Nutteloze groundhopfeiten

Gestart door Hielke, apr 14, 2009, 21:55:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ALenstra

Citaat van: Ruudjeee op dec 04, 2017, 09:06:26
Ga inderdaad niet als een toerist met je telefoon staan te filmen want die slaan ze gewoon uit je hand. Inderdaad gewoon mee doen en er is niets aan de hand.
Ze hebben op de harde kernen echt een gloeiende hekel aan toeristen. Ik meen dat iemand hier tussen de harde kern fans van Preussen Münster stond en een vlag in zijn hand kreeg gedrukt. En daar moest dat lid mee zwaaien gedurende de wedstrijd!

ricodejong4

Haha ja ik snap dat je niet de hele tijd moet gaan filmen. Maar ik heb ook een aantal keer op een 'kurve' en in een Duits uitvak gestaan, en ik voel me altijd direct bij binnenkomst vrij bekeken en heb het idee dat ze aan je kop kunnen zien dat je toerist bent. Maar dat kan ook aan mij liggen.

hgrm

Ik heb er zelf nooit problemen mee gehad maar ik ga ook niet tussen de ultra's staan; ik wil namelijk de wedstrijd zien en niet de achterkant van allerlei kansloze vlaggen en spandoeken.

Volgens mij loopt het ultra-gebeuren in Duitsland wel uit de hand zo langzamerhand en dreigt er een nieuwe 'jaren 80' te ontstaan. De ultra's hebben de meeste andere actieve fangroepen inmiddels verdrongen en lijken te vinden dat zij de baas zijn in het stadion en dat zij het alleenrecht hebben in de Kurve. Alles wat niet naar hun pijpen danst, is verkeerd. Regels worden massaal aan de laars gelapt en als de politie een keer ingrijpt, is het meteen huilen. Op deze manier maken de ultra's het Duitse voetbal kapot en moeten we ervoor vrezen dat verworvenheden als staantribunes, vrij vervoer naar uitwedstrijden en een biertje op de tribune ook in Duitsland de langste tijd gehad hebben.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

ALenstra

Citaat van: ricodejong4 op dec 04, 2017, 10:30:32
Haha ja ik snap dat je niet de hele tijd moet gaan filmen. Maar ik heb ook een aantal keer op een 'kurve' en in een Duits uitvak gestaan, en ik voel me altijd direct bij binnenkomst vrij bekeken en heb het idee dat ze aan je kop kunnen zien dat je toerist bent. Maar dat kan ook aan mij liggen.
Volgens mij heerst er in de harde kernen een ons-kent-ons sfeer en zien ze zo wie een nieuwkomer is.

Appie_M

Citaat van: ALenstra op dec 04, 2017, 12:02:58
Volgens mij heerst er in de harde kernen een ons-kent-ons sfeer en zien ze zo wie een nieuwkomer is.

Denk inderdaad dat dit het is. Het is niet zo zeer dat ze aan je zien dat je een 'toerist' bent, het is meer dat de jongens van de echte harde kern elkaar allemaal kennen. Als daar dan opeens iemand tussen staat die ze nog nooit eerder hebben gezien dan krijg je inderdaad een vragende blik. Oplossing: je kan prima op een kurve gaan staan, maar ga niet helemaal vooraan bij de echte 'kerngroep in het zwart' staan.

Nort

Citaat van: Appie_M op dec 04, 2017, 12:59:04
Denk inderdaad dat dit het is. Het is niet zo zeer dat ze aan je zien dat je een 'toerist' bent, het is meer dat de jongens van de echte harde kern elkaar allemaal kennen. Als daar dan opeens iemand tussen staat die ze nog nooit eerder hebben gezien dan krijg je inderdaad een vragende blik. Oplossing: je kan prima op een kurve gaan staan, maar ga niet helemaal vooraan bij de echte 'kerngroep in het zwart' staan.
Dat zou ik per definitie adviseren, zelfs bij 'mijn' eigen club.

Appie_M

Klopt, ik ook bij mijn eigen club. Maar als de poster een vragende blik kreeg dan gedroeg hij zich misschien of als een echte toerist of hij ging bij de 'men in black' staan. Ik kan me niet voorstellen dat je als je je normaal gedraagt op een kurve en niet helemaal vooraan gaat staan je dan een rare blik zou krijgen. Binnen de echte kerngroep heerst inderdaad een ons-kent-ons sfeertje, maar aangezien er op de meeste kurves duizenden mensen staan zal heus niet iedereen op die kurve elkaar kennen. Ik ken ook niet iedereen die bij mijn club in het stavak staat.

bunnet

Afgelopen maandag was Michiel Hemmen van FC Emmen verantwoordelijk voor mijn 1000ste goal.

Joost

Deeilpauze tijdens een voetbalwedstrijd. Dat ga ik niet snel nog eens maken.

Bakkie

Ik heb gister voor het eerst meegemaakt, dat ik in het uitvak zat en te horen kreeg dat de wedstrijd was afgelast.

Daarna weer 3 uur terug naar huis..

Footballromantic

Citaat van: Bakkie op dec 11, 2017, 10:15:28
Ik heb gister voor het eerst meegemaakt, dat ik in het uitvak zat en te horen kreeg dat de wedstrijd was afgelast.

Daarna weer 3 uur terug naar huis..

God wat een drama zeg.... Ongelofelijk domme beslissing om te bekijken of het evt door zou kunnen gaan!
Groundhopping & Feyenoord Rotterdam

mike_t

Citaat van: Footballromantic op dec 11, 2017, 10:27:10
God wat een drama zeg.... Ongelofelijk domme beslissing om te bekijken of het evt door zou kunnen gaan!

Bij de KNVB hebben ze schijt aan de supporters die naar het stadion komen.... De TV kijker is belangrijk , rest niet.
Er hadden nooit wedstrijden gespeeld moeten worden gisteren.

Footballromantic

Citaat van: mike_t op dec 11, 2017, 10:58:03
Bij de KNVB hebben ze schijt aan de supporters die naar het stadion komen.... De TV kijker is belangrijk , rest niet.
Er hadden nooit wedstrijden gespeeld moeten worden gisteren.

Absoluut waar! Wij hebben er gister van omwisselpunt Woerden naar de Galgenwaard anderhalf uur over gedaan... Op de terug weg heel veel auto's langs de kant zien staan.. Meest trieste van alles is: spelers gaan naar binnen, pot wordt afgelast, spelers komen niet meer naar buiten. Joe bedankt!
Groundhopping & Feyenoord Rotterdam

Joost

Citaat van: Footballromantic op dec 11, 2017, 11:09:25
Absoluut waar! Wij hebben er gister van omwisselpunt Woerden naar de Galgenwaard anderhalf uur over gedaan... Op de terug weg heel veel auto's langs de kant zien staan.. Meest trieste van alles is: spelers gaan naar binnen, pot wordt afgelast, spelers komen niet meer naar buiten. Joe bedankt!

Waarom moeten de spelers weer naar buiten komen?

Footballromantic

Citaat van: Joost op dec 11, 2017, 12:27:05
Waarom moeten de spelers weer naar buiten komen?

Een bedankje naar het uitvak wat hun hele zondag opoffert lijkt me toch wel het minste...
Groundhopping & Feyenoord Rotterdam