Plannen voor de nabije toekomst

Gestart door TeeZee, okt 14, 2007, 08:55:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 18 gasten bekijken dit topic.

Appie_M

De eerstkomende weken hoef ik me in elk geval niet te vervelen

19-11 Werder Bremen - Hannover 96
24-11 KAA Gent - Moeskroen
25-11 sc Heerenveen - PEC Zwolle
9-12 Eintracht Frankfurt - Bayern Munchen
10-12 FC Kaiserslautern - FC Ingolstadt

Misschien nog VFB Stuttgart - Bayer Leverkusen op 8-12.

ricodejong4

Tickets bemachtigd voor Ferencvaros - Videoton op 2 december. Beide staan gedeeld op kop in Hongarije dus ik verwacht spektakel. Een kwart van het stadion moet helaas leeg blijven wegens een overdaad aan vuurwerk tijdens de vorige thuiswedstrijd van Ferencvaros.

De publiekswissel

Citaat van: ricodejong4 op nov 13, 2017, 12:12:10
Tickets bemachtigd voor Ferencvaros - Videoton op 2 december. Beide staan gedeeld op kop in Hongarije dus ik verwacht spektakel. Een kwart van het stadion moet helaas leeg blijven wegens een overdaad aan vuurwerk tijdens de vorige thuiswedstrijd van Ferencvaros.

De aanwezigheid van de ultras was inderdaad van zeer korte duur... ;-)
Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/

Nort

Citaat van: De publiekswissel op nov 13, 2017, 12:55:09
De aanwezigheid van de ultras was inderdaad van zeer korte duur... ;-)
Wat opnieuw bewijst dat ultra's onbetrouwbare 'partners' zijn.

FCT1980

Citaat van: Nort op nov 13, 2017, 13:17:51
Wat opnieuw bewijst dat ultra's onbetrouwbare 'partners' zijn.

Is dat zo?
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!


Jesse

Citaat van: Nort op nov 13, 2017, 13:17:51
Wat opnieuw bewijst dat ultra's onbetrouwbare 'partners' zijn.

bullshit.

Nort

Citaat van: Jesse op nov 13, 2017, 14:31:44
bullshit.
Verklaar u nader.

Ultra's willen/eisen inspraak over de club (immers is er niemand belangrijker dan zij zelf), maar overtreden keer op keer de huisregels (o.a. verbod op afsteken vuurwerk). Hetzelfde geldt voor Ferencvaros, na een aantal jaar van boycot hebben ze afspraken gemaakt met de club over een eigen sector met aparte regels. En bij de eerste thuiswedstrijd steken ze, figuurlijk, de middelvinger op door massaal vuurwerk te gebruiken.



De publiekswissel

Citaat van: Nort op nov 13, 2017, 13:17:51
Wat opnieuw bewijst dat ultra's onbetrouwbare 'partners' zijn.

Ach, welke partner in de voetballerij is wel betrouwbaar?
Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/

ricodejong4

Voor wat ik weet dient alleen de sector achter de goal dicht te blijven. Het lijkt me daarom dat de ultra's 'gewoon' tickets voor de andere tribunes kunnen kopen, tenzij de club een paar duizend stadionverboden heeft uitgedeeld.

Nort

Citaat van: De publiekswissel op nov 13, 2017, 15:06:11
Ach, welke partner in de voetballerij is wel betrouwbaar?
Net zoveel als daarbuiten.

FCT1980

Maar jij scheert alle ultra groepen over één kam.
Natuurlijk vinden veel supportersverenigingen en ultra groeperingen zichzelf belangrijk maar in principe zijn supporters ook van wezenlijk belang voor de voetballerij.
Zonder support of interesse in het spel zijn er geen sponsoren en juist die zijn van belang voor het geheel. Supporters zijn en blijven hun club trouw en dat kan niet worden gezegd voor bestuursleden die er een puinhoop van maken, sponsoren die bij het minste of geringste stoppen, spelers en staf die sowieso niets om een club geven en meer van dat soort passanten. Vind je het dan vreemd dat supporters graag een stem willen over hoe hun club wordt bestuurd?
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Nort

Citaat van: FCT1980 op nov 13, 2017, 16:13:19
Maar jij scheert alle ultra groepen over één kam.
Natuurlijk vinden veel supportersverenigingen en ultra groeperingen zichzelf belangrijk maar in principe zijn supporters ook van wezenlijk belang voor de voetballerij.
Zonder support of interesse in het spel zijn er geen sponsoren en juist die zijn van belang voor het geheel. Supporters zijn en blijven hun club trouw en dat kan niet worden gezegd voor bestuursleden die er een puinhoop van maken, sponsoren die bij het minste of geringste stoppen, spelers en staf die sowieso niets om een club geven en meer van dat soort passanten. Vind je het dan vreemd dat supporters graag een stem willen over hoe hun club wordt bestuurd?
Welke ultra groepering maakt zich niet schuldig aan het herhaaldelijk en bewust overtreden van de huisregels?

Ik vind het vreemd dat supporters die een stem willen hebben continu de regels aan hun laars lappen en gaan klagen als hun 'vrijheden' worden ingeperkt. Voor de rest moeten supporters zichzelf niet zo serieus nemen en als hun club degradeert/slechter speelt is het publiek ook een stuk minder trouw.

FCT1980

Citaat van: Nort op nov 13, 2017, 16:24:43
Welke ultra groepering maakt zich niet schuldig aan het herhaaldelijk en bewust overtreden van de huisregels?

Ik vind het vreemd dat supporters die een stem willen hebben continu de regels aan hun laars lappen en gaan klagen als hun 'vrijheden' worden ingeperkt. Voor de rest moeten supporters zichzelf niet zo serieus nemen en als hun club degradeert/slechter speelt is het publiek ook een stuk minder trouw.

Maar wie blijven er wel komen als hun club degradeert?

Daarnaast worden er steeds nieuwe en vreemdere maatregelen genomen ten aanzien van voetbalsupporters. Vind je het dan vreemd dat die regels eens worden overtreden? Een biertje drinke of roken op de tribune is tegenwoordig al uit den boze.

The peoples game zeggen ze dan.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Nort

Citaat van: FCT1980 op nov 13, 2017, 19:22:48
Maar wie blijven er wel komen als hun club degradeert?

Daarnaast worden er steeds nieuwe en vreemdere maatregelen genomen ten aanzien van voetbalsupporters. Vind je het dan vreemd dat die regels eens worden overtreden? Een biertje drinke of roken op de tribune is tegenwoordig al uit den boze.

The peoples game zeggen ze dan.
Je ziet een afname in alle gradaties hoor. Als PSV een paar jaar slecht presteert zitten de uitvakken opeens een stuk minder vol (terwijl dat toch juist de fanatieke supporters zijn?)

Regels zijn er om overtreden te worden, maar je moet niet raar staan opkijken als er een straf volgt. Voor de rest:
- Ik ken geen een club in Nederland die een bierverbod op de tribunes heeft.
- Het rookbeleid is niet toegespitst op het voetbal, sterker nog stadions zijn op dit moment nog de enige publieke plaatsen waar je overdekt een sigaret mag opsteken (zonder dat je daarvoor naar een rokershok moet).