nieuws/spelersraad-tegen-inkrimping-eredivisie

Het is zaak dat 1) er zo snel mogelijk een p/d-regeling komt, 2) de amateurs afdwingen dat ze als amateurclub in de eerste divisie mogen spelen (dus zonder contracten) en 3) de bestaande eerstedivisieclubs afdwingen dat zij dan ook onder die voorwaarden mogen spelen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Citaat van: hgrm op nov 16, 2018, 15:45:39
Het is zaak dat 1) er zo snel mogelijk een p/d-regeling komt, 2) de amateurs afdwingen dat ze als amateurclub in de eerste divisie mogen spelen (dus zonder contracten) en 3) de bestaande eerstedivisieclubs afdwingen dat zij dan ook onder die voorwaarden mogen spelen.

Ik denk dat iedereen zich daarvan wel bewust is maar de Spelersraad heeft een veto en die stemmen daar nooit mee in.

Al is het ook tijd om de clubs in 2e, 3e divisie en hoofdklasse Semi-profs ipv amateurs te noemen.

hgrm

DE clubs in de 2eD, 3eD en HK allemaal semiprof gaat te ver. Dat is juist ook het mooie, daar zit alles door elkaar van bijna-prof (Spakenburg, Vogels, Katwijk etc) via semi-prof tot echte amateurverenigingen. En dat zou in de eerste divisie en eredivisie ook moeten kunnen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

ALenstra

Ik vraag me af of dat werkt in het profvoetbal om amateurs en profs in een selectie te hebben. Ik kan me voorstellen dat amateurs de neiging hebben om niet al te hard te lopen voor hun betaalde medespelers.

Rick

Citaat van: ALenstra op nov 16, 2018, 22:31:37
Ik vraag me af of dat werkt in het profvoetbal om amateurs en profs in een selectie te hebben. Ik kan me voorstellen dat amateurs de neiging hebben om niet al te hard te lopen voor hun betaalde medespelers.

In dat geval zullen ze niet lang bij de clubs blijven, en/of zullen de clubs met veel amateurs degraderen. Het is dus een prima zelfregulerend mechanisme.

Bier und Bratwurst

Citaat van: hgrm op nov 16, 2018, 15:45:39
Het is zaak dat 1) er zo snel mogelijk een p/d-regeling komt, 2) de amateurs afdwingen dat ze als amateurclub in de eerste divisie mogen spelen (dus zonder contracten) en 3) de bestaande eerstedivisieclubs afdwingen dat zij dan ook onder die voorwaarden mogen spelen.

Helemaal mee eens!!
Het ene stadion is het andere niet!

spons

Citaat van: ALenstra op nov 16, 2018, 22:31:37
Ik vraag me af of dat werkt in het profvoetbal om amateurs en profs in een selectie te hebben. Ik kan me voorstellen dat amateurs de neiging hebben om niet al te hard te lopen voor hun betaalde medespelers.

Ik denk juist andersom.

De amateurs lopen harder omdat zij voor de eer van zichzelf en van de club spelen en niet voor het geld
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Hugo

Citaat van: hgrm op nov 09, 2018, 10:58:31
Het stadion in Udine viel me positief mee. Driekwart is modern met van de lelijke stoeltjes in allerlei kleuren, maar de hoofdtribune staat nog van het oude stadion, met gigantische betonnen boog die het dak draagt.

Niet alleen in het uitvak waren de Napoli-fans goed vertegenwoordigd, maar ook in de rest van het stadion. Ligt er waarschijnlijk aan dat veel Napolitanen naar het noorden zijn getrokken om te werken maar hun club trouw blijven. Dat zorgde in ieder geval voor een behoorlijk gevuld stadion en een goede sfeer. Qua voetbal is Napoli de beste ploeg die ik in lange tijd heb zien spelen. Verzorgd combinatievoetbal met een aantal gevaarlijke spelers. Bij Udinese loopt ene Lasagne in de spits. Behalve dat hij aan pastabladen met gehaktsaus ertussen doet denken, is hij razend snel en ook nog best wel technisch. Verder was Udinese vrij matig.

Jij hebt wel iets met eten hé: spaghetti bolognese, hamburgers en nu dit. Het is inderdaad prachtig dat die iconische boog de verbouwing heeft overleefd. Napoli is een genot om naar te kijken, echter de zakelijkheid van Juventus is nodig om kampioen te worden.

hgrm

Citaat van: ALenstra op nov 16, 2018, 22:31:37
Ik vraag me af of dat werkt in het profvoetbal om amateurs en profs in een selectie te hebben. Ik kan me voorstellen dat amateurs de neiging hebben om niet al te hard te lopen voor hun betaalde medespelers.

Als dat een probleem is (en ik denk dat het meer een kwestie is van fitheid wegens minder gelegenheid om te trainen dan een probleem van motivatie), is dat een probleem van de club en de trainer, niet een probleem dat de bond moet oplossen.

Bovendien: in het verleden is het niet anders geweest. Tot aan de jaren 80 was eerste divisie grotendeels semiprof dus waren er spelers die er een baan bij hadden en ook spelers die wel full-prof waren. Als de full-profs die op grond van de bijdrage aan het team waard zijn, zal niemand er een probleem mee hebben.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Jef400

Dat is tegenwoordig nog steeds niet anders. Het is net aan minimum loon wat ze verdienen in de onderkant van de eerste divisie.

ALenstra

Ik had het ook niet over semiprofs want het verschil tussen semiprof en fullprof is heel klein in de Keuken Divisie. Ik had het vooral over amateurs die voor nop of een habbekrats voetballen. Semiprofs zijn gewoon toegestaan zolang ze maar het miniumloon verdienen.

Rick

Ook amateurs zijn gewoon toegestaan, zolang de club maar 16 spelers onder contract heeft voor ten minste het minimumloon.

hgrm

Volgens mij moeten die 16 ook een full-time arbeidscontract hebben. Dat je dan op het minimumloon uitkomt is logisch. Dat verklaart ook de matige kwaliteit van de eerste divisie. Bijna alleen jeugdspelers die hogerop willen en het als een investering in zichzelf zien, trappen daar in. Wat oudere voetballers gaan echt niet voor het minimumloon spelen. Dus die moet je ofwel meer betalen ofwel ze vertrekken naar een tweededivisionist waar ze hetzelfde betaald krijgen (waarvan waarschijnlijk een deel zwart) en er bovendien nog een 'gewone' carrière op na kunnen houden.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Jeje

Typische Engelse pot voetbal gezien bij Sheffield Wednesday - Derby County gister. In de eerste helft was Derby heer en meester maar in de 2e helft was het Sheffield Wednesday dat recht had op de gelijkmaker, en onder andere een kopbal op een halve meter van de goal wisten te missen. Sfeer zat er in de 2e helft wel goed in, irriteerde me alleen aan het feit dat het leek alsof er een concert achter me gaande was. Trompet, drums en noem maar op. Af en toe was het sfeerverhogend om mensen mee te krijgen, maar op een gegeven moment wist je het wel.